آخرین عناوین

يکشنبه 19 دی 1400-8:10 کد خبر:89303

رئیس بهداشت و درمان آمل خبر داد:

شناسایی بیمار مشکوک به اومیکرون در آمل

رئیس بهداشت و درمان آمل از شناسایی بیمار مشکوک به اومیکرون در این شهرستان خبر داد و گفت: تعدادی بیمار کرونایی مشکوک اومیکرون داشتیم، اما هنوز تایید نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، پژمان خسروی رئیس بهداشت و درمان آمل با اشاره به وضعیت کرونا در آمل گفت: در شرایط آبی هستیم، آمار بیماران در طول چند هفته اخیر ثابت مانده است و تغییری نداشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران 20 تا 30 بیمار متغییر است، عنوان کرد: شرایط موجود به این معنا نیست وضعیت عادی است، با توجه به اینکه جهش جدید اومیکرون وارد مازندران شده است و اومیکردن ۴ الی ۵ برابر ببشتر ازویروس عادی گسترش و سرایت پذیری دارد، باید بیشتر مراقب باشیم و از شرکت در تجمعات غیرضروری خوداری کنیم.

براساس این گزارش، رئیس بهداشت و درمان آمل از بیمار مشکوک به اومیکرون در آمل خبر داد و اظهار کرد: تعدادی بیمار کرونایی مشکوک اومیکرون داشتیم، اما هنوز تایید نشده است و باید این موارد از سوی دانشگاه علوم پزشکی تایید و بعد به وزارتخانه برده شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در شهرهای همجوار شاهد بیماری اومیکرون بودیم و به دلیل سرعت انتشار این بیماری، بیمار اومیکرونی در آمل نیز وجود دارد.

اومیکرون جدیدترین سویه ویروس‌کرنا محسوب می‌شود، برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده و پس از آن در کشورهای دیگر جهان و مازندران به سرعت انتشار یافت.

چهارم دی ماه بود که با تست اولین بیمار اومیکرونی، مازندران وارد فصل جدید کرونا شد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران به زیر 45 درصد رسیده است و مجموع بیماران کرونایی در مازندران به نزدیک 300 دنفر رسیده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :