آخرین عناوین

شنبه 29 شهريور 1393-15:36 کد خبر:909

به منظور آموزش به کودکان پیش دبستانی و دبستانی

همایش مدیریت مصرف آب در آمل برگزار شد

همایش مدیریت مصرف با عنوان "نمایش رنگین کمان شادی"  با محوریت آموزش مدیریت مصرف آب با حضور دانش آموزان پیش دبستانی  و دبستانی در آمل برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، مدیر امور آب وفاضلاب منطقه آمل در این همایش، به بیان راهکارهای صرفه جویی و نقش موثر دانش آموزان  و والدین آنها در مدیریت مصرف آب پرداخت و گفت: آب نخستین واژه ای است که دانش آموزان در محیط آموزشی آن را فرا می گیرند .

شعبان زروکی با بیان اینکه متوسط بارندگی در دنیا 800 میلی متر و در ایران 250 میلی متر است  افزود: کشور ایران جزء کشورهای خشک و نیمه خشک دنیا محسوب شده و  اگر در مصرف آب مدیریت اعمال نشود، تا چند سال آینده با بحران جدی در این بخش مواجه خواهیم شد.

وی، منابع تامین آب شرب منطقه آمل را از طریق 25 حلقه چاه عنوان و تصریح کرد: 57 میلیون لیتر آب آشامیدنی توسط مشترکین این منطقه در طول شبانه روز مصرف می شود.

مدیر امور آب وفاضلاب منطقه آمل، هزینه هر یکهزار لیتر آب در مازندران را بالغ بر 500  تومان دانست و اظهار داشت: از این مبلغ به طور متوسط 200 تومان از مشترکین دریافت می شود، این درحالی است که قیمت هر هزاز لیتر آبهای بسته بندی شده  3هزار و 250 برابر آب شهری است.

زروکی، در ادامه سخنانش، به اجرای طرح جامع فاضلاب در منطقه بابل اشاره  و تصریح کرد: حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیر زمینی، افزایش سطح  بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار، تضمین سلامت جامعه و نسلهای آینده و حفظ اکوسیستم دریای خزر مهمترین فواید اجرای این طرح  می باشد.

وی، با بیان اینکه هر متر مکعب فاضلاب 40 برابر ظرفیت خود آلودگی ایجاد می کند، اظهارداشت: همه  باید تلاش نماییم تا منابع آب زیرزمینی را به آسانی آلوده نسازیم.
در پایان این همایش، نیز مسابقه نقاشی برگزار و به منتخبین هدایایی اهدا شد.   

گفتنی است گروه نمایش رنگین کمان با اجرای برنامه های نمایش، طنز و برگزاری مسابقه راهکارهای مصرف صحیح آب را به دانش آموزان آموزش داده اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :