سه شنبه 24 خرداد 1401-0:26 کد خبر:101489

در گفتگوی اختصاصی با خزرتیتر خبر اعلام شد:( 2)

مکان اسکان اضطراری نداریم/نیازمند بالگرد تمام وقت می باشیم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: متاسفانه در بحث اسکان اضطراری در شهرها و مناطق مازندران، مکانی پیش بینی نشده و مشکل اساسی داریم.


غلامعلی فخاری در گفتگوی اختصاصی با خزرتیترخبر افزود: باید برای زمان هایی که حوادثی پیش آمد مکان هایی مانند سوله، مساجد و یا هر بخشی در مناطق مختلف شهرها و روستاها پیش بینی شده و آماده باشند که متاسفانه این موضوع نادیده گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه متاسفانه در بحث دریافت کمک های مردمی هم مشکلاتی به علت ناهماهنگی وجود دارد اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مسئولین استانی و شهرستانی اطلاعات کافی و لازم را در بحث مدیریت بحران ندارند که این دستگاه آمادگی آموزش در این زمینه را دارد.

فخاری با اشاره به حمایت خیران در تهیه و تجهیز امکانات این نهاد مردمی گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک خیران به صورت غیر نقدی به هلال احمر مازندران بود که ۲۰۰ میلیون تومان آن نقدی بوده است.

این مسئول در ادامه با اظهار اینکه بیمه افراد و تجهیزات این سازمان به صورت کشوری انجام می شود نه استانی،خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد با سیاسی کردن این دستگاه و برای کسب جایگاه مدیریتی و با همکاری برخی رسانه نماها،سعی در زیر سوال بردن اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر مازندران را دارند که جای تاسف دارد.

فخاری با ابراز نگرانی از اینکه اگر راه مواصلاتی مازندران با تهران در اثر حوادث قطع شود، مشکل بزرگی پیش خواهد آمد افزود: متاسفانه هیچ گونه فکر و راه چاره ای در این زمینه پیش بینی نشده است.

این مسئول با بیان اینکه در هر حادثه ای امکانات و تجهیزات به موقع، بروز و کافی بیشترین اثرات را در کنترل و آرامش مردم دارند تصریح کرد: برای آموزش متقاضیان در بحث امداد و نجات آمادگی داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه جذب نیرو در جمعیت هلال احمر توسط سازمان مرکزی و به صورت آزمون و همچنین طی مراحل خاصی صورت می گیرد افزود: سامانه آموزشی خاصی برای داوطلبین به آدرس e-mrcs.ir راه اندازی شده است که متقاضیان در هرزمینه می توانند به این سایت مراجعه و خدمات و آموزش های لازم را دریافت کنند.

فخاری در ادامه این گفتگو با بیان اینکه در مناطق فقیر و آسیب پذیر هم جمعیت هلال احمر مازندران در تمامی زمینه ها خدمات ارائه می دهد خاطر نشان کرد: از تمامی مردم و خیران درخواست کمک می نمائیم و امیدواریم جایگاه هلال احمر بین مسئولین نیز روز به روز بیشتر مورد توجه و مساعدت قرار بگیرد.

وی همچنین با اعلام اینکه 3 سگ زنده یاب همراه با مربیان آموزش دیده مجرب داریم افزود: به زودی تیم ویژه رسانه ای آموزش دیده در حوزه هلال احمر تشکیل و شرع به فعالیت  خواهند نمود.

به گزارش خزرتیترخبر، نگرانی درباره احتمال افزایش شدید مرگ و میر ناشی از غرق شدن در منابع آبی بویژه دریا در مازندران طی سال جاری چندان هم بیجا نیست، چون علاوه بر آزاد سازی سواحل که نیازمند زیرساخت ها و امکانات حفاظتی بیشتر است ، ورود به شرایط پساکرونایی هم سیل جمعیت مسافر و گردشگران را برای شنا در دریا و دیگر منابع آبی استان تشدید می کند.

تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم ، رییس جمهور دهم بهمن ماه سال گذشته در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.

همسو با این دستور صریح و پیگیری همه جانبه دولتمردان ،طبق اعلام استاندار مازندران تاکنون ۹۲ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل خزر در این استان آزاد شده و مازندران در این زمینه پیشتاز بوده است که هشت درصد از باقی مانده حریم دریا تنها ۲ درصد قابلیت آزاد سازی دارد و ۶ درصد باقی مانده در اختیار بندر نوشهر، بندر فریدونکنار، بندر امیرآباد، نیروی دریایی ارتش، دستگاه های نظامی، نیروگاه، کشتی سازی صدرا، سکوی نفتی شمال و یا مراکزی است که نباید از ساحل فاصله داشته باشند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir