چهارشنبه 31 تير 1394-9:27 کد خبر:14548

انتصاب در اداره ثبت اسناد و املاک مازندران :

رییس اداره ثبت اسناد و املاک بندپی معرفی شد

طی حکمی روح الله اسماعیل پور به عنوان رئیس اداره ثبت اسناد واملاک بند پی  معرفی شد.


به گزارش خزر خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران ، طی مراسمی با حضور ولی الله  عبدی کمیشانی مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک مازندران ، آقایان خاکپور وپاکجان و رسولی مسولان حفاظت و امور مالی و روابط عمومی  ثبت اسناد و املاک استان و جمعی از مسولان اداری بخش بندپی و کارکنان و سران دفاتر اسناد رسمی این واحد ثبتی ، از فرهاد آقا بابایی تقدیر و روح الله اسماعیل پور  که پیش از این  پست نماینده  ثبت بابل  رابر عهده داشت  به عنوان رئیس   اداره  ثبت اسناد واملاک بند پی  معرفی شد.

 براساس این گزارش، ولی الله عبدی کمیشانی مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تقدیر و تشکر از کارکنان ثبت بندپی و آقای  فرهاد آقا بابایی طی سخنانی اظهار داشت:با توجه به ورود فن آوری اطلاعات و شرایط جدید و تسهیل کارها در حوزه های مختلف تحولات چشمگیری در فعالیت و خدمات ثبتی به وجود آمد و برنامه های مختلفی در سازمان ثبت اسناد واملاک  اجرا شد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک از حیث انجام کارها به صورت الکترونیک در بین ادارات جزء دستگاههای است که در رتبه اول قرار دارد و 85 درصد خدمات ثبتی به صورت مکانیزه و الکترونیک ارائه می شود و در برنامه های آتی سازمان ثبت باید کلیه خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود تا هم از حضور ارباب رجوع به اداره جلوگیری و هم فرآیند خدمت رسانی به مردم  با شفافیت انجام و از بروز مفاسد اداری هم پیشگیری شود.

عبدی کمیشانی در ادامه اجرای این برنامه را با همکاری  و حمایت همه  کارکنان و سران دفاتر اسناد رسمی دانسته و افزودند: البته ثبت  در اجرای این برنامه ها  دارای موانع و مشکلاتی هم بود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان عدم تخصص اعتبارات مناسب را یکی از مهمترین موانع اجرایی شدن طرح های ثبت دانستند و در این رابطه افزودند:علی رغم اینکه سازمان ثبت یکی از دستگاه های پردرآمد می باشد و در سال 1393 ثبت اسناد مازندران بیش از 48 میلیارد تومان  درآمد داشته و با این  درآمد قابل توجه که حاصل ارائه خدمات کارکنان به مردم بوده  و اگر چه هدف از کار ، کسب درآمد نمی باشد اما متاسفانه از لحاظ دریافت اعتبارات با مشکلاتی روبه رو هستیم .

وی در ادامه کمبود نیروی انسانی را با توجه به افزایش حجم کار و ورود فن آوری اطلاعات یکی دیگر از مشکلات بیان کرد و افزود : متاسفانه نیروی متخصص مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار نمی باشد.

مقام عالی ثبت اسناد واملاک استان با اشاره به خدمات سازمان ثبت ، کمبود ساختمان و فضای اداری رایکی دیگر از مهمترین مشکلات ثبت عنوان نمود  و اظهار داشت  6 واحد ثبتی  استان مازندران از جمله اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساری که مرکز استان هم می باشد استیجاری می باشند.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان ، در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت اسناد و پرونده های ادارات ثبت اسناد و املاک که این پرونده ها امانت مردم در اداره هستند مشکلات حفاظت فیزیکی را از دیگر مشکلات ثبت اسناد و املاک دانستند که این حفاظت از این پرونده ها با نیروی نگهبان و نصب دوربین مدار بسته در واحدهای ثبتی امکان پذیر می باشد، که در حال حاضر فقط  8 واحد ثبتی دارای دوربین مداربسته هستند.

عبدی کمیشانی در پایان با اشاره به آموزه های دینی همکاران را  به برخورد خوب با مردم سفارش کردند و افزودند  باید نگاه ما به مردم نگاه مهربانانه باشد ، ایشان با اشاره به نوع کار ثبت و ارباب رجوع زیاد برخورد  درست با مردم را مهم دانستند و ارزش یک کارمند را رساندن سود و  نفع بیشتر به مردم دانستند.

در ابتدای  جلسه فرهاد آقابابایی رئیس سابق ثبت اسناد و املاک بندپی  نیز طی سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین ،خدمت به مردم منطقه بندپی را از افتخارات دوران خدمت کاری خود نام برد و در ادامه شکوفایی در راستای خوب بودن و مدیریت صحیح و مبنی بر شفافیت صداقت و تلاش و حرکت در چهارچوب سازمان و سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

ایشان ضمن تشکر از همه کارکنان و سران دفاتر اسناد رسمی ثبت بندپی ، همدلی را یکی از مهمترین ویژگیهای بین کارکنان نام برد .

  محمدی رئیس دادگاه عمومی بخش بندپی هم در این جلسه ضمن تشکر از زحمات آقای آقابابایی ، همکاری با ایشان را سالم و صادقانه دانستند که در مدت مدیریت وی  در ثبت اسناد منطقه بند پی مردم کمترین مشکل را با ثبت اسناد و املاک داشتند.

رئیس دادگستری بخش بندپی در ادامه با اشاره به محرومیت بخش بندپی ، خدمت به این مردم را نوعی عبادت دانست و تصریح کردهمه ما باید با قانون و پشت  سرقانون باشیم ، تا  قانون مدافع  می باشد .

محمدی صدور سند مالکیت را مهم دانستند که از مدارک رسمی و قابل اتکا در محاکم قضایی بوده و باید در صدور سند مالکیت  دقت کامل داشته باشیم.

همچنین روح الله اسماعیل پور نیز ضمن تشکر از اعتماد مدیر کل در سپردن این مسئولیت ، مسئولیت را امانتی جهت خدمت بهتر به مردم دانستند.

 در ادامه برنامه حکم ریاست  روح الله اسماعیل پور  قرائت وتوسط مدیر کل ثبت استان به وی اهدا شد و با اهدا لوح و هدایایی از طرف مدیر کل ثبت استان  و همکاران و سران دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق ثبت اسناد واملاک از زحمات فرهاد آقابابایی تقدیر گردید.

جلسه باذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.