آخرین عناوین

چهارشنبه 9 مهر 1393-19:2 کد خبر:976

انتصاب یک مسئول قضایی دیگر در مازندران

دادستان جدید نکا معرفی شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده‌های راکد زیادی در بخش قضایی مازندران وجود دارد که این پرونده‌ها باید تعیین تکلیف شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد در مراسم تودیع و معارفه دادستان نکا افزود: پرونده‌ها بیش از پنج سال نباید در دستگاه قضایی وجود داشته باشد و باید تعیین تکلیف شوند تا مردم به حق و حقوق خود برسند.

وی اظهار داشت: باید در دستگاه قضایی طوری عمل کنیم که مردم طعم خدمت‌رسانی و عدالت را بچشند و از دستگاه قضایی ناراضی نباشند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه قضات نباید به شخص و اشخاص تعلق داشته باشند، ادامه داد: قضات ما باید براساس عدالت رفتار کرده و اگر سر سوزنی حقی برای کسی باشد باید تلاش شود که فرد به حقوق واقعی خود برسد و در حقش اجحاف نشود.

وی گفت: قاضی باید در خدمت عدالت باشد چرا که باید بداند در سمت و جایگاه خطیر و ارزشمندی که سمت انبیاء بوده نشسته است و لذا باید عدالت را رعایت کرده و در مسئولیت سنگین و خطیر خود درست عمل کند.

 تقوی‌فرد بیان داشت: وجود پرونده‌های راکد بخش قضایی در استان نگران‌کننده و بیانگر مطالبات مردم است و اینکه مردم همچنان از دستگاه قضایی مطالبه دارند و باید در رفع این مشکلات تلاش شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه جابه‌جایی‌ها براساس شایسته‌سالاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم تا زمانی ‌که در یک مسئولیت هستیم بهترین عدالت و خدمات را ارائه کرده و عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

امام جمعه نکا نیز در سخنانی با تاکید بر اجرای عدالت در جامعه گفت: نباید برخی رابطه‌ها مانع از اجرای واقعی عدالت شود بلکه اولویت اول در جامعه عدل و داد و عدالت است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی افزود: باید توجه شود که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و عملکردها باید براساس اسلام،قانون و شرع بوده و قضات براساس عدالت رفتار کنند و به توصیه‌ها و رابطه‌ها جواب ندهند.

در این مراسم، با قدردانی از زحمات فتح‌الله جفعری دادستان قبلی نکا، حجت‌الاسلام ذوالفقاری، به عنوان دادستان جدید معرفی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :