آخرین عناوین

دوشنبه 4 خرداد 1394-8:50 کد خبر:9305

در پی نزدیک شدن گروه داعش به مرزهای کشور و احتمال هر گونه تجاوز:

اعلام آماده باش به تمام نیروهای مسلح ایران

ﺩﺑﯿﺮ ﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻋﻼﻡ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﺎﺵ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺩ .


به گزارش خزرخبر،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما امروز در جلسه مجمع سیاست‌های کلی انتخابات را مجدداً مورد بحث قرار دادیم، اظهار داشت: در این جلسه در مورد دخالت قوای سه گانه کشور در انتخابات و اینکه باید در چارچوب قانون باشد و همچنین ممنوعیت اعمال قدرت در جهت‌دادن به آرای مردم بحث کردیم.

رضایی با بیان اینکه بحث دیگر مربوط به عدم استفاده کاندیداها و احزاب از حمایت‌ها و امکانات کشورهای خارجی بود، گفت: استفاده از امکانات کشورهای خارجی ممنوع می‌شود و البته تا کنون حرف و حدیث‌هایی در این زمینه بوده اما ما آن را به عنوان یک سیاست تنظیم کردیم و اینکه تا کنون این مسئله وجود داشته یا خیر، وارد نشدیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک بخش دیگر از مباحث مربوط به رابطه دولت و مدیریت شهری بود که وزارت مسکن و شهرسازی از ناحیه دولت در ساخت و سازهای شهری و تراکم فروشی و نیز تخلفاتی که در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد چه وظیفه‌ای دارد، سیاستی تنظیم و به عنوان متمم سیاست برنامه ششم توسعه تقدیم مقام معظم رهبری شد.

وی با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع درباره شرایط حساس منطقه تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که ما با توجه به شرایط حساس منطقه به اجماع عمومی در کشور نیاز داریم.

رضایی با اشاره به شروع تحرکات و تهدیداتی از سوی آمریکا و اسرائیل و همدستی برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ما نمونه این کار را در سوریه، یمن و عراق می‌بینیم و آنها برنامه دارند تا ناامنی را به مرزهای ما از جمله مرزهای غربی و مرزهای شرقی بکشانند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تأکید کرد: خبر و تحلیل‌هایی وجود دارد که آنها خواب‌هایی را برای امنیت ملی ما دیده‌اند و من به عنوان یک رزمنده اعلام می‌کنم که همه پاسداران، بسیجیان و رزمندگان جبهه اسلام آمادگی کامل داشته باشند تا اگر اتفاقی در مرزها بیفتد آنچنان جواب ما محکم و جدی باشد که توطئه دوام پیدا نکند و وقت ما را در سازندگی و پیشرفت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی قادر نیست در مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد ناامنی کند، افزود: آمادگی رزمندگان و مردم مهم است و هرچه که آنها آماده‌تر باشند ما موفقیت بیشتری خواهیم داشت و ملتی که غافلگیر شود باید هزینه‌های زیادی را بپردازد.

رضایی با بیان اینکه برخی گفته‌اند اگر لباس پاسداری پوشیده‌ام دیگر در مجمع نیستم اینطور نیست، گفت: من به عنوان دبیر مجمع و رئیس کمیسیون اقتصاد کلان به حضور خود در مجمع ادامه می‌دهم و به دولت و سایر قوا نیز کمک می‌کنیم؛ با پوشیدن لباس پاسداری فرصتی پیدا کردیم که تجارب خود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به استانی شدن انتخابات مجلس و موضع مجمع تشخیص در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در جلسه امروز کمیسیون سیاسی دفاعی مجمع آقای شمخانی و لاریجانی رئیس مجلس حضور داشتند و مفصل در این زمینه بحث شد و قرار شد یک سیاست در رابطه با استانی-شهری شدن مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث انتخابات استانی-شهری مطرح است که هم در استان‌ها رأی بیاورد و هم شهرها افزود: با حضور آقای لاریجانی در این زمینه مباحث جمع‌بندی شد و در جلسه بعد بحث انتخابات استانی شهری مطرح خواهد شد.

رضایی درباره دبه کردن طرف آمریکایی درباره بندهایی از توافق که مورد اشاره صالحی و ولایتی نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: در حقیقت آمریکا دارد چانه‌زنی می‌کند و این حرف‌ها برای گرفتن امتیاز بیشتر است چرا که هر کس زور بیشتری بزند سود بیشتری خواهد برد. اما آمریکا راه بازگشتی به تحریم‌ها ندارد و این بحث‌ها برای این است که ایران عقب‌نشینی بیشتری کند و امتیازات بیشتری بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دوستان مذاکره‌کننده ما باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمز را کاملاً رعایت کنند چرا که در این نقاط فینال، حساسیت و مباحث اوج می‌گیرد و جدی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به بحث بازرسی از مراکز نظامی کشورمان تصریح کرد: اگر بحث بازرسی از پادگان‌ها را بپذیریم می‌گویند ما باید خانه‌های مسئولان را نیز بازرسی کنیم. لذا مقاومت ایران در این زمینه برای جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های غرب است.
رضایی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره زمان اتمام بررسی سیاست‌های کلی انتخابات گفت: ما در خردادماه بررسی آن را تمام خواهیم کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وقایع یمن اظهار داشت: مشکلی که عربستان پیدا کرده این است که فکر می‌کند می‌تواند ظرف دو سه هفته مسئله یمن را حل کنند اما الآن عربستان در باتلاق گرفتار شده و اوباما سران کشورهای عربی را برای روحیه دادن به آنها دعوت می‌کند و اتحادیه اروپا نیز بیانیه می‌دهد اما این برای دولتمردان عربستان اثر خارجی مهمی نخواهد داشت. و بیشتر جنبه روانی دارد.

&&& 

فرمانده نیروی زمینی ارتش هشدار داد:

داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق دارد.

وی افزود: نیروهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.
پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اما ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا 40 کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.

پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.

امیر پوردستان تاکید کرد: بنده به عنوان یک سرباز استدعا می‌کنم در این شرایط نیروهای ارتش و سپاه باید به لحاظ تحرک، آمادگی و تجهیزات تقویت شوند.

وی تاکید کرد: باید اعتباراتی در اختیار نیروهای ارتش و سپاه قرار گیرد تا بتوانیم تجهیزاتمان را به روز کنیم، امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است، امروز نبرد، نبردی است که نیروهای زمینی باید اراده‌های خود را همانطور که در عملیات بیت المقدس نشان دادند در این صحنه هم نشان دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: امسال در بحث بودجه یک نگاه ویژه به مجموعه نیروی زمینی شد و استدعای بنده این است که این نگاه ویژه‌تر شود تا ما بتوانیم رسالت، مسئولیت و ماموریت خطیری که ملت ولایتمدار ایران اسلامی و رهبری معظم بر عهده ما گذاشته‌اند را به شایستگی ایفا کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :