سه شنبه 24 خرداد 1401-11:0 کد خبر:101500

رئیس مجلس اعلام کرد:

حقوق مدیرانی که اطلاعات کارکنانشان در پاکنا ثبت نشده، قطع شود

رئیس مجلس گفت: بر اساس قانون، حقوق و مزایای مدیرانی که اطلاعات و حقوق و مزایای کارکنانشان را در سامانه ثبت حقوق و پاکنا ثبت نکرده‌اند، قطع شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس گفت: بر اساس قانون، حقوق و مزایای مدیرانی که اطلاعات و حقوق و مزایای کارکنانشان را در سامانه ثبت حقوق و پاکنا ثبت نکرده‌اند، قطع شود.

قالیباف در نشست علنی مجلس گفت: اگر حقوق این دسته از مدیران پرداخت شود، به معنای تخلف از قانون، تخلف و دستبرد به اموال بیت‌المال است.

بر اساس آمار بیش از ۳۰ درصد از دستگاه‌ها اطلاعاتشان را در سامانه پاکنا ثبت نکرده‌اند.

دیوان محاسبات گزارش کرده تا ۲۸ اردیبهشت ماه امسال، ۷۰ درصد از ۴ هزار و ۷۳۱ دستگاه کشور، اطلاعات کارکنانشان را در سامانه پاکنا اطلاعات ثبت کردند؛ اگرچه هزار و ۴۱۲ دستگاه هنوز اقدامی در این باره انجام ندادند.

در بخشی از این گزارش آمده که تا ۲۱ اردیبهشت ماه، ۴۷ درصد از ۴ هزار و ۷۳۱ دستگاه کشور، حداقل یک لیست حقوق و مزایای کارکنانشان را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند؛ با این حال، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اقدامی نکرده‌اند.

در این گزارش اعلام شده از هزار و ۳۶۸ شهرداری و دستگاه و شرکت‌های وابسته به آنها، تنها ۷ درصد اطلاعات در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند؛ این در حالی است که ۴۱ درصد از این دستگاه‌ها، اطلاعات کارکنانشان را در سامانه پاکنا ثبت کرده‌اند.

رئیس مجلس به دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه و بودجه ۳ ماه فرصت داد آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا را به مجلس گزارش دهند؛ آقای قالیباف گفت :در صورت تخلف، مجلس به قوه قضائیه گزارش خواهد داد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir