چهارشنبه 5 بهمن 1401-10:59 کد خبر:115499

سرپرست هیات کشتی مازندران خبر داد:

شاگرد زرنگ‌های کشتی مازندران در راه روسیه

مازندران این‌بار در آوردگاه مسابقات کشتی بین المللی یارگین روسیه پنج نماینده دارد تا یک ‌بار دیگر تسلط این استان به عنوان شاگرد اول کلاس کشتی آزاد ایران برهمگان اثبات شود.


به گزارش خزرتیترخبر، پس از پشت‌سر گذاشته شدن فرآیند گزینش تیم ملی کشتی آزاد، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور در مسابقات یارگین روشن شد و مهدی ویسی، عباس ابراهیم زاده، امیررضا اکبرزاده، محمد بخشی و علیرضا رکابی نمایندگان مازندران در این دوره از رقابت ها خواهند بود.

براساس این گزارش، در این ارتباط سرپرست هیات کشتی مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پنج کشتی‌گیر عنوان‌دار و آزادکار این استان در مسابقات یارگین در شهر کراسنویارسک روسیه روی تشک کشتی خواهند رفت.

امید شایگان افزود : در سال‌های گذشته مسابقاتی مانند جام جهانی برای تیم های ملی کشتی بسیار مهم محسوب می شد، این در حالی است که تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت های المپیک و پس از آن رقابت های جهانی هستند.

وی ادامه داد : بر همین اساس اولویت هیات کشتی مازندران و فدراسیون کشتی نیز در روسیه میدان دادن به کشتی گیران جوان است و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن ها محک و تجربه بسیار خوبی خواهد بود و فدراسیون به دنبال تکرار نتایج خوب در مسابقات جهانی پیش رو برای تیم‌های ملی است.

سرپرست هیات کشتی مازندران تصریح کرد : در این دوره از رقابت ها همانند مسابقات آسیایی و جهانی حضور کشتی گیران مازندرانی بسیار برجسته است و در بیشتر اوزان این دیار در اردوی تیم ملی نماینده دارد.

وی با اعلام این که از مجموع ۹ کشتی گیر آزادکار فراخوانده شده برای اعزام به کرواسی پنج نفر مازندرانی هستند، گفت: در وزن ۵۷ کیلوگرم مهدی ویسی، ۶۵ کیلوگرم عباس ابراهیم زاده، ۷۰ کیلو گرم امیرضا اکبرزاده و محمد بخشی و در ۹۷ کیلوگرم علیرضا رکابی نمایندگان مازندران در این مسابقات هستند.

 

شروع مسابقات از ششم بهمن

اعضای تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام یاریگین عصر دیروز راهی کشور روسیه شدند.

رقابت های بین‌المللی جام یاریگین روزهای ۶ تا ۹ بهمن ماه در شهر کراسنویارسک روسیه برگزار می شود.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم : مهدی ویسی (مازندران)

۶۵ کیلوگرم : عباس ابراهیم زاده (مازندران)

۷۰ کیلوگرم : امیررضا اکبرزاده (مازندران) - محمد بخشی (مازندران)

۷۴ کیلوگرم : امیرحسین حسینی

۹۷ کیلوگرم : علیرضا رکابی(مازندران) - میثم عبدی

۱۲۵ کیلوگرم: مصطفی طغانی - امیررضا امیری

مربی : فرید دژم خوی

به گزارش خزرتیترخبر،شایگان ادامه داد : میانگین سنی کشتی گیران اعزامی به آمریکا بین ۱۸ تا ۲۰ سال خواهد بود و از چند کشتی گیر مطرح همچون محمد بخشی که ۱۹ سال سن دارد، و همچنین عباس ابراهیم زاده و علیرضا رکابی با ۲۰ سال سن استفاده شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir