پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401-19:54 کد خبر:100464

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد:

همه سواحل کشور سند دار می شوند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پس از صدور سند برای جزایر، جنگل ها و رودخانه های کشور برای سندار کردن سواحل اقدام می کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، حسن بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت حقوق بیت المال در سنندج اظهار کرد: دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه شروع شده و از زمان آیت الله رئیسی شروع شده بود و اکنون تداوم دارد.

وی افزود: معاونین قوه قضائیه در ایام ماه مبارک رمضان در ۱۵۶ مسجد تهران در جمع مردم حضور پیدا کردند و همین روند در ۲ هزار مسجد سراسر کشور با حضور مسئولان واحدهای ثبتی انجام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره با صدور سند منطقه آزاد تجاری کیش اعلام کرد: در آینده نزدیک سند مالکیت همه مناطق آزاد صادر می‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: جزایر ۱۴ گانه با برش استان هرمزگان دارای سند شدند و همه رودخانه‌های کشور نیز دارای سند شدند.

وی با اشاره به صدور سند برای دریاچه ارومیه و دریاچه زریوار افزود: در آینده نزدیک همه سواحل کشور نیز دارای سند می‌شوند و باید به سمت تثبیت مالکیت و صدور سند حرکت کنیم.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در حال آشنایی با سیاست‌های تعالی قوه قضائیه هستند لذا باید وضعیت موجود زمین‌های کشاورزی حفظ شده و از خردشدن زمین‌ها جلوگیری شود.

بابایی خاطرنشان کرد: چون اراضی سند ندارند زمینه فساد ایجاد می‌شود و در این راستا بر این باوریم که مدیران و دستگاه‌های اجرایی که در مسیر سنددار شدن اراضی سنگ اندازی کنند با افراد سودجو همراه هستند.

وی افزود: هیچ زمینی نباید بدون هویت باشد و ما باید در کردستان در بافت حاشیه‌ای و روستاها سند صادر کنیم چون با صدور سند در روند مقاوم سازی منازل روستایی تسریع ایجاد می‌شود.

بابایی اظهار کرد: باید رفع مشکل مردم در حوزه املاک و اراضی در اولویت قرار گیرد و معتقدیم استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در خصوص صدور اسناد اراضی کشاورزی خواهد بود.

در پایان این جلسه از سند رسمی دریاچه زریوار مریوان با وسعت ۱۸۰ هکتار رونمایی شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir