جمعه 20 مهر 1403-16:5 کد خبر:134137

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

پرونده الماس شهر ساری قاطعانه بررسی می‌شود

رئیس کل دادگستری مازندران هدف اصلی دادگستری در پرونده الماس شهر را رفع مشکلات مردم دانست و گفت: این موضوع در کمیسیون تخصصی امور اراضی مطرح می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس پوریانی در بازدید از محل احداث مجتمع الماس شهر ساری با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر از ملک احداث شده در بافت قرار ندارد، اظهار داشت: برخی بحث‌های حقوقی در این خصوص وجود دارد؛ ولی نکته مهم، توجه و احترام به قانون و همچنین حفظ حقوق مردم و دولت است و دستگاه قضایی در این مسیر با هیچ فردی تعارف نخواهد داشت.

 براساس این گزارش، وی هدف اصلی دستگاه قضایی استان در پروژه مذکور را گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم دانست و افزود: با عنایت به رای قطعی صادره و توجه به این موضوع که حدود ۴۰۰ نفر از مردم حدود ۱۵ سال قبل این ملک را خریداری کرده‌اند، باید بر اساس قانون، اقدامات مقتضی برای حل و فصل مشکل و تعیین‌تکلیف پرونده، صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: از مسئولین امر توقع داریم در این چنین پروژه‌هایی که تخلف در آن مشهود است؛ پیش از شروع به احداث و تکمیل ملک، از بروز تخلف و مشکلات متعدد آتی جلوگیری کنند.

پوریانی گفت: کارشناسان مربوطه نیز باید با دقت ویژه در خصوص میزان در بافت بودن زمین‌های روستایی اظهار نظر کنند، تا با اتخاذ تدابیر مناسب از ایجاد پرونده و بروز مشکلات بعدی برای مردم پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه نگاه دستگاه قضا در پرونده الماس شهر، کمک به مردم در چهارچوب قانون است، افزود: ضمن برگزاری جلسه فوری در دادگستری جهت بررسی موضوع با حضور دستگاه‌های مرتبط، مساله در روز یکشنبه در کمیسیون تخصصی امور اراضی مطرح و براساس قانون و همچنین حفظ حقوق مردم و دولت تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با تعدادی از افرادی که اقدام به خرید ملک در این مجتمع کرده‌اند نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خزرتیترخبر، پوریانی تاکید کرد: با توجه به عدم کسب مجوزهای لازم و تغییر کاربری غیرمجاز در احداث این ملک، همه باید به قانون پایبند بوده و در این راستا مسئولین ذیربط باید پاسخگوی تخلفات انجام گرفته در خصوص صدور مجوزها باشند./دادگستری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir