سه شنبه 1 فروردين 1402-19:6 کد خبر:117001

فرمانده پلیس‌ راه کندوان اعلام کرد:

مسافران از توقف در حاشیه این محور کوهستانی پرهیز کنند

فرمانده پلیس‌ راه کندوان گفت: مسافران از توقف در حاشیه این محور کوهستانی به دلیل احتمال سقوط سنگ از ارتفاع پرهیز کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، فرمانده پلیس راه کندوان گفت : مسافران و گردشگران از توقف در حاشیه کوه های این محور کوهستانی پرتردد کشور به دلیل احتمال سقوط سنگ از ارتفاع پرهیز کنند.

براساس این گزارش، محمد احمدی افزود : هواشناسی تغییرات جوی را از روز گذشته اعلام کرده و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، بنابرین این محور کوهستانی نیز هر لحظه آبستن حوادث بوده و ریزش و سقوط سنگ محتمل است.

وی اظهارداشت: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

وی بر ضرورت پرهیز از تردد غیر ضروری مسافران تاکید و اضافه کرد: رانندگان از تخلفات حادثه ساز نظیر حرکات نامتعارف، سبقت از سمت راست و حرکت از شانه خاکی جاده به طور جدی خودداری کنند.

فرمانده پلیس راه کندوان ادامه داد : در زمان حاضر روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو از محور کندوان عبور می کنند که این رقم در روز گذشته به ۳۰ هزار خودروی سفر افزایش یافته است.

احمدی تصریح کرد : بر اساس آمار موجود شمار تردد خودروهای سفر نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بسیار افزایش داشته است.

به گزارش خزرتیترخبر وی نقش اطلاع رسانی را در کاهش بار ترافیک در این محور کوهستانی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت : مجموعه نیروهای پلیس راه محور کندوان در کنار دیگر همکاران تحت امر رییس پر تلاش پلیس راه استان انجام وظیفه می کنند تا سفری خوبی برای هموطنان فراهم بشود.

به علت حجم‌ بالای ترافیک و کُندی تردد خودروها در محور پرتردد کندوان از جنوب به شمال این محور از شهر مرزآباد به کرج بسته و یک طرفه شد.

برابر آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۲۵ اسفند ماه تاکنون بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر از سه مسیر اصلی ارتباطی هراز، کندوان و فیروز کوه وارد مازندران شده اند.

به گزارش خزرتیترخبر، محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir