سه شنبه 24 خرداد 1401-9:11 کد خبر:101496

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

روایتی از محبوس شدن بومیان در شهر/ ترافیک درد بی‌درمان مرزن‌آباد

وضعیت ترافیک شهر مرزن آباد بسیار بغرنج است و مردم شهر و روستاهای منطقه را در خانه‌های‌شان حبس می‌کند و این موضوع فشار روانی زیادی به مردم وارد می‌کند.


خزرتیترخبر: ( زینب پورمرادی)- شهر مرزن‌آباد به عنوان یکی از ورودی‌های استان مازندران و به علت باز شدن قطعه یک آزاد راه تهران ـ شمال و نزدیکترین ورودی پایتخت به شمال چند سال با ترافیک و معضل یک‌ طرفه شدن جاده دست و پنجه نرم می‌کند.

اکنون با بازشدن قطعه دو آزاد راه تهران ـ شمال و به دلیل تسهیل و نزدیکی در رفت و آمد پایتخت ‌نشینان به مناطق غرب مازندران، شهر و روستاهای بخش مرزن‌آباد دچار مشکل می‌شوند.

بومیان در شهر محبوس می‌شوند

حجت‌الاسلام یزدان جهاندار امام جمعه مرزن‌آباد به یک ‌طرفه شدن جاده و هجمه مسافران به شهرهای غرب مازندران اشاره و بیان کرد: مسئولان پایتخت و مرکز استان در ایام تعطیلات بدون در نظر گرفتن مشکلات و معضلات شهر مرزن‌آباد  یک ‌طرفه کردن جاده را مصوبه می کنند؛ لازم است مسئولان در پیک مسافر در منطقه حضور داشته باشند و از نزدیک نظاره‌ گر محبوس ماندن مردم در این شرایط باشند.

وی به یک ‌طرفه شدن چند سال پیش از محور دزدبن اشاره کرد و گفت: یک ‌طرفه شدن جاده ابتدا از دزدبن و بعد از انتهای شهر مرزن آباد و اکنون از قطعه چهار آزادراه است که فشار زیادی به مردم وارد کرده است.

امام جمعه مرزن‌آباد به راه کار کوتاه مدت برای برون رفت از این معضل اشاره و اظهار کرد: با افزایش نیروهای خدوم راهور و اعزام در بریدگی‌ها مردم دست‌ کم رفت و آمد در زمان مشکلات و بیماری‌ها را داشته باشند.

 

پیشنهاد سفر به وزیر راه در تعطیلات به مرزن‌آباد

وی با بیان اینکه مسئولان پیگیر تعریض چهاربانده تا دزدبن باشند، تصریح کرد: ۹۹ درصد تعریض تا جاده طویر انجام شده ولی یک‌ درصد تا اتمام دو راهی طویر کار رها کرده است.

جهاندار خطاب به مسئولان استانی و وزیر راه گفت: در ایام تعطیلات به این شهر سفر کنید تا عمق فاجعه را متوجه شوند.

ترافیک؛ درد مزمن شهر مرزن آباد

کیانوش ردایی شهردار مرزن‌آباد نیز با بیان اینکه ترافیک، مردم شهر و روستاهای منطقه را در خانه‌های‌شان حبس می‌کند، گفت: این موضوع فشار روانی زیادی به مردم وارد می‌کند.

وی خطاب به مسئولان ضمن بیان اینکه جاده کندوان متعلق به بخش مرزن‌آباد و شهر چالوس نیست، افزود: این جاده متعلق به کل مردم ایران است و لازم است در حوزه راه نگاه ملی به زیرساخت‌ها شود تا دچار همچین مشکلاتی نشویم.

 

پیش‌بینی انفجار ترافیک با بهره‌برداری قطعه دو

ردایی به چند گره کور ترافیکی در شهر اشاره و اظهار کرد: برطرف کردن این گره کور حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد در صورتی که بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مرزن‌آباد فقط ۱۷ میلیارد تومان محقق شده است.

شهرداری مرزن‌آباد با بیان اینکه به‌ زودی قطعه دو آزاد راه تهران ـ شمال افتتاح می‌شود تصریح کرد: با افتتاح قطعه دو آزاد راه تهران ـ شمال ترافیک در ورودی و خروجی شهر مرزن‌آباد به حد انفجار خواهد رسید.

وی افزود: تقاضا داریم شهر مرزن‌آباد را فاز پنجم آزادراه ببینید و زیرساخت‌های لازم را مهیا کند.

ردایی با بیان اینکه راه‌ برون رفت از ترافیک چهاربانده کردن خروجی مرزن‌آباد تا دزدبن است، خاطر نشان کرد: این پروژه ۱۵ کیلومتر است که حدودا ۵ سال طول کشیده و دوممیز سه دهم باز شده است.

 

آتش‌نشانی و اورژانس نمی‌توانند خدمات دهند

علی سام یکی از اعضای شورای شهر مرزن‌آباد گفت: مرزن‌آباد به علت ورودی استان مازندران در ایام تعطیلات یک جمعیت سنگینی از این شهر عبور می‌کنند و این موضوع باعث گره کور ترافیکی در شهر مرزن‌آباد  می‌شود.

وی با بیان اینکه چندین سال مسئولان شهر مرزن‌آباد فریاد زدند ولی کار به درستی پیش نرفته است، افزود: در زمان نیاز به خدمات آتش‌نشانی و اورژانس دچار مشکل هستیم.

سام طی خواسته‌ای از مسئولان بالادستی گفت: یک ‌طرفه کردن از شمال به جنوب را از منطقه دوآب اقدام کنید تا مردم در شهر مرزن‌آباد کمتر درگیر شوند.

وی با بیان اینکه خدمات ملی می‌دهیم ولی بودجه نداریم، اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری در بحث کنارگذر، تعریض و تملک کمک کنند.

 

ترافیک شهر مرزن‌آباد بغرنج است

افراسیاب ردایی یکی از فرهنگیان بازنشسته شهر مرزن‌آباد  ضمن بیان اینکه وضعیت ترافیک شهر مرزن آباد بسیار بغرنج است، گفت: اگر بیماری در این ایام داشته باشیم با این شرایط ترافیک آن را نمی‌توانیم به مراکز درمانی برسانیم.

وی به تولید این تعداد خودرو و هجمه به سمت شمال اشاره کرد و افزود: این شهر ظرفیت ورود این تعداد خودرو را ندارد.

شهروند مرزن‌آبادی با بیان اینکه کاسب‌ها و مردم دچار مشکل شدند، گفت: وضعیت بسیار بد و بغرنج است از رئیس جمهور و مسئولان درخواست داریم برای بررسی و رفع مشکل در ایام ترافیک حضور داشته باشید و راهکاری برای رفع معضل ترافیک و یک ‌طرفه شدن جاده ارائه دهند.

طالقانی یکی دیگر از شهروندان مرزن‌آباد  طی گلایه‌ای از مسئولان به ترافیک چند ساله شهر مرزن‌آباد اشاره کرد و گفت: با کمترین امکانات برای بومیان در کوچک ‌ترین تعطیلات حتی جاده‌ای برای رفت و آمد نداریم.

وی افزود: در پایان هفته برای رفت و آمد به ییلاق دچار مشکل هستیم و بدترین و خطرناکترین مسیر خاکی با چندین برابر زمان برای رفت و آمد را انتخاب می‌کنیم.

مقیمی یکی از کاسبان شهر مرزن‌آباد  با بیان اینکه چند سال برای ترافیک فریاد زدیم، گفت: شهرداری مرزن‌آباد  با این بودجه کم توانایی خدمات شهر خود را ندارد، اما مسافران میلیونی هر هفته از چهارشنبه تا جمعه در این شهر حضور دارند و از خدمات کم شهر مرزن‌آباد استفاده می‌کنند.

شهروند مرزن‌آباد با بیان اینکه در پایان هفته به علت ترافیک فروش نداریم، افزود: من به عنوان یک بازاری از مسئولان خواهش می‌کنم چاره‌ای بیندیشید.

سام دیگر شهروند مرزن‌آبادی در اعتراضی ضمن بیان اینکه بارها درباره ترافیک شهر مرزن‌آباد تذکر،خواهش و التماس داشتیم، گفت: تا اکنون هیچگونه ترتیب اثری داده نشد.

وی ضمن بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ساکنان شهر چالوس، اهالی بخش مرزن‌آباد هستند افزود:  ما از ورود مسافران ناراحت نیستیم، مشکل نداشتن زیرساخت‌های لازم است.

وی ضمن بیان اینکه علاوه بر یک ‌طرفه شدن و عدم رفت آمد بومیان به ترافیک شهر مرزن‌آباد اشاره کرد و گفت: این ورود مسافران آورده‌ای نداشته و آسیب فراوانی وارد می‌کند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir