آخرین عناوین

يکشنبه 3 خرداد 1394-23:18 کد خبر:9304

جلسه ای متفاوت از شورای شهر ساری:

برگزاری جلسه متفاوت شورای شهر ساری

دعوت گزینشی از رسانه ها/خداحافظی عضو شورا با بدرقه سرد اعضای شورا/مناظره عضو اصولگرا با اصلاح طلب/تهمت زدگان را می بخشم/دو پای خودم را به عنوان ضمانت می دهم


به گزارش خزرخبر،جلسه یک صد و بیستم شورای شهر ساری با تفاوتی ویژه برگزار شد که در دو بخش خبری و غیر خبری منتشر می شود:

&&&&بخش خبری جلسه شورا:

&&فرامرز نقیبی:

*از اعضای دوره قبل و این دوره شورا که مرا تحمل کرده تشکر می کنم و همچنین از کارمندان و کارگران شهرداری که اگر بدی از من دیده اند عذرخواهی می کنم.

 *استعفا برای فرار از تعهدی که به مردم دارم نیست بلکه بخاطر رفتن از پارلمان محلی به پارلمان کشوری می باشد.

* تمام کسانی که به من تهمت های ناروا زده و یا چوب لای چرخ خدمت به مردم گذاشته اند را  بخشیده ام.

*یک روستا زاده می باشم و به این موضوع افتخار می کنم.

&&ذلیکانی:

*به علت تجارب و تخصص خوب نقیبی ،با استعفای او مخالفم.

*همه جلسات شورا دوستانه نیست و برخی مواقع هم منجر به ناراحتی می شود.

*موضوع مناسب سازی شهر ساری را در دستور کار کمیسیون عمران قرار خواهیم داد که نمونه اجرا شده آن بازسازی پارک قائم بر همین اساس بوده است.

 &&باقری:

*با استعفای نقیبی موافقم زیرا که اعتقاد دارم با توانمندی خاصی که در نقیبی وجود دارد باید از وی در پست های بالاتر استفاده کرد.

&&نجاریان:

*قرار بود که نقیبی قبل از نوروز 94 استعفا دهد اما خوشبختانه تا امروز صبوری کرده و امروز جمع ما رو ترک می نماید.

&&محمدی کیادهی:

*تشکر و تقدیر شهردار و پرسنل شهرداری را از نقیبی اعلام می دارم.

*از سوی شهردار یک لوح تقدیر به صورت معنوی به نقیبی تقدیم خواهد شد و هدیه مادی وی نیز بعدا اهدا می شود.

&&احمدی:

خاطرات خوب و خوشی از نقیبی داریم.

*قبلا یک عضو شورا(دامادی)در انتخابات مجلس رای آورد و موفق شد و بعید هم نیست که این اتفاق خوب برای نقیبی هم صورت گیرد.

*از باقری و عباس رجبی مدیر عامل پارک ها و فضای سبز به خاطر برگزاری جشنواره بهار نارنج که نتایج و بازخورد های بسیار خوبی داشت تشکر می کنیم.

*در مورد همه موضوعات صحبت شد اما در مورد یک موضوع کمترین صحبت شد زیرا کمتر کسی جرات صحبت کردن در مورد این موضوع را دارد و موضوع فوق(مناسبت 2 خرداد) می باشد که متاسفانه رییس شورا این موضوع را فراموش کرده است.

&&آقامیری:

*در آینده ای دور خطراتی را برای شهردار می بینم چرا که برخی از مصوبات شورای شهر را که شورای حل اختلاف آن ها را تایید نکرد نباید اجرا شوند اما شهردار خلاف این قانون ،اجرا می کند.

*انا لله و انا الیه راجعون:نسیم بازگشت جمعی از اعضای شورای شهر به مجلس وزیدن گرفت و صبر و تحمل اعضای علی البدل به طاقت رسید و دعای آنها به ثمر نشست و این بار به فوت اعضای اصلی و جایگزینی آنها منجر نشده است.

&&یوسفی:

*از نقیبی به خاطر عملکردهای بسیار خوب وی و همچنین از حاجیان مسئول قبلی روابط عمومی شورا به خاطر عملکرد خوب وی تشکر می کنم.

&&&بخش غیر خبری و حاشیه های جلسه شورا:

*جلسه این هفته شورا با دعوت گزینشی از برخی رسانه های همسو و همفکر توسط سرپرست جدید روابط عمومی شورا که این سرپرستی دارای شبهات اداری زیادی نیز می باشد برگزار شد.

*دعوت گزینشی از رسانه ها توسط سرپرست جدید روابط عمومی شورا(!!!!) باعث شد تا برخی از اعضای شورا که همواره با رسانه ها تعامل خوبی داشتند با آگاه شدن از این موضوع،شخصا از رسانه هایی که دعوت نشده بودند درخواست کنند تا در جلسه شورا حضور یابند.

*جلسه این هفته شورا در ساعت 16 و 10 دقیقه با قرائت قرآن توسط قاری بین المللی سید مهدی احمدی که با انتقاد هم همراه بود آغاز شد.

*متاسفانه هنگام قرائت قرآن توسط احمدی،برخی از اعضای شورا و مدعوین در حال صحبت بوده اند که پس از اتمام قرائت،احمدی اعلام کرد که انتظار داشت هنگام خوانده شدن قرآن،افراد حاضر در جلسه به احترام قرآن سکوت را رعایت کنند.

*محمدی کیادهی همراه با لوح تقدیر جهت اهدا به نقیبی در جلسه حضور یافت.

*در میان صحبت های شمشیربند،مصطفی علمدار از جانبازان جنگ تحمیلی وارد جلسه شورا شد.

*شمشیربند با اشاره به ماده 11 قانون شوراها اعلام کرد که فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری در جلسه قبلی شورا جهت کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی،از عضویت در شورا استعفا داده است و چون تا این لحظه از استعفا،انصراف نداده ،در نتیجه باید برای پذیرش و یا عدم پذیرش استعفای نقیبی رای گیری شود که این رای گیری با 10 نفر موافق و یک نفر مخالف تصویب و مورد پذیرش قرار گرفت.

*پیری تنها مخالف استعفای نقیبی بود.

*شمشیربند متن استعفا نامه نقیبی را قرائت کرد.

*شمشیربند اعلام کرد که نقیبی 10 دقیقه وقت برای بیان آخرین صحبت های خود دارد.

*نقیبی با خواندن چند بیت شعر،شروع به صحبت کرد.

*پس از نطق نقیبی، شمشیربند اعلام کرد اگر کسی مخالف استعفای نقیبی می باشد اعلام کند که ذلیکانی اعلام کرد که مخالف استعفای نقیبی می باشد.

*شمشیربند هم اعلام کرد به علت آنکه نقیبی دارای تجارب و تخصص بسیار خوبی می باشد به نظرم حضور وی در شورا می تواند بیشتر از مجلس مثمر ثمر باشد در نتیجه من نیز مخالف استعفای وی می باشم.

*نجاریان اعلام کرد که نقیبی در دوره قبلی انتخابات مجلس،به سفارش مرحوم بهروش از کاندیدا شدن برای نمایندگی مجلس انصراف داده بود.

*مدینه نیز اعلام کرد که بر اساس کارشناسی مهندسی ما،سه حالت برای نقیبی در رقابت انتخاباتی بوجود می آید که در هر سه صورت،نقیبی پیروز انتخابات خواهد شد.

*آقامیری نیز با حالتی مزاح و با قرائت آیه( انا لله و انا الیه راجعون) و خواندن یک بیت شعر در وصف نقیبی،اظهار دوستی با وی کرده و خداحافظی نمود.

*با اعلام شمشیربند و با 10 رای موافق و یک رای مخالف(پیری) استعفای نقیبی مورد قبول واقع شد.

*توسط محمدی کیادهی،متن لوح تقدیر شهردار و رییس شورا به نقیبی قرائت شد.

*تقدیر نامه توسط جانباز مصطفی علمدار به نقیبی اهدا شد.

*بر اساس شنیده ها،فیض الله نفجم در جلسه بعدی شورا باید حضور یابد تا اقدامات لازم برای ورود وی به جمع اعضای شورا مهیا شود.

*فرامرز نقیبی در ساعت 17و 45 دقیقه جلسه شورا را ترک کرد.

*مدینه،نجاریان و پیری سه عضوی بوده اند که به احترام نقیبی تا ورودی سالن شورا،وی را همراهی کرده اند.

* شمشیربند خطاب به آقامیری اعلام کرد که برای ما ،مناسبت ماندگار و اصل 22 بهمن می باشد نه 2 خرداد.

*آقامیری خطاب به شمشیربند اعلام کرد که شما باید تحمل انتقاد و صحبت در مورد 2 خرداد را داشته باشید و فقط در جایگاه رییس شورا وظیفه انجام وظیفه کنید نه اینکه بخواهید از صحبت ما در خصوص 2 خرداد جلوگیری کنید.

*هنگام بحث بین شمشیربند و آقامیری ،یک جانباز دیگر به عنوان مهمان وارد جلسه شد که در این هنگان شمشیربند خطاب به آقامیری اعلام کرد که بحث در مورد دوم خرداد را به اتمام برسانید اما آقامیری اعلام کرد که اینجا سپاه نیست و بگذارین تا حرفم را در این مورد بیان کنم و اینجا خفقان است و نمی توان جلوی قلم ایستاد و قلم همواره پیروز است.

*جلسه شورا چند لحظه به صحنه بگو و مگو بین آقامیری و شمشیربند در مورد دوم خرداد تبدیل شد.

*باقری به شمشیربند در مورد اداره کردن جلسه و رعایت عدالت در دادن وقت به اعضا تذکر داد که شمشیربند اعلام کرد که تذکر وی درست می باشد.

* پایان جلسه شورای شهر،رسیدگی به چند مورد از مشکلات تطبیق مصوبات شورا بود.

*محسنی و علیزاده 2 معلولی بودند که امشب مهمانان جلسه شورای شهر ساری بوده اند.

*علمدار از برخورد اعضای شورای شهر با هم و نوع بحث های رد و بدل شده تعجب کرد و گفت:من فکر می کردم اشتباه آمده ام زیرا این چنین بحث هایی را تازه دیده ام.

*علمدار اعلام کرد که 2و 3 خرداد نداریم و همه مدیون انقلاب هستیم.

*علمدار صحبت های دردناکی از وضعیت معلولان و مشکلات تردد آنها و همچنین افراد مسن در سطح شهر و ادارات در صحن شورا بیان کرد.

*پیری در ساعت 17 و 20 دقیقه با هماهنگی رییس شورا،جلسه را ترک کرد.

*آقامیری خطاب به علمدار گفت:با تجربه ای که دارم احتمال اینکه حتی 10 درصد بودجه اختصاص داده شده جهت ساخت و راه اندازی کلینیک به علوم پزشکی مازندران را بتوانید دریافت کنید نمی دهم که علمدار در پاسخ به آقامیری گفت:اعتبار اختصاص داده شده به راحتی و صد در صد جذب خواهد شد و حاضرم دو پای خودم را بابت ضمانت حرفهایم بدهم.

*آقامیری با قرائت شعری در وصف نقیبی گفت:(نقیبی دلاور،ز رفتنت اشک مار رو در نیار --- نقیبی اگه بوری ته قرمز دیم ره نوینیم).

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :