دوشنبه 9 مهر 1403-20:3 کد خبر:133995

تناقض در آمار علوم پزشکی و پزشکی قانونی!!!

سکوت مسئولان نمایندگان حوزه بهداشت و درمان/مسمومیت الکلی ۱۰۲ نفر در مازندران

طبق شواهد و اطلاعات رسیده تا کنون ۱۰۲ نفر در مازندران دچار مسمومیت الکلی شدند اما متاسفانه در آمار دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی تناقض وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش تعداد فوتی ها براثر مسمومیت الکلی در این استان خبر داد و گفت: تعداد جان باختگان مصرف این ماده از ۲ به 7 نفر طی ۲۴ ساعت اخیر افزایش یافته است.

براساس این گزارش،علی عباسی افزود: جان باختگان ناشی از مسمومیت الکل مربوط به شهرستان های کلاردشت و آمل است.

وی ادامه داد: از مجموع جانباختگان ۶ نفر مرد و یک نفر زن بود که در سنین مختلف ۲۲ به بالاتر بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران توضیح داد:بررسی های تکمیلی اداره کل پزشکی قانونی مازندران برای این موضوع ادامه دارد.

موضوع مسمومیت و فوت براثر مصرف الکل در مازندران روز گذشته، یکشنبه رسانه ای شد و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که مصرف این ماده موجب مسمومیت ۵۳ نفر و مراجعه آنها به بیمارستان های امل و چالوس شد.

به گزارش خزرتیترخبر،مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار افراد دچار مسمومیت با الکل را در استان ۱۰۲ نفر اعلام کرد.

رسول ظفرمند افزود: تاکنون ۳۴ نفر در آمل و ۶۸ نفر در چالوس به دلیل مسمومیت ناشی از مسمومیت الکل به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی اعلام کرد: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف شدید و سرگیجه به این مراکز درمانی مراجعه کردند و از مجموع ۳۲ نفر فرد مسموم شده در آمل ۱۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه «آی سی یو و سی سی یو» و هفت نفر در بخش داخلی بستری هستند.

مدیر درمان علوم پزشکی مازندران گفت: همچنین ۱۴ نفر پس از دریافت خدمات درمانی لازم و بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان آمل ترخیص شدند.

ظفرمند تعداد فوتی‌ها در این بیمارستان را ۲ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از مجموع افراد مراجعه کننده به بیمارستان چالوس ۴۴ نفر سرپایی درمان شدندو پنج نفر نفر مرخص شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ نفر بستری و تحت درمان هستند که از این تعداد شش نفر بدحال در آی سی بستری هستند و دو نفر فوت شدند.

به گزارش خزرتیترخبر،تاکنون شاهد برخی تناقضات در آمار افراد مسموم و فوت شده بوده‌ایم، همچنین تاکنون هیچ مرجع و مسئول یا نماینده‌ای پیرامون چرایی این روی‌داد و نحوه درمان افراد مسموم گزارشی ارائه نکرده است.

حساسیت این مسئله  زمانی است که احتمال آن برود که این رخدا  یک حادثه از یک پارتی شبانه نبوده باشد و امکان توزیع این مشروبات غیرمجاز و مسموم در سایر شهرها نیز وجود داشته باشد.

به گزارش خزرتیترخبر، اگرچه افراد مصرف کننده خود اولین مسئول سلامت خویش می‌باشند، اما نمی‌توان نسبت به جان شهروندان و بار هزینه تحمیلی آن به جامعه بهداشت و درمان بی‌تفاوت بود./مازند مجلس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir