شنبه 7 خرداد 1401-10:14 کد خبر:100921

در جلسه نهایی شورای اداری گلوگاه مطرح شد:

انتقاد استاندار مازندران از کارشکنی منابع طبیعی در روستاها

استاندار مازندران با انتقاد از منابع طبیعی گفت: عده ای بدون ‌مجوز در دل جنگل کاخ ساختند در حالی که پیرزنی در منزل مخروبی است و برای اصلاح منزل به وی اجازه داده نمی‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، سید محمود حسینی ‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان‌ گلوگاه اظهار کرد: مردم گلوگاه نقش موثر درعرصه های مختلف داشتند و خدمات مؤثر و ماندگاری انجام دادند.

وی افزود: تلاش برای گره ‌گشایی مشکلات مردم برای رشد و شکوفایی انسان‌ موثر است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نگاه جهادی به کار موجب شد که مدیران وارد کار شوند و برای گره‌ گشایی از مشکلات مردم همراه باشند.

حسینی‌ پور گفت: کشور در حال جنگ‌ است و جنگ سخت سرو صدا داشت اما جنگ نرم علائم‌ گذشته را ندارد و بی صداست و باید مراقب بود.

استاندار مازندران یادآور شد: آنچه از نزدیک‌ لمس می‌کنید و آنچه می‌بینید متفاوت است و باید در درون ‌مردم باشیم چون از جنس مردم هستیم.

حسینی ‌پور افزود: در کارآمدی نظام اداری استان همه مدیران و کارکنان نقش دارند و اگر سیل عظیم‌ مدیریتی استان وارد کار نشوند کار به جلو حرکت‌ نمی‌کند و مدیران باید از مدیران میانی با انگیزه استفاده کنند.

استاندار مازندران گفت: بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری که ابلاغ می‌شود نیازمند پیگیری است و باید  در این بخش تلاش شود.

وی افزود: وعده‌هایی که به مردم داده شد باید عمل شود و وفای به عهد شاخصه مومن است.

*محصولات کشاورزی برندسازی شود

استاندار مازندران افزود: در شهرستان ‌گلوگاه دنبال راه‌های پیچیده نباشید؛ کشاورزی داریم و باید تکلیف روشن شود و برند سازی و حمایت و پشتیبانی شود.

حسینی‌پور یادآور شد: در حوزه گردشگری ۴۲ محور تاریخی تحول آفرین داریم که‌ می‌تواند شهرستان را به مقصد گردشگری تبدیل کند و امروز نباید منتظر بودجه سازمان‌ مدیریت باشیم و باید به دنبال بسترسازی برای حضور گردشگران باشیم.

وی بیان کرد: وابستگی به بودجه دولتی مثل وابستگی کشور به نفت است و باید از این مساله فاصله بگیریم.

حسینی‌پور تصریح کرد: باید بستر را فراهم ‌کنیم مردم راه را پیدا می‌کنند و قوانین دست و پاگیر را از بین ببریم.

*انتقاد استاندار مازندران از منابع طبیعی

استاندار مازندران افزود: به اسم روستای مصیب محله بدون ‌مجوز کاخ ساختند در حالی که پیرزنی در منزل مخروبی است و برای اصلاح منزل و وام اجازه داده نمی‌شود و بحث منابع طبیعی میان است.

حسینی‌پور گفت: ۱۷ سال شهرستان هستیم اما تکلیف برخی ادارات‌ مشخص نیست و همه دستگاه‌ها باید دفاتر خود را در گلوگاه مستقر کنند.

وی افزود: زمین ‌خواری و جنگل‌ خواری به دلیل عدم دقت و کنترل ماست و در دل جنگل ویلا ساخته می‌شود و منابع طبیعی در دل روستا اجازه به روستایی برای ساخت و ساز نمی‌دهد اما ویلاسازها در دل جنگل ساختمان احداث می‌کنند؛ ویلای در دل جنگل باید تخریب شود و اجازه دست درازی نمی‌دهیم.

استاندار مازندران گفت: باید مسئولان در کنار مردم باشند و برای رفع مشکلات تدبیر کنند.

*هیچ دستگاهی نباید مانع پروژه‌های سید گلورد شود

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار کرد: در شهرستان‌ گلوگاه نیازمند کار پایه ‌ای در بخش آب هستیم و آب سد گلورد تسهیل کننده سه شهرستان است و نباید دستگاهی مانع عملیاتی شدن این پروژه شود.

وی افزود: برای مشارکت بنیاد مستضعفان در انتقال آب از بهشهر به گلوگاه باید تلاش شود.

شریعتی یادآور شد: جاده گلوگاه به دامغان‌ می‌تواند محور تحول باشد و با توجه به اینکه راه ترانزیتی نداریم و ترانزیت مشکل اشتغال را برطرف می‌کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد در گلوگاه مشکل اشتغال داریم و توانمند سازی و آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش، در این‌ مراسم حکم محمد صالح صیدانلو نماینده و مشاور استاندار در امور نخبگان شهرستان‌ گلوگاه به وی اهدا شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir