آخرین عناوین

يکشنبه 14 آذر 1400-9:45 کد خبر:89170

قاضی جوان، مردی برای تمام فصول:

لزوم حمایت از یک قاضی عادل توسط مسئولان کشور

 مسئولان کشور باید از قاضی عادلی که تحسین همگان در اجرای عدالت و دفاع از حق را بدست آورد حمایت خاصی کنند تا راهی را که این قاضی جوان شروع کرده به نتیجه برسانند و حق به حقدار برسد.


به گزارش خزرتیترخبر، جوامع بشری در سایه رعایت دو قانون مهم حفظ امانت و رعایت عدالت در حکومت می توانند به جامعه‌ای با تراز عالی دست یابند و هیچ جامعه‌ای خواه مادی و خواه الهی بدون اجرای این دو اصل اساسی سامان نخواهد یافت.

همواره در اجتماعات؛ برخوردها، تضادها، تزاحمات و منفعت طلبی‌هایی وجود دارد که باید با تمسک به اصل عدالت‌محوری حل و فصل شود تا رنگ و بوی بی‌عدالتی ، تبعیض و ظلم و ستم از آن جامعه رخت بربندد و به جامعه مهدوی موعود نزدیک شود.

عدل هر چیزی را در جایگاه ویژه خود قرار می‏دهد وتبعیض، رابطه ها را به جای ضابطه می نهد و احساسات را به جای معرفت و تعقل به کار می گیرد و جدای از مرزبندی های معقول و قانونمند جامعه، به مرزبندی های مبهم و ناشناخته می پردازد و بی کفایتی‌ها بر قابلیت‌ها حکومت می‌کنند.

متأسفانه در پاره‌ای از اوقات مشاهده می‎شود برخی از قضات رعایت عدالت و انصاف بین طرفین پرونده را نمی‎کنند و بیشتر نگاه‌شان به جایگاه و منصب طرفین است این در حالی‌ است که اصلاح روند رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از هنجارشکنی و قانون‌شکنی باید به‌طور جد و با رعایت عدالت صورت گیرد.

براساس این گزارش، داستان، قصه پرغصه مردم مظلوم تعدادی از روستاهای گهرباران است، کشاورزان و باغداران زحمتکش روستاهای مجاور دریا (ولوجاء وتجن لته) که سال‌هاست زمین‌های آباء و اجدادیشان توسط عده‌ای مرفه پایتخت‌نشین (بعضا خارج‌نشین) با جعل حرفه‌ای اسناد مالکیت و گماشتن وکلای زبردست مورد تعرض قرار می گیرد، سال‌هاست در پرونده‌های دعاوی حقوقی در دادگستری میاندورود ، تصویر رقت بار کشاورزانی مفلوک در برابر قلدرهای شیک‌پوش و خوش سر ‌و‌ زبان به چشم می‌خورد که در محکمه عدل منتظر دستور قضاتی هستند که نوک قلمشان همچون شمشیر دولبه است...

دراین میان اما عده‌ای با کمک وکیل و هزینه‌های سنگین موفق به بازپس‌گیری زمین‌های موروثی‌شان شدند، تعدادی هم گردن باریکتر از مویشان را به تیغ تیز ساتور کلاهبرداری و بی‌عدالتی سپردند.

 کشاورز ‌ماند با دست خالی، دیدگانی پر از اشک و قلبی مملو از اندوه در مقابل پایتخت‌نشینی سرمست از غرور پیروزی که فردا از خون دل کشاورز کاخی می‌سازد مقابل کوخش...

رحمان اصغری رئیس شورای بخش گهرباران در این خصوص می گوید: زمینهای این دو روستا در دوران رژیم منحوس پهلوی در اختیار برادر شاه قرار داشت و وی به دلیل اینکه به بانک در آن زمان مقروض بود زمینهای بادآورده که نقشه اش اصلا در طبیعت موجود نیست را میان کارکنان بانک بذل و بخشش کرد. 

وی افزود: اولین گندم و جو این اراضی با آباد کردن زمین توسط اجداد و نیاکانمان برداشت شد ولی اکنون به دلیل ارزشمند شدن این اراضی که در مجاورت دریا قرار دارد تعدادی از فرصت طلبان زیاده خواه که اکثرا در خارج از کشور سکونت دارند با تطمیع وکیل ،واسطه و حتی شرخر و تهدید کشاورزان زحمتکش به صورت گسترده هجوم آورده و ادعای مالکیت و خلع ید از کشاورز بیچاره را دارند.

به گزارش خزرتیترخبر، فرهاد حسین پور یکی از زمین داران منطقه که این املاک از پدر به وی ارث رسیده می گوید: سالها پیش در زمان حیات پدر و مادر عده ای با رو کردن اسنادی جعلی مدعی زمین موروثی مان شدند، زمین ما طی فروشنامه ای از شخصی در اهواز به شخص دیگری در تهران به آدرس یکی از گرانترین مناطق شمال شهر فروخته شده بود، علیرغم دوندگی های فراوان، حکم به نفع طرف مقابل صادر شد اما در پرونده ای دیگر ورق برگشت و اثبات مالکیت پدر توسط دادگاه محرز و حکم به نفع ما داده شد، اکنون بعد از چندین سال از این حکم و فوت والدینم بار دیگر این افراد با خدم و حشم ، ماشینهای گرانقیمت و راننده شخصی به منزل ما مراجعه کرده و خواستار تحویل زمین شدند و داستان ما همچنان ادامه دارد...

علی عرب خزائلی یکی دیگر از زمین داران منطقه نیز می گوید: ارزش زمین های ما علیرغم مرغوب بودن بسیار ناچیز است و حتی خریداری ندارد، هر بار شاهد کشمکش و حتی برخورد فیزیکی افرادی بیگانه و عموما ثروتمند با کشاورزان منطقه هستیم ، همه ما دغدغه داریم و نگران عاقبت خود و فرزندانمان هستیم...

باورم نمی‌شود 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، اما هنوز و هر بار خارج‌نشینان با هجمه وسیع و ضربتی نقشه‌ های جعلی رو می‌کنند و معترض زمینهای آباء و اجدادی کشاورزان می شوند، این همه سال فریاد تظلم‌خواهی مردم به گوش کسی نرسید، بعضا تهدید به تصرف انفال و بیت‌المال می شدند... آنها کم‌کم به باوری تلخ رسیدند، « هیچ کس به داد ما نمی‌رسد...»

اما امروزدر جامعه سیاست‌زده کنونی که منفعت طلبی و سودجویی حد و مرزی نمی شناسد و بعضا حتی داوری ها را در محاکم قضایی تحت تاثیر قرار می دهد، جوانی از تبار عدالت علی، برای تحقق آرمان‌های والای تشیع در دیار علویان قد علم کرده و با پوشیدن ردای قضاوت پای اصول اخلاقی، وجدانی و جوانمردی ایستاده است.

وی به رغم وجود موانع ، بی‌پروا برای اقامه پرچم عدالت‌گستری ایستاده، عدالتی شایسته حکومت اسلامی.

علیرغم پرخطر بودن راه مبارزه با برخی از زورمداران زراندوز، او به تظلم‌خواهی از مردمان مظلوم برخاسته است تا سیاست‌مداری اصولگرایی واقعی را به منصه ‌ظهور برساند.

دیان، رئیس دادگستری شهرستان میاندورود در نشستی با شورای اسلامی روستاهای اعلام کرد «هر کس برای زمین‌های خود معترض دارد به دادگستری مراجعه تا حق وی اداء شود...»

این بار فریاد کشاورزان مظلوم و زحمتکش به گوش قاضی جوان شهر رسید، نور امیدی در دل ستمدیدگان روشن شد...

به عینه برق شادی و امید را در چشمان این مردم دیدم آنها می‌گفتند: بالاخره یک نفر ناجی مان شد...

این قاضی جوان با صلابتی مثال زدنی به این موضوع ورود کرده و طی جلسات متعدد با شوراهای  روستاها و نیز اداره ثبت اسناد این نوید را به کشاورزان داده است تا با مراجعه به محاکم قضایی و طی روال اداری، سند رسمی زمین خود را دریافت کنند و با خیال راحت به کشت و زرع بپردازند .

دیان جوانی دهه شصتی، فردی مقتدر، توانمند، عادل و در عین حال متواضع و مردم دار است که در شرایط کنونی با توجه به مخاطرات بسیار اقدام علیه زورمداران مدعی، یک تنه در برابر آنها ایستاده و با اقتدار نوید عدالت را به بومیان گهرباران داده است تا این دمل چرکین برای همیشه مداوا شود.

اکنون اما نوبت منتخبان مردم در شوراهای اسلامی روستاهاست تا این روند را با همکاری مردم تسهیل کنند و راهی را که این قاضی جوان شروع کرده به نتیجه برسانند تا حق به حقدار برسد.

ربابه حسین پور

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :