جمعه 16 دی 1401-11:30 کد خبر:115305

رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرد:

رانندگان بدون زنجیر چرخ وارد جاده های کوهستانی مازندران نشوند

رییس پلیس راه مازندران گفت: به دلیل یخبندان و بارش برف در محورهای مواصلاتی هراز و کندوان ، رانندگان بدون تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ وارد محورهای کوهستانی استان نشوند.


به گزارش خزرتیترخبر، یدالله جهان تاب روز جمعه وضعیت تردد در تمامی محورهای مواصلاتی و کوهستانی را در حال حاضر روان و عادی توصیف کرد و افزود: به لحاظ شرایط جوی هم اکنون بارندگی پراکنده و مه صبگاهی در برخی از مناطق استان ادامه دارد و در مناطقه پلور محور هراز و هزارچم کندوان هم برف می بارد.

براساس این گزارش، وی از مردم خواست تا برای عبور و مرور از جاده های کوهستانی از پر بودن باک خودرو و به همراه داشتن لباس گرم و وسائل زمستانی مطمئن شوند.

رییس پلیس راه مازندران با اظهار این که در حال حاضر در محدوده گدوک جاده سوادکوه پدیده مه گرفتگی مشاهده می شود، از رانندگان خواست احتیاط و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را توجه کنند.

جهان تاب با ذکر این نکته که با توجه به بارش و کاهش محسوس دما هوای مازندران که از شب گذشته ،شروع شده است ، هنوز سطح جاده‌های استان لغزنده است، همچنین یخبندان در برخی از نقاط استان نیز خطر جدی برای تردد خودروها با سرغت بالا محسوب می شود.

طبق اعلام هواشناسی هوای امروز جمعه مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی استان با بارش پراکنده و وزش باد پیش بیین شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، از آن جایی که طبق اعلام رسمی هواشناسی نوسانات دما را از امروز در مازندران شاهد خواهیم بود،احتمال ریزش سنگ، کوه و سقوط بهمن در جاده های کوهستانی به خصوص در محور کندوان و هراز دور از انتظار نیست، مازندران ۱۰هزار و ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir