آخرین عناوین

چهارشنبه 9 مهر 1393-20:6 کد خبر:977

انتقاد مدیرکل دامپزشکی مازندران از عدم همکاری ادارات استان در زمان بحران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی در هنگام بحران زیستی پای کار و آماده نیستند و این مشکل همیشگی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سید حسین رضوانی، در رزمایش پدافند غیرعامل تهدیدات زیستی مازندران با محوریت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در قائمشهر برگزار شد، افزود: هر گونه شک به آنفلوآنزای پرندگان و سایر بیماری‌های ویروسی نیازمند نمونه‌برداری از همه واحدهای بومی و صنعتی محل وقوع و روستاهای اطراف نیز است.

وی اظهار داشت: وقتی بحث بیماری آنفلوآنزای پرندگان مطرح می‌شود با وجود ترسناک بودن این عنوان، ولی همچنان مقاومت‌ها و مخالفت‌های روستاییان علیه انهدام پرندگان خانگی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به مشکل معدوم‌سازی پرندگان بومی اشاره و تصریح کرد: واحدهای صنعتی به علت بیمه بودن با ماموران مرتبط همکاری دارند ولی روستاییان به ماموران اجازه معدوم‌سازی نمی‌دهند و در برخی موارد اقدام به کتک زدن ماموران می‌کنند.

وی همچنین افزود: در زمان اجرای رزمایش همکاری و حضور به خوبی مشاهده می‌شود ولی در زمان وقوع بحران واقعی هیچ دستگاهی آماده نیست و کسی پای کار نیست و ما در این بخش و نیز برای هماهنگی روستاها، سرپرستان خانوار و صنایع همیشه با مشکل مواجه می‌شویم.

رضوانی با بیان اینکه در سال گذشته مورد خاصی از این نوع بیماری در استان مازندران گزارش نشده است، اذعان داشت: ولی در سال‌های قبل،تلفات بالایی اتفاق افتاد.

بر پایه این گزارش، این رزمایش به صورت عملیاتی با تشکیل 10 اکیپ عملیاتی،تامین تجهیزات و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران و شهرستان قائمشهر در محل مرغداری گوشتی 50 هزار قطعه‌ای روستای قادیکلای شهرستان با رمز عملیاتی "امام محمد باقر(ع)" اجرایی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضا
    پنجشنبه 10 مهر 1393-9:57


    اي برادر دستگاههاي اجرايي كي پاي كار بودن كه اين بار بخوان باشن، تازه اونم وقتي بدونن قراره از دست روستاييان عزيز هم يه كتك حسابي هم نوش جان كنند.فرق رزمايش با واقعيت اينه كه زمان رزمايش زوم ميشه به سمت اين مديران محترم و چند وقت بعد عكسشون توي سايتا و روزنامه ها مياد كه فلان مدير در فلان رزمايش حضور گرم و پرشوري داشت ولي توي واقعيت و زمان بحران اينطور نيست،مدير و دردل دل مردم و كتك روستايي كه دلش از دست مدير پر كه تا حالا به روستا سر نزده و از مشكلات نپرسيده و حالا اومده بجاي حل مشكل و كم كردن هزينه هاي اقتصادي ميخواد يه باري به دوش كشاورز و روستايي بذاره و يكي از چرخ دنده هاي اقتصاديشو به آتيش بكشه.

    • مصطفي
      پنجشنبه 10 مهر 1393-9:43


      ايول دمتون گرم، مگه عصر حجره كه ماموراي بدبخت رو كتك مي زنيد، خيله وقته كه زبان زور كنار گذاشته شده و با همفكري و همنشيني دوستانه مردم دارن مشكلاتشونو رفع مي كنند.
      البته كشاورز و روستايي بنده خدا گناهي نداره ها آخه وقتي قراره كه دام و طيور رو كه سرمايه زندگيشه به خاطر يه بيماري از بين ببريد و هيچ خسارتي دريافت نمي كنه حق داره كه چنين برخوردي داشته باشه، به دل نگيريد دنبال راه حل باشيد.