آخرین عناوین

شنبه 2 خرداد 1394-19:20 کد خبر:9295

فرامرز درخشنده /کارشناس کارگری

چوب و کاغذ مازندران در شوک یک تصمیم!

چوب وکاغذ مازندران دردوران جوانی اوج گرفتن و رهایی از بن بست ها قرار گرفته و امروز نیاز مبرم است تا باغبان این گلستان زیبا حفظ شود.


خزرخبر:این باغبان دلسوز وقهرمان عرصه های بحران را حفظ کنیم!

چوب وکاغذ مازندران دردوران جوانی اوج گرفتن و رهایی از بن بست ها قرار گرفته و امروز نیاز مبرم است تا باغبان این گلستان زیبا حفظ شود.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین کارخانه تولید انواع کاغذ در کشور هم اکنون زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم نموده و حدود 10 هزار نفر به طور غیرمستقیم از طریق فعالیت این شرکت در صنایع جانبی امرار معاش می کنند.

میزان تولید سالانه این شرکت بیش از 175 هزار تن کاغذ با کیفیت و استاندارد بوده و با اجرای طرح های توسعه ای ، این رقم درآینده ای نزدیک یه 325 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

چوب و کاغذ مازندران در سال های اخیر و در حالی که اغلب صنایع کشور به دلیل مشکلات بین المللی و به خصوص اعمال تحریم های ظالمانه و معضلات داخلی با بحران های مختلفی رو به  رو بوده و متاسفانه بسیاری از واحدها دچار رکود کاری و بعضاً تعطیل و یا دست به تعدیل نیروی انسانی خود زدند، با قدرت درصحنه تولید ماند و در این شرایط سخت طرح های توسعه ای را نیز در دستور کار خود قرار داد که به تدریج عملیاتی می شوند تا به جای بهره برداری از جنگل های منطقه ، طرح های نوین تولیدی اجرایی شوند.

در این سطور قصد ندارم به اقدامات ارزنده مدیریت ارشد شرکت برای احیاء وماندگاری چوب و کاغذ مازندران بپردازم که ایشان طی حداقل 30 سال گذشته کارنامه ای درخشان در عرصه مدیریت راهبردی صنعت داشته و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند.

اقدامات ارزنده آقای دکتر ابوالفضل روغنی گلپایگانی در سال های اخیر، به اذعان کارشناسان و صاحب نظران و مسئولان استان مازندران چشمگیر و قابل تحسین بوده که مصداق بارز این مدعا همراهی صمیمانه نمایندگان محترم استان در مجلس با ایشان دربرخی مقاطع و پیگیری مجدانه آنان برای دریافت تسهیلات وبرخی امتیازات و تلاش برای ابقاء دکتر گلپایگانی به هر نحو ممکن می باشد. ازچند روز پیش زمزمه هایی مبنی بر انتصاب ایشان به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت دخانیات ایران و جدایی دکتر روغنی گلپایگانی از این مجموعه بزرگ به گوش می رسید که ظاهراً واقعیت داشته و مورد تایید مراجع ومحافل خبری و شخص ایشان قرارگرفته!! اگرچه ایشان با فروتنی مثال زدنی خود تمام عرصه های مدیریتی را سنگری برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران می دانند اما آنچه درمحافل گفته می شود این که دلسوزان واقعی استان مازندران به شدت نگران این تغییر وتحولات بوده و رفتن دکتر از مجموعه چوب و کاغذ مازندران را لطمه ای جبران ناپذیر به روند توسعه و پیشرفت شرکت قلمداد می کنند.

متاسفانه دراین سال های خیلی سخت که دکتر روغنی گلپایگانی و مدیران و پرسنل سخت کوش چوب و کاغذ مازندران تلاش نمودند با چنگ و دندان این شرکت را پویا و زنده نگاه دارند و تعدادی از نمایندگان محترم استان پا به پای دیگران برای ماندگاری این کارخانه معظم دویدند و خستگی و ناامیدی را به ستوه آوردند، نماینده یا نمایندگانی و برخی از سیاسیون که پیشرفت ها و تلاش های قابل ستایش مدیریت ارشد شرکت وهمکارانشان وهمچنین برخی منتخبان گرامی مردم درمجلس را برنمی تابیدند، به هرشیوه ای متوسل شدند تا چهره خدوم خادمان این شرکت وصنعت استان را مخدوش وبه اهداف خود دست پیدا کنند و ظاهراً امروز همین عزیزان به خواسته شان نزدیک شده اند.

دل آقای دکتر راضی به رفتن از این مجموعه خدوم نیست؛ آخر ایشان هنوز منتظر رسیدن فصل برداشت آنچه کشت کرده اند، هستند و نگرانند که مبادا دستاوردهایشان نیمه تمام بماند!  

نمایندگان دلسوز صنعت راضی به رفتن ایشان نیستند وصاحب نظران و کارشناسان صنعت نگران عواقب این تغییرات هستند!

از استاندارمحترم، مسئولان دستگاه های ذیصلاح و نمایندگان مجلس انتظار می رود برای ابقای دکتر روغنی گلپایگانی آستین همت بالا بزنند و چوب و کاغذ را برای طی مسیر در جاده سخت و افتخار آفرین پیشرفت و شکوفایی همراهی کنند و البته با مدیریت و راهبری جانانه و دلسوزانه دکتر گلپایگانی! چوب و کاغذ مازندران دردوران جوانی اوج گرفتن و رهایی از بن بست ها قرار گرفته و امروز نیاز مبرم است تا باغبان این گلستان زیبا حفظ شود.

خدايا چنان كن سرانجام كار تو خشنود باشي و ما رستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :