شنبه 19 مهر 1393-21:9 کد خبر:1030

رییس محیط زیست ساری خبر داد:

دستگیری شکارچی غیر مجاز در ساری

رییس اداره حفاظت محیط زیست ساری از دستگیری یک شکارچی متخلف حرفه ای خبر داد.


بهرام فغانی در گفتگوی اختصاصی با خزرخبر افزود:ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری در پی گزارشات رسیده و زیر نظر گرفتن متخلف حرفه ای شکار، وی را در منطقه چهار دانگه کیاسر شناسایی و در منزلش در بلوار کشاورز ساری پس از اخذ حکم دادستانی ،دستگیر و جلب نموده اند.

وی با بیان اینکه از این متخلف دو راس بز کوهی(بز کوهی وحشی و حمایت و حفاظت شده)کشف و ضبط شده است خاطر نشان کرد:پرونده ای هم در این رابطه تکمیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

فغانی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار تخلفات شکار و صید در 6 ماه اخیر افزایش یافته اظهار داشت: از مردم در خواست داریم برای حفاظت از محیط زیست و تنوع زیست محیطی ،همکاری های لازم را داشته باشند که اگر این محیط زیست و گونه های جانوری را از دست بدهیم آیندگان از ما به خوبی یاد نخواهند کرد.

این مسئول با اعلام اینکه حفاظت از محیط زیست،تنوع طبیعی و مواهب الهی فقط کار ماموران منابع طبیعی و محیط زیست نیست و ماموران دولتی امکانات زیادی ندارند تصریح کرد:بدون مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست موفق نخواهیم بود و باید فرهنگ مهربانی با طبیعت ، محیط زیست و حیوانات همگانی شود و در دین ما هم سفارش زیادی در مورد حفاظت از محیط زیست شده است و از مردم هر منطقه انتظار داریم همکاری ها و مشارکت های لازم را داشته باشند.

فغانی در ادامه افزود:ماموران ما با امکانات محدود در حال فعالیت چند برابر می باشند اما مشارکت بیشتر مردم را تقاضا داریم و نباید کاری کنیم تا برخی از گونه های جانوری منقرض شوند و بعدا فقط در کتاب ها از آنها یاد شود.