جمعه 16 دی 1401-13:32 کد خبر:115307

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

نفوذ ۲ سامانه گرم و سرد در آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: پس از تجربه پایان هفته‌ای گرم اواسط هفته پیش‌رو شاهد بارش برف و باران در آسمان مازندران هستیم .


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز در گفت‌وگویی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: براین اساس از صبح جمعه تا عصر شنبه با شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران هستیم.

براساس این گزارش، وی با هشدار افزایش پتانسیل آتش‌ سوزی، افزود: توصیه هواشناسی بر پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع، جنگل‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه از اوایل یک‌شنبه تا اواخر روز سه ‌شنبه سامانه دیگری آسمان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: با شکل‌گیری جریانات سرد و شمال مرطوب زمین و عبور امواج تراز میانی جو شاهد بارش باران در آسمان مازندران هستیم.

رضوی اضافه کرد: طی این مدت بارش باران با کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید، احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات هم پدیده مه با بارش برف همراهی دارد.

وی به احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن به ‌ویژه در نیمه غربی استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در ارتفاعات و محورهای کوهستانی شاهد کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و احتمال ریزش سنگ هستیم.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: توصیه هواشناسی بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب هدایت سطحی در سطح شهرها، مفاوم‌سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای، داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، باغ‌های مرکبات و نهال‌های جوان است.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران نیز به ‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir