شنبه 23 آبان 1394-12:59 کد خبر:17002

انتقاد شدید نماینده مردم نوشهر، چالوس از جهاد کشاورزی مازندران:

مدیریت کشاورزی مازندران تأسف‌بار است

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به فکر تغییر مدیریتی در بخش کشاورزی این استان باشیم.


به گزارش خزرخبرتیتر و به نقل ازفارس، قاسم احمدی‌لاشکی در نشست بررسی مشکلات دهستان پنجک‌رستاق بخش کجور که در مسجد روستای دوآب با اشاره به اینکه مدیریت کشاورزی در مازندران بسیار تاسف‌بار است، اظهار کرد: امروز از کشاورزی در مازندران، تنها نام آن باقی مانده است و شرایط خوبی ندارد و اگر همین روند ادامه پیدا کند، رو به بحران می‌‌رود.

وی افزود: اگر آنچه از مدیریت کشاورزی در استان مازندران دیده می‌شود، در تمام نقاط کشور نیز چنین مدیریتی در بخش کشاورزی وجود دارد، ماندن حتی وزیر جهاد کشاورزی بر مسند وزارتخانه خیانت است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در صورتی که این روند نزولی در بخش کشاورزی مازندران ادامه داشته باشد، باید به فکر تغییر مدیریتی در بخش کشاورزی این استان باشیم، تصریح کرد: بخش کشاورزی برای رسیدن به استقلال نیازمند حمایت‌های دولت است و باید اعتبارات ویژه‌ای برای کشاورزی اختصاص یابد و به همان مثابه نیز برای توسعه و گسترش روستا در راستای بافت آن، مجوز‌های قانونی صادر شود.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه هرگونه صدور مجوز برای ساخت و سازها در دشت‌های کشاورزی، خیانت و ظلم به حوزه کشاورزی است، بیان کرد: اینکه باید گسترش و توسعه بافت مورد توجه قرار گیرد، اشکالی ندارد اما این کار باید در اراضی‌ شیب‌دار و غیرقابل کشاورزی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ادامه پروژه آسفالت هنی‌سک به کندلوس و نیچکوه اختصاص یافت که در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی در منطقه کوهستانی کجور و بارش باران و سرمای هوا، منتظر مساعد شدن شرایط آب و هوایی برای اتمام آسفالت مسیرهای باقی‌مانده هستیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی کارخانه شن و ماسه دشت‌نظیر که به دلیل مسائل زیست‎محیطی انجام شد، تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم منطقه شده است و به همین منظور پیگیری‌های مستمر برای رفع این مشکل در کجور ادامه دارد و حتی مدیرکل دادگستری مازندران نیز با جدیت در این بحث به‌دنبال حل موضوع است.

وی تاکید کرد: در صورت آغاز فعالیت مجدد کارخانه شن و ماسه دشت‎نظیر باید بخشی از درآمد حاصله از این مجموعه برای جبران صدمات و آسیب‌هایی که به راه‌های روستایی دشت‌نظیر، سماء، منجیر و دیگر روستاهای طول مسیر وارد می‌شود، اختصاص یابد و اینکه درآمد یکی از شرکت‌ها به‌ شورای بخش یا مجموعه دهیاران در راستای عمران و آبادانی کجور داده شود نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد و از آن استقبال می‌کنیم.

احمدی‌لاشکی به حادثه ریزش سنگ‌ در روستای منجیر و بحث جا‌به‌‌جایی این روستا اشاره کرد و گفت: جابه‌جایی کل روستا منطقی نیست بلکه باید فقط تعداد 30 خانواری که در این حادثه دچار خسارت و آسیب شدند، پس از قیمت‌گذاری ملک آنها کار جابه‌جایی و انتقال صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم رشد و توسعه همه‌جانبه در بخش کوهستانی و محروم کجور تأکید کرد و افزود: با ویلاسازی در بخش کجور مخالف هستیم و این تصور که با ویلاسازی در کجور مشکلات این منطقه نیز برطرف می‌شود، فکر اشتباهی است و برای توسعه و آبادانی کجور باید عاقلانه و منطقی برنامه‌ریزی کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پایان به کاهش قیمت نفت و مشکلات به‌وجود آمده در بخش تخصیص اعتبارات، گفت: با وجود مشکلاتی که در بحث اعتباری وجود داشت ولی شاهد اتفاقات بسیار خوب زیرساختی و توسعه‌‌ای همچون پوشش مخابراتی خطوط تلفن همراه در نقاط کور، افتتاح فرستنده تلویزیونی دیجیتال شهر پول و کجور، احداث، تجهیز و افتتاح ساختمان هلال‌احمر کجور و ... بودیم.