آخرین عناوین

چهارشنبه 9 مهر 1393-20:24 کد خبر:978

شهرداری نکا پاسخگو نیست

گلایه‌‎مندی شهروندان نکا از قصور شهرداری در اعمال قوانین ساخت و ساز

شهرداری نکا در مقابل اعتراض جمعی از شهروندان سکوت اختیار کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهروان نیوز،ساخت و سازهای بی‌رویه که بدون در نظر گرفتن قوانینی مانند حریم و سطح اشغال انجام می‌شود از طرفی، و قصور شهرداری‌ها در اعمال قوانین از سوی دیگر، باعث گلایه‌مندی شهروندان شده است، البته این قصه فقط مختص یک شهر کوچک یا کلان‌شهر نیست به همین خاطر گلایه‌مندی جمعی از شهروندان نکا در این باره را به عنوان مثال، ذکر می‌کنیم.

تعدادی از شهروندان نکایی با ارسال مستندات رسمی اعلام کردند که شهرداری نکا با وجود مراجعات و نامه‌نگاری‌های مستمر آنها، در اجرای آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان کوتاهی کرده است. یکی از این مستندات مربوط به ساخت و ساز در خیابان انقلاب 44 است که شخصی به نام م.ع مشغول ساخت آپارتمان در کوچه بن‌بست 6 متری است.

.رونوشت این نامه که به فرمانداری نکا، شورای شهر و کمیسیون ماده 100 دفتر فنی و شکایات استانداری نیز ارسال شده و ذیل آن نیز عبارت اقدام قانونی آمده است حکایت از این دارد که اهالی خیابان مذکور با توجه به محدودیت‌های کوچه 6 متری و مشکلاتی که در ارتباط با مسائل زیستی، اجتماعی و حوادث غیرمترقبه و امداد و نجات خواهد داشت، خواستار نظارت و پیگیری مستمر این پرونده شدند.

.سازنده آپارتمان‌ نیز با توجه به پروانه ساختمانی صادر شده از شهرداری نکا، فقط نسبت به احداث دو طبقه بالای پیلوت مجاز است اما بر اساس مستندات و شواهدی که اهالی انقلاب 44 در اول شهریور 93 در اختیار شهرداری نکا قرار دارند؛ سازنده قصد اجرای بیش از دو طبقه بالای پیلوت را دارد.

.همچنین مطابق با پروانه ساختمانی صادره از شهرداری نکا، سازنده باید تا 60 درصد زمین را در اشغال داشته باشد ولی بدون توجه به پروانه ساختمان، 100 در صد زمین را در اشغال گرفته است.

.نکته مهم این است که بازرس شهرداری نکا در پنجم شهریور 93 از پروژه بازدید و از این موضوع اطلاع دارد و با این اصاف انتظار می‌رود شهرداری نکا نسبت به اقدام غیرقانونی و خارج از مجوزِ شخص نامبرده جلوگیری کند.

از طرفی نیز شخصی به نام رمضان‌علی روشنایی با ارائه مستنداتی از شهردار نکا خواسته است با توجه به اینکه وی برای رعایت قانون با شهرداری همکاری داشته و با رضایت خود نسبت به عقب‌نشینی و تعریض کوچه اقدام کرده، شهرداری نکا نیز برای رعایت حریم و قوانین ساخت و ساز، با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد

وی اعلام کرد؛ شخص دیگری در همین کوچه (انقلاب 44- هادوی) بدون عقب‌نشینی در حال ساخت آپارتمان است و اگر شهرداری مانع ساخت و ساز آن به همین شکل نشود؛ بعدها در تردد ساکنان و وسایل نقلیه همچنین رساندن خدمات در مواقع حوادث غیرمترقبه، با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش نگاه، طبق مستندات ارائه شده، درخواست‌های کتبی و مراجعات چندباره اهالی کوی انقلاب 44 به شهرداری نکا نتیجه‌ای نداشت و آنها طبق اعلام کتبی خود مبنی بر اینکه اگر اقدامی صورت نگیرد موضوع را رسانه‌ای خواهند کرد؛ این مستندات را در اختیار سایت نگاه قرار دادند

.نکته قابل توجه این است که در ذیل تمام نامه‌ها از عبارت اقدام قانونی استفاده شده است اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفت.

امیدواریم که شهرداری‌ها بیش از پیش به قوانین پایبند بوده و در اعمال قوانین نیز آسایش و رفاه جمع را بر مطامع عده‌‌ای خاص ترجیح داده و همواره بر مدار قانون حرکت کنند، از طرفی قوانین مربوط به ساخت و ساز یکی از روشن‌ترین قوانین مدیریت شهری است و شایسته نیست که شهرداری‌ها برای چنین مسائل جزئی و پیش پا افتاده، آرامش شهروندان را سلب کنند.

آزاده بابانژاد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ربیعی
    پنجشنبه 10 مهر 1393-9:42


    سلام آقا جان اینا کی پاسخگو بودن که الان باشن، خوبه شهرداری نکا هست اگه ساری بودن میخواستن چیکار کنن...؟؟؟

    • ياسين
      پنجشنبه 10 مهر 1393-9:37


      كار از گلايه گذشته بايد خودمون همت كنيم و آستينا رو بالا بزنيم و كاري براي شهرمون انجام بديم.

      • شهروندي از نكا
        پنجشنبه 10 مهر 1393-9:31


        اگر پاسخگويي در كار نيست و توان انجام كاري را نداريد بهتر نيست كنار برويد و كار را به كاردان بسپاريد.