سه شنبه 27 شهريور 1403-19:34 کد خبر:133835

هواشناسی مازندارن هشدار داد:

هشدار وقوع سیلاب در مازندران

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی محلی، سیلابی شدن رودخانه ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان طی ۲ روز آینده هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از صبح روز فردا چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، هواشناسی جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه ای و افزایش حجم آب رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی جاده ها و ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در این هشدار به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی استقرار یافتن در مناطق مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها، بستر مسیل و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران هوای امروز استان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما از شب با افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پراکنده است، همچنین هوای فردا چهارشنبه استان نیمه ابری تا ابری با کاهش دما، بویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پراکنده همراه خواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، هوای روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در مازندران طبق پیش بینی هواشناسی صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر است./هواشناسی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir