پنجشنبه 13 مرداد 1401-11:0 کد خبر:107508

نماینده ویژه استاندار اعلام کرد:

آزاد سازی ۲۰ هکتار از اراضی ملی در روستای روشنکوه ساری

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری، کوه خواری و تعرض به منابع طبیعی از آزاد سازی ۲۰ هکتار از اراضی ملی در روستای روشنکوه چهاردانگه ساری خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، ناصر اکبرزاده با بیان اینکه ۸ فقره اجرای حکم در روستای روشنکوه اجرا شد، گفت: ۲۰ هکتار از اراضی ملی در راستای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز آزاد سازی شده و عزم ما برای مقابله و مجازات زمین خواران جدی است.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در سنوات گذشته سبب مخدوش شدن چهره طبیعت شد، گفت: مازندران قوم شناسنامه دار و پیشینه دار در تاریخ است که با رشادت‌های سلاطین به امانت سپرده شده  که مورد تعرض واقع شده است.

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل ‌خواری، کوه خواری و تعرض به منابع طبیعی تصریح کرد: به صورت هوایی و زمینی استان مازندران را مشاهده کرده ام که سبب نگرانی شد و باید وضع موجود حفاظت شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه باید اراده وجود داشته باشد تا وضع موجود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، افزود: تشکیل قرارگاه صیانت از منابع ملی، حفظ حقوق بیت المال و محیط زیست با دستور استاندار در مازندران کلید خورد و در کل کشور به تبعیت از مازندران اجرایی می‌شود.

گفتنی است بازگشت زمین‌های کشاورزی به چرخه تولید و بازگرداندن عرصه‌های ملی به بیت المال نتیجه داده و امروز حکم قلع و قمع برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای روشنکوه ساری اجرا شد.

روشنکوه روستایی جنگلی در فاصله ۴۱ کیلومتری ساری و در بخش چهاردانگه این شهرستان قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ فقط ۲۵ نفر جمعیت داشت اما ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی باعث گسیل تعدادی از خوش نشینان از استان‌های دیگر به این روستا شده است.

 

 

به گزارش خزرتیترخبر، لازم به ذکر است محمد کریمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز در این زمینه گفت: ۳۸۰ هکتار اراضی ملی پارسال در استان رفع تصرف شد و در ۳ ماه اخیر نیز ۲۵ هکتار از اراضی استان رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در اجرای قانون با هیچ فردی تعارف ندارد و همه در برابر قانون مساوی هستند، افزود: سازمان‌های متولی حسب تکالیف قانونی اخطار‌های لازم را به افرادی که اراضی ملی را تصرف کرده‌اند یا زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری داده‌اند، می‌دهند./ استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir