يکشنبه 6 آذر 1401-10:41 کد خبر:113304

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد خبر داد:

جنگل‌های عباس آباد در میان آتش و دود

جنگل‌های منطقه لنگا شهرستان عباس آباد از عصر دیروز همچنان در آتش می‌سوزد.


به گزارش خزرتیترخبر،عبدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: بیش از ۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه لنگا شهرستان عباس آباد از ساعت ۱۸ دیروز بر اثر گرما، وزش باد و انباشت برگ‌های خزان گرفته، طعمه حریق شده بود.

براساس این گزارش، افزود:  ۱۰۰ نفر از نیرو‌های بسیجی، مردمی و نیرو‌های حفاظت منابع طبیعی عباس آباد در همان ساعت اولیه آتش سوزی برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده بودند.

عبدی گفت:در مرحله نخست با تلاش نیرو‌های امدادی آتش خاموش شد اما با توجه به وزش باد حریق از بامداد امروز دوباره شروع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد افزود: محل آتش سوزی سخت گذر است و امکان انتقال تجهیزات اطفای حریق از سوی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی میسر نیست به همین دلیل درخواست اعزام یک فروند بالگرد برای خاموش کردن آتش از ستاد مدیریت بحران استانداری  شد و قرار است این بالگرد تا ساعتی دیگر برای خاموش کردن آتش به این منطقه اعزام شود.

به گزارش خزرتیترخبر، سه نقطه از عرصه های جنگلی و مرتعی غرب مازندران در شهرستان های نوشهر ، کلاردشت و چالوس دیروز طمعه حریق شده بود که به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر بیش از سه هکتار از عرصه های جنگلی این مناطق در آتش سوخت./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir