آخرین عناوین

شنبه 2 خرداد 1394-19:27 کد خبر:9296

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

هشدار به اداره کل مسکن و شهرسازی مازندران/کاندید شدن برای مجلس

کنایه بابایی به عبوری/برای حضور در انتخابات به امکانات اداره کار نگاه نمی‌کنم/اداره‌ کل کار مدیر مستقیم رفاه استان نیست/کم‌ کاری اداره راه و شهرسازی در مسکن مهر میارکلا ربطی به ما ندارد


به گزارش خزرخبر،علی بابایی کارنامی در نشست خبری که در اداره‎ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد، افزود: طبق آمار 150 هزار نیروی بیکار در مازندران داریم که 35 درصد آن فارغ‎التحصیلان دانشگاهی هستند، خروجی بی‌حد و حصر و غیرکارشناسی دانشگاه‌ها بلای جان نیروی کار در استان شده، وجود دانشگاه های متعدد غیرانتفاعی و آزاد در استان، فارغ‌التحصیلان بسیاری را روانه بازار کار می‌کند که انتظار آنها را بالا می‌برد.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی 79 هزار و 142 شغل به‌صورت مستقیم در تعاونی‌های استان ایجاد شد و 7 هزار و 450 نفر هم در کارگاه های آموزشی توانمندسازی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که به کمک سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد، شرکت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با انتقاد از اداره ‎کل راه و شهرسازی در برآورده نکردن خواسته‎ها در مسکن مهر میارکلا، خاطرنشان کرد: هر تعاونی که مشکل دارد مسکن و شهرسازی موظف است به ما معرفی کند، مشکل تعاونی‌ها در نقدینگی است، 10 هزار واحد مسکونی خودمالکی را تعاونی‌های ما به اتمام رساندند و این نشان از توانمندی‌های آنها است و مسکن میارکلا مشکلش در راه و شهرسازی استان است و نه تعاونی‌ها.

این مسئول با بیان اینکه دستفروشان را طبق قانون شاغل نمی‌دانیم، اظهار داشت: شهرداری‌ها موظفند کارگران فصلی را ساماندهی کنند اما بسیاری از شهرداری‌های استان هیچ اقدامی در این خصوص نداشتند، در حالی که میلیون‌ها تومان برای تشریفات خود خرج می‌کنند اما برای این قشر زحمت‌کش دستفروش و کارگران جز در 3 شهر استان، هیچ کاری صورت نگرفته است.

بابایی ادامه داد: 100 هزار نفرساعت با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای به‌دلیل افزایش راندمان و ایمنی در کار کارگاه آموزشی، برای کارگران فصلی برگزار شد و تنها شهرهایی که زمین در اختیار تعاون برای استقرار کارگران فصلی قرار داده‎اند بابل، قائم‎شهر و تنکابن بودند.

وی با مروری بر مشکلات کارگران نساجی قائم‌شهر، تصریح کرد: کسانی که کارگران را مانعی برای احیای برند نساجی می‌دانستند و همه را روانه خانه‌های‌شان کردند، کجایند تا پاسخگو باشند، آیا نساجی با برداشتن کارگرانی که خود خواهان زنده نگه داشتن کارخانه بودند، راه‌اندازی شد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به روند منفی رشد اقتصادی در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود رکود اقتصادی و بسیاری از عوامل دیگر، همچون تحریم‎ها و فشارهای اقتصادی نمی‎توان شاهد کاهش بیکاری بود، اقتصاد امری تعاملی است و باید با نگاه به داخل و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در پی رونق آن بود.

این مسئول در ادامه یادآور شد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیر مستقیم رفاه استان نیست و نقش این اداره هماهنگی بین سازمان‌ها و ادارات مربوط در این امر است و در این راستا 11 جلسه با عنوان کارگروه و شورای اشتغال در سال گذشته، برگزار کرد.

بابایی درباره شایعات حضورش در انتخابات مجلس، بیان کرد: معلوم نیست که این آخرین نشستم هست یا نه اما تا زمانی که در مسئولیت هستم مانند روز اول مشغول به کار خواهم بود و فرآیند انتخابات جدا از این اداره‎کل است و معاونان من می‌توانند شهادت دهند که نگاهی به حتی یک درصد از امکانات اداره تعاون برای انتخابات ندارم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزاری المپیاد ورزشی کارگران کشور را برگ زرینی در سوابق خود دانست و گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ پس از انقلاب این مسابقات برگزار شد و 41 نماینده از مازندران به‌منظور شرکت در مسابقات جهانی کارگران به ایتالیا اعزام می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :