آخرین عناوین

شنبه 29 شهريور 1393-17:5 کد خبر:911

انتقاد معاون استاندار از اتاق بازرگانی مازندران

اتاق بازرگانی برنامه مدونی برای توسعه صادرات ندارد

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: تاکنون مشاهده نشده که اتاق بازرگانی برنامه مدونی برای توسعه صادرات داشته باشد و صرفا به ذکر مشکلات می‌پردازند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی احسانی در نشست با صادرکنندگان مرکبات در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، اظهار داشت: به بخش خصوصی اعتقاد داریم و جایگاه این بخش باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه برخی حمایت‌ها از صادرات بر عهده دولت است و بخشی هم به خود بازرگانان بر می‌گردد، افزود: بخش صادرات، نیازمند تقویت و ساماندهی است.

احسانی با اشاره به اینکه کیوی و مرکبات جزو محصولات استراتژیک استان هستند، گفت: نحوه حمل و نقل این محصولات از مدت‌ها قبل مطرح است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل جزو زیرساخت‌ها است، تصریح‌ کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، سیستم حمل و نقل استان از نظر فرسودگی و توان صادراتی را بررسی کرده و در این زمینه گزارشی ارائه کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به اینکه اگر این زیرساخت وجود ندارد باید احداث و اگر نیازمند رسیدگی است، باید احیا شود، متذکر شد: باید حوزه‌های مختلف حمل و نقل استان را توسعه داده و مشکلات را کتمان نکنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه شرکت‌های فرسوده حمل و نقل بین‌المللی، مانعی برای ایجاد شرکت‌های جدید هستند، گفت: با احداث این شرکت‌ها، برنامه میان مدت توسعه صادرات مرکبات باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و تشکل‌ها می‌توانند نسبت به راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک با روسیه، اقدام کنند، تصریح‌ کرد: این مسئله پیگیری و بررسی شود و اگر نقطه قوت است، اتفاق بیفتد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به اینکه اتحادیه صادرکنندگان مرکبات می‌تواند ورود پیدا کرده و از صندوق ضمانت صادرات استفاده کند، اظهار داشت: تاکنون مشاهده نشده که اتاق بازرگانی برنامه مدونی برای توسعه صادرات داشته باشد و صرفا به ذکر مشکلات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه عراق ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات است، گفت: مجله‌ای با عنوان راهکارهای توسعه تجارت با روسیه به دو زبان فارسی و روسی منتشر می‌کنیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :