آخرین عناوین

سه شنبه 8 مهر 1393-20:29 کد خبر:967

رییس محیط زیست ساری خبر داد:

دستگیری شکارچی متخلف/پلمپ یک واحد متخلف تولید پودر ماهی

رییس محیط زیست ساری از پلمپ یک واحد تولید پودر ماهی متخلف در ساری خبر داد.


بهرام فغانی در گفتگوی اختصاصی با خزرخبر،با اعلام اینکه واحد تولیدی پودر ماهی صدرا تجن ساری، به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی و عدم نصب دستگاه تصفیه مخصوص و ایجاد بوهای ناراحت کننده مخصوصا در هنگام شب در ساری و در حوزه بخشداری رودپی شمالی پلمپ شده است.

وی افزود:محیط زیست هرگز به دنبال تعطیلی واحدهای خدماتی و تولیدی نمی باشد ولی زمانی که آرامش و سلامت مردم به خطر بیفتد اقدام قانونی برای انجام وظیفه ذاتی خود خواهد نمود.

فغانی همچنین خاطر نشان کرد:مجتمع شیر چوپان نیز که به علت مشکلات زیست محیطی پلمپ شده بود،فک پلمپ موقت شد و اگر در بازدید بعدی به تعهدات زیست محیطی خود عمل کرد به صورت دائمی فک پلمپ خواهد شد وگرنه دوباره پلمپ می شود.

رییس محیط زیست ساری در ادامه اظهار داشت:بر اساس اعلام گزارش مردمی مبنی بر شکار غیر قانونی یک راس مرال توسط یک شکارچی حرفه ای و با تعقیب و پیگیری های انجام شده ،شکارچی متخلف به همراه لاشه مرال دستگیر شد.

وی  با اشاره به شکار غیر مجاز یک راس مرال در منطقه چهاردانگه کیاسر توسط یکی از متخلفین حرفه ای شکار،تصریح کرد: مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری با همکاری یگان حفاظت اداره کل، با زیر نظر گرفتن این متخلف که لاشه شکار را حمل و در منزل مسکونیش در در بلوار کشاورز شهرستان ساری مخفی نموده بود پس از اخذ حکم دادستانی و بازرسی از منزل این متخلف ، موفق به کشف و ضبط یک راس مرال شدند.

فغانی افزود: همچنین یک قبضه اسلحه گلوله زنی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی 5/5، 5 عدد فشنگ، یک طاقه قرقاول نر تاکسیدرمی شده، مقداری گوشت مرال، کله یک راس مرال نر و کله یک راس کل وحشی نیز از منزل این شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: پرونده این متخلف پس از تنظیم صورتجلسه تحویل مراجع قضایی خواهد شد

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • يونس
    چهارشنبه 9 مهر 1393-9:2


    با سلام.
    آقاي فغانی،آفرين بر تو با اين همت بلندت. درسته كه براي پيشرفت صنعت كشور نياز به كارخانه و شهرك هاي صنعتي داريم تا از اين همه وابستگي اقتصادي و واردات بي رويه بي نياز بشم و براي اينكه به هدف مقدسمون برسيم راه درازي در پيش داريم ولي نبايد براي رسيدن به اين هدف بزرگ باعث بشيم محيط زيست آلوده بشه و اين طبيعت و زمين ها و جنگلهاي سبزي كه هر روز داره به بهونه پيشرفت اقتصادي كمتر و كمتر ميشه از بين بره،بايدقدر داشته هامونو بيشتر بدونيم.
    خسته نباشيد و خدا قوت برادرم

    • بي نام
      چهارشنبه 9 مهر 1393-8:52


      به قول اين مادربزرگا، الهي خير نبيني رفتي شكار حيونا جنگل كه چي بشه، خواستي خودي نشون بدي، نميدونستي كه ميگن :
      یک بار جستی ملخک دوبار جستی ملخک.آخر به دستی ملخک

      • اميرحسام
        چهارشنبه 9 مهر 1393-8:48


        بابا عجب همتي داري تو ، يه ببر و پلنگ هم شكار مي كردي و كلكسيونتو تكميل مي كردي ديگه.
        تازه نياز نبود ديگه فاميل و اقوامت موزه حيات وحش برن، مينشستي جلوي درخونت از ملت يه پولي مي گرفتي و بازديد از موزه به عمل مي اومد و درآمدش هم خوب بود.
        والله به خدا