يکشنبه 28 ارديبهشت 1393-22:50 کد خبر:170

اظهارات عجیب و غریب سیدهادی حسینی در جمع هنرمندان:

سوادکوهی‎ها زبان شکر ندارند!

نماینده مردم قائم‎شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس با اشاره به اینکه سوادکوهی زبان شکر بلد نیست، افزود: اگر هنرمند می بیند کار هنری درآمد ندارد، آن را رها کند.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ ، سیدهادی حسینی در نشست هم اندیشی هنرمندان روز پنج شنبه، 25 اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر شهر زیراب به تشریح عملکرد خود در این مدت پرداخت.

وی افزود: نظام اداری کشور ما، مانند سر بزرگ بر روی تنه ای کوچک است که این تنه‌ی کوچک، توان تحمل این سر بزرگ را ندارد؛ هیچ کجای دنیا این طور نیست.

نماینده مردم قائم‎شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس، اظهار داشت: وضعیت فعلی کشور حاصل عملکرد یک دولت نیست بلکه کار سال ها سیاست غلط دولت هاست.

حسینی بیان داشت: ما در گذشته 2/5 میلیون بشکه نفت می فروختیم، پولش را نیز قبل از تحویل می گرفتیم و در کشور هزینه می کردیم ولی امروز کمتر از 1میلیون بشکه می فروشیم و طبیعتاً چیزی عاید کشور نمی شود، به دلیل اینکه این پول به داخل کشور تزریق نمی شود و به هند، چین و دیگر کشورها می رود و ما مجبوریم کالا بخریم، یعنی عملاً دلاری وارد کشور نمی شود.

وی اذعان داشت: بودجه مازندران در مجلس 400میلیارد تومان است ولی آیا همه را می توان به یک بخش اختصاص داد؟ آیا با اختصاص دادن بودجه به یک بخش مانند فرهنگ و هنر کل شهرستان رونق می یابد؟

این نماینده مجلس در ادامه افزود: برای رونق شهرستان باید به جذب سرمایه گذار پرداخت اما فرهنگ مردم  شهرستان سوادکوه، فرهنگ فرار سرمایه گذار است.

حسینی تصریح کرد: تا اقتصاد شهر درست نشود، تا حمایتگری نداشته باشیم، کار هنری رونق نمی یابد، سوادکوهی زبان شکر بلد نیست، یک جامعه باید ابتدا زبان شکر و فرهنگ تحمل پیدا کند تا از لحاظ فرهنگی رشد یابد.

وی ضمن تصریح این نکته که این تک تک اعضای جامعه هستند که فرهنگ را می سازند، خطاب به هنرمندان که از کمبود بودجه و عدم تأمین حمایت های کافی گلایه داشتند، گفت: انسان باید عقل معاش داشته باشد، اگر کاری برای‎تان درآمدی ندارد، آن کار را رها کنید و به سراغ مشاغل دیگر بروید.

حسینی در خاتمه به اصحاب رسانه خاطر نشان کرد که به دنبال حواشی نباشند و بیشتر به مسائل و مشکلات جامعه بپردازند.