آخرین عناوین

جمعه 11 مهر 1393-15:13 کد خبر:989

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در شورای اداری کجور:

کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و مدارس به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می شود

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و مدارس تغییراتی در رفتارهای دانش آموزان به وجود می آورد و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می شود.


به گزارش خزرخبر، سید علی قاسمی در شورای اداری کجور، با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش با چالش های درون سازمانی روبرو هستیم اظهار داشت: نیازهای حرفه ای نیازمند نیروهای حرفه ای است که در این راستا عدم تناسب نیروی انسانی با نیازهای حرفه ای جز چالش های ما است.

وی درحاشیه بازدید ازاداره آموزش و پرورش منطقه کجوردر نشست با مدیران و کارکنان آموزش و پرورش کجور ضمن قدردانی از زحمات آموزش و پرورش منطقه کجور در پروژه مهر ابراز داشت: از مشکلات مناطق محروم و نیروهای غیر بومی در آموزش و پرورش اطلاع کافی دارم.

قاسمی با اشاره به مسائل فرهنگی در مازندران خاطر نشان کرد: این مشکلات و مسائل در مناطق روستایی نسبت به جاهای دیگر بیشتر دیده می شود و با وجود اینگونه مسائل باید فضای اموزشی تغییر یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش تنها نهاد رسمی است که با مردم رابطه تنگاتنگ دارد.

 وی درباره وضعیت کمبود‌ها در آموزش و پرورش استان مازندران گفت: کمبود منابع مالی و نیروی انسانی از اصلی‎ترین مشکلات آموزش و پرورش است.

قاسمی همچنین اظهار داشت: برای رسیدن به مفهوم فرهنگ‌، توسعه‌ فرهنگ‌، عناصر اصلی فرهنگ‌، اثر تعیین کننده‌ آموزش و پرورش بر اعتلای فرهنگ و شکوفا کردن استعدادهای خلاق و نوآور توجه کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ابراز داشت: نیاز به خانواده یکی از اساسی‏ترین و طبیعی‏ترین نیازهای انسان به شمار می‏رود نباید به استحکام خانوادگی معلمان آسیبی وارد شود.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دو مولفه معلم و دانش آموز توجه ویژه ای مبذول شده است چرا که معلم در فرایند تعلیم و تربیت نقش محوری و کلیدی را بر عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: از آنجا که رفتار و گفتار معلم مستقیما در زندگی دانش آموز نقش اساسی دارد، می تواند راهنما و الگوی مناسبی برای شاگردان باشد.

وی ضمن تاکید بر هماهنگی، همدلی بین معلمان در نظام تعلیم و تربیت گفت: برای آنکه به اهداف سازمان ها و نهادها برسیم باید هدف های اصلی را در نظر گرفته و به وظایف و اهداف حرفه ای خود عمل کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه شعار سال جاری کیفیت بخشی در نظام آموزش و پرورش است افزود: برای تمرکز به مسائل آموزشی و پرورشی نیازمند آن هستیم این دغدغه در بین معلمان به ویژه مدیران مدارس کاسته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: کیفیت در آموزش و پرورش و مدارس تغییراتی در رفتارهای دانش آموزان به وجود می آورد و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می شود.

قاسمی با بیان اینکه اعتماد به نفس درسازماندهی رفتارهای سالم و سازنده فردی و اجتماعی دانش آموزان تأثیربسزایی دارد تصریح کرد: در نتیجه والدین، نهادها و مربیان آموزشی برای نهادینه کردن هر چه بهتر آن تلاش بیشتری نمایند.

در ادامه مدیر کل در جمع همکاران اداری ،ضمن اشاره به کیفیت بخشی در آموزش و پرورش ،رفع مشکلات همکاران ،نظارت بر مدارس شبانه روزی ،ارتقاء دانش و بینش معلمان ،عدالت در نقل و انتقالات همکاران بومی و غیر بومی ، سفارشات لازم را توصیه نموده تا کمتر شاهد آسیب های عاطفی و خانوادگی باشیم .

بر پایه این گزارش، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با حضور در دورترین مدرسه منطقه کجور در روستای چمر کوه با 5 دانش آموز و معلم آنان دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن گفتگو با آموزگار این مدرسه ، روند فعالیت های صورت گرفته را قابل تقدیر دانست.

قاسمی همچنین به اتفاق مسئولین محلی،از مدرسه روستای چمرکوه بازدید نموده و از نزدیک با دانش آموزان در فضای کاملا صمیمی گفتگو کرده و هدایایی را اهدا نمودند.

قاسمی پس از بازدید و دیدار با دانش آموزان نیز با اولیا آنان در خصوص امکانات آموزشی و پرورشی در مدارس شبانه روزی گفتگو کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :