آخرین عناوین

جمعه 11 مهر 1393-15:54 کد خبر:990

تقاضای بیماران تالاسمی از استاندار مازندران:

داشتن یک بسته جامع درمانی تنها خواسته بیماران تالاسمی

بیماران تالاسمی در گفت‌وگو با استاندار مازندران با بیان مشکلات خود، داشتن یک برنامه جامع درمانی در حوزه بهداشت و درمان را تنها خواسته خود اعلام کرده اند.


به گزارش خزرخبر،مدیرعامل انجمن تالاسمی شهرستان قائمشهر در گفتگو با فارس، در مورد نتایج دیدار استاندار مازندران از بخش تالاسمی این بیمارستان اظهار داشت: از سال 88 مشکلات دارویی همچون سونامی آثار تخریبی زیادی بر پیکره بیماران تالاسمی وارد کرد.

محمد علیزاده افزود: در این سال‌ها بسیاری از بیماران تالاسمی ما با عوارض شدید جسمی و روحی حاصل از کمبود داروهای آهن‌زدای روبرو شدند که در صورتی که این روند ادامه پیدا کند تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون اطلاعات 240 بیمار تالاسمی را در شهرستان گردآوری و بازخوانی کردیم گفت: دو بیمارستان رازی و ولی‌عصر(عج) در قائمشهر کارهای درمانی بیماران تالاسمی را انجام می‌دهند.

علیزاده با اشاره به کمبود داروهای مورد استفاده بیماران تالاسمی اظهار داشت: عارضه افزایش آهن خون در بیمار تالاسمی بر اثر تزریق خون به‌وجود می‌آید که بیماران با مصرف به موقع داروهای تزریقی و خوراکی آهن‌زدا از عوارض مهلک و بعدی آن جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال 88 تاکنون نه تنها مشکلات کمبود این داروها برطرف نشده بلکه در حال حاضر بابت تحویل دارو و لوازم مصرفی به بیماران مبلغ قابل توجهی اخذ می‌شود که برخی از خانواده‌هایی که از نظر مالی ضعیف‌ترند به خاطر همین میزان مبلغ از گرفتن دارو خودداری می‌کنند و این در حالی است  که از گذشته‌های دور درمان بیماران خاص همواره رایگان بوده است.

عضو هیئت مدیره موسسه جوانان تالاسمی با گلایه از وزارت بهداشت و درمان و روندی که بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی در تحت پوشش قرار دادن مسائل درمانی بیماران تالاسمی در پیش گرفته‌اند، گفت: تنها خواسته ما داشتن یک بسته جامع درمانی برای بیماران تالاسمی است و آن اینکه کی خون تزریق کنیم، چه دارویی و اینکه چه ساعت‌هایی داروهایمان را مصرف کنیم، چه زمانی آزمایشاتمان را انجام دهیم و دیگر مسائل و اینکه تمام این‌ها هزینه‌ایی برای بیمار نداشته باشد.   

وی با بیان اینکه تمام این خواسته‌ها برای 18 هزار و 600 بیمار تالاسمی کشور هزینه  زیادی را بر دوش دولت نمی‌گذارد گفت: در بسیاری از کشورها درمان تالاسمی نه تنها رایگان بوده بلکه بیماران تالاسمی از حقوق و مزایای اجتماعی بالایی برخوردارند.

علیزاده خاطرنشان کرد: استاندار مازندران طی این بازدید، با صدور دستوراتی خواستار بهبود شرایط درمانی و دارویی بیماران تالاسمی شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مریم
    جمعه 11 مهر 1393-19:42


    از صمیم قلب آرزو دارم مشکل تمامی هم استانی های بیمارم و مخصوصا عزیزان تلاسمی به زودی زود حل بشه