چهارشنبه 25 خرداد 1401-14:30 کد خبر:101541

فرمانده انتظامی ساری هشدار داد:

گسترش خالکوبی بین جوانان زیر۳۰ سال

فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: بیشتر دستگیر شدگانی که به جرم مزاحمت‌های خیابانی دستگیر می شوند ، جوانان زیر ۳۰ سالی هستند که بدنشان خالکوبی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان ساری نسبت به پیامدهای گسترش خالکوبی بین جوانان به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: بیشتر دستگیر شدگانی که به جرم قدرت نمایی و مزاحمت‌های خیابانی دستگیر می شوند ، جوانان زیر ۳۰ سالی هستند که بیشتر بدنشان خالکوبی شده است.

براساس این گزارش، عبدالله حسن زاده روز چهارشنبه در درجمع خبرنگاران با تاکید بر این نکته که بیشتر خانواده ها و جوانان به پیامدهای خالکوبی برای ادامه زندگی و گرفتن خدمات مختلف بی اطلاع هستند، افزود : کسانی که بدنشان را خالکوبی می کنند، از نظر روانشناسی این پیام را مخابره می کنند که دچار اختلالات روانی هستند به گونه ای که حتی به بدنشان رحم نمی کنند ، ضمن این که چنین افرادی در گرفتن گواهینامه رانندگی ، گذرنامه و یا برای انجام فریضه ازدواج با چالش مواجه می شوند.

وی یکی از تبعات خالکوبی برای جوانان و نوجوانان را تقویت حس قدرت نمایی برشمرد و توضیح داد : علاوه بر این که این قدرت نمایی غیرمتعارف جرم محسوب می شود ، این افراد فکر می کنند باید خالکوبی هایشان را به نمایش بگذارند تا قدرتشان را به دیگران ثابت کنند و زمانی که این خواسته اشان محقق نمی شود دچار سرخوردگی و عقده شده و سپس مرتکب جرائم خشن و خطرناک تر می شوند تا خودشان را به اثبات برسانند.

حسن زاده از خانواده ها خواست تا مقوله مراقبت از جوانانشان را در جلوگیری از خالکوبی کردن جدی بگیرند و پیامدهای اجتماعی ناشی از خالکوبی ها را نیز به آنان گوشزد کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری پیشگیری های وضعی ، محیطی و اجتماعی را از مهم ترین ماموریت های پلیس عنوان کرد و اظهار داشت : امروزه عمومی شدن استفاده از فناوری های نوین بخصوص دوربین های مداربسته ، دوبین های روی البسه پلیس و نصب دزدگیرها می تواند نقش پیشگیری را به مراتب تقویت کند و از طرفی کمک کار پلیس برای  شناسایی و دستگیری ها  مجرمان و متخلفان است.

وی پیشگیری اجتماعی برای رسیدن به هدف امنیتی و انتظامی در جامعه و افکار عمومی را نیز بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت : همه مردم باید در خانواده ها ، مدارس ، دانشگاه ها ، پارک ها و دیگر اماکن عمومی نسبت به حقوق شهروندی و اجتماعی احساس مسئولیت کنند، یعنی نباید نسبت به حوادث بسیار کوچک بی تفاوت باشند، اگر مردم با معاونت اجتماعی پلیس در شناسایی مشکلات احتمالی آسیب های اجتماعی همکاری کنند، به طور یقین دامنه مقولات ضد امنیتی و انتظامی کم خواهد شد و یا اصلا بروز پیدا نمی کند.

حسن زاده یکی از مشکلات اساسی نیروی انتظامی ساری را سرقت های خرد و ترافیک های سرسام آور دانست و گفت: پلیس شهرستانی در حوزه کشفیات و دستگیری سارقان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ توفیق خوبی داشته است چون در حالی که وقوع سرقت در سال گذشته ۱۳درصد رشد داشت ، اما پلیس در کشفیات و دستگیری سارقان افزایش ۲۵ درصدی را رقم زد.

وی بیشترین نوع سرقت خرد در شهرستان ساری را سرقت از وسایل و تجهیزات داخل خودرو و منازل عنوان کرد و اظهار داشت : متاسفانه به دلایل مختلف از جمله بی توجهی به قوانین ساخت پارکینگ به تناسب واحدهای مسکونی ، شاهد پارک خودرو در خیابان های شهر ساری هستیم که این عاملی شده است تا سرقت وسایل خودرو در این شهر دو چندان شود.

حسن زاده با بیان اینکه پلیس با قاطعیت تمام در برخورد با سارقان به صورت شبانه روزی در تلاش است به شهروندان توصیه می شود در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی ساری همچنین وضعیت ترافیکی شهر مرکز استان مازندران را سرسام آور و کلافه کننده توصیف کرد و اظهار داشت: ساخت توقفگاه های طبقاتی در هسته مرکزی شهر ضروری است و باید پارکینگ های عمومی بیشتری  در این شهر ایجاد شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir