شنبه 28 خرداد 1401-12:46 کد خبر:101584

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

غیربومیان بیشترین غریق دریای مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام غرق شدن ۶ نفر در دریای مازندران گفت: همه افراد غرق شده در سواحل استان مازندران غیربومی بودند.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح دریا از ابتدای خرداد ماه اظهار داشت: براساس اطلاعات جمع‌آوری شده ۶ نفر از ابتدای شروع طرح دریا در سطح سواحل استان در خرداد ماه غرق شدند.

وی اظهار کرد: از دو نفر افراد غرق شده در ساحل نوشهر یک نفر در ساعت غیرپوشش دچار سانحه شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: مابقی حوادث ناشی از غرق شدگی در شهرهای چالوس دو مورد، رامسر یک مورد و محمود آباد اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه همه افراد غرق شده در سواحل استان مازندران غیربومی و از لحاظ تفکیک جنسیتی مرد بودند، گفت: پنج نفر از افراد غرق شده در رنج سنی ۲۱ تا ۳۰ سال قرار داشته و یک نفر هم کمتر از ۲۰ سال بوده است.

عباسی با اعلام اینکه میزان غرقی‌های سواحل استان مازندران در خردادماه نسبت به سال گذشته رشد منفی ۶۳ درصد دارد، گفت: در مدت مشابه سال گذشته تعداد غرقی‌ها ۱۶ نفر بوده است.

به گزارش خزرتیترخبر، با توجه به غیر بومی بودن غرقی‌ها به نظر می‌رسد که متولیان امر در وزارت کشور حساسیت مشکلات و چالش‌های دریا را در سطح خارج از استان مازندران به مخاطبان دریا انتقال دهند.

بیشتر افرادی که در سطح سواحل استان مازندران غرق می‌شوند وارد جریان شکافنده دریا می‌شوند.

جریان شکافنده دریا را بیشتر بشناسیم

در دریا جریان‌های شکافنده‌ای وجود دارد که باعث می‌شود شناگر از ساحل دور گردد، قرار گرفتن در این مسیر در دریا تنها باعث خستگی شناگر و غرق شدن او می‌شود؛ جریان شکافنده بیشتر در نقاط کور سواحل قرار دارد که امکان ایجاد طرح دریا در آنها نیست.

شناگران برای رهایی از این وضعیت باید به صورت افقی به سمت راست یا چپ شنا کنند تا از جریان شکافنده خارج شوند و بعد به‌ صورت مورب به سمت ساحل حرکت کنند.

در صفحات مجازی پر شده است از تجربیات تلخ فوت شناگران در سطح سواحل دریا، توجه به توصیه‌های ناجیان غریق و پرهیز از شنا در روزهای پر مخاطره دریا و شناخت کافی نسبت به جریان شکافنده می‌توانیم بدون دغدغه از حضور در کنار سواحل لذت ببریم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir