شنبه 10 تير 1402-10:32 کد خبر:120213

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران هشدار داد:

عزم جدی در برخورد با شوراها و دهیاران متخلف مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: با شوراها و دهیارانی که در حوزه‌های عمرانی و مالی تخلف داشته باشند برخورد خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد توکلی صبح امروز در جلسه حسابرسی دهیاران با بیان اینکه انجام حسابرسی دهیاری‌ها به عنوان قانون پذیرفته شده و باید به درستی رعایت و اجرا شود، اظهار کرد: حاصل حسابرسی انجام شده از دهیاری‌ها و پس از احصا مشکلات، در قالب بخشنامه جهت پیشگیری و همچنین برخورد قاطع و بدون مسامحه به بخشداران ابلاغ شود.

براساس این گزارش، وی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران باید با دهیاران حوزه خود وارد گفت ‌وگو شوند و با تذکر مجدد قوانین از آنها برای اجرای دقیق تعهد اخذ کنند، گفت: نداشتن اشراف به قوانین برای شوراهای اسلامی و دهیاران مصونیت قضایی به همراه نخواهد داشت.

توکلی با بیان اینکه در حسابرسی‌هایی که دهیاران مردود شدند؛ عزل و برخورد قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: دهیاران که نتیجه حسابرسی دهیاری‌های‌شان مشروط شد برای اثبات نداشتن تخلف به حسابرس اسناد مثبت ارائه کنند و در صورت ندادن اسناد، برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا اشراف خود را نسبت به قوانین بالا ببرند و مسلط به موضوعات مربوط کاری باشند، یادآورد شد: مسئولان فنی دهیاری‌ها نیز باید در همه حوزه‌های عمرانی روستاها نظارت مستمر و دقیق داشته باشند‌ و دهیاران با بودجه بالا باید برای نظارت در کارهای عمرانی روستا از مشاورین ذیصلاح استفاده کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اوضاع عمومی دهیاری‌ها را مطلوب ندانست و گفت: از سال ۹۴ به بعد حسابرسی دهیاری‌ها انجام نشد که این امر موجب افزایش اشکالات و تخلفات شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم ویژه‌ای از استانداری نظارت بر حسابرسی دهیاران را نظارت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد پذیرفت و توانمندسازی دهیاری‌ها در حوزه های مختلف انجام می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، توکلی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال رفع محرومیت و گسیل کردن رفاه و امکانات به روستاها است و حسابرسان نیز در حسابرسی باید سخت‌گیری بیشتری کنند، افزود: فرمانداران باید نظارت ویژه داشته و پرونده دهیاران مشروط نیز در کمیته انظباطی مطرح خواهد شد./استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir