يکشنبه 18 دی 1401-8:27 کد خبر:115358

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

سامانه سرد زمستانی در راه‌ مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از اواخر وقت یک ‌شنبه شاهد کاهش محسوس دما ، بارش باران و برف ، وزش باد نسبتا شدید و مه در ارتفاعات هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران  درباره وضعیت هوای مازندران ، با اشاره به  هشدار جوی سطح نارنجی، اظهار کرد: با تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد از اواخر وقت یک‌شنبه ۱۸ دی ماه امسال شاهد کاهش محسوس دما، بارش باران و (برف در میان بند و ارتفاعات)، وزش باد نسبتا شدید و مه در ارتفاعات هستیم.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه این سامانه تا صبح جمعه در آسمان مازندران تداوم دارد، افزود: البته بارندگی تا صبح چهارشنبه اما هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه بارشی کل استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: یخبندان، آب‌گرفتگی در شهرهای غربی و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه بارشی است. 

رضوی گفت: احتیاط در تردد جاده‌ای، همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها ،باغ‌های مرکبات و نهال‌های جوان و صرفه‌جویی در مصرف گاز از توصیه‌ها است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی یادآور شد: از چهارشنبه تا پایان هفته هوای سرد در استان ماندگار است؛ به طوری ‌که حتی در دشت و جلگه نیز یخبندان شبانه خواهیم داشت و پیش بینی می.شود دمای کمینه تا ۳ درجه زیر صفر برسد./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir