سه شنبه 26 آبان 1394-17:13 کد خبر:17014

صادرات نفت گاز به افغانستان:

آغاز صادرات نفت‌گاز به افغانستان از منطقه ساری

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: صادرات روزانه 1 تا 3 میلیون لیتر نفت‌گاز ازمنطقه ساری به افغانستان آغاز شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، حسین‌علی طالبی با بیان اینکه صادرات نفت‌گاز از این شرکت به افغانستان آغاز شد، گفت: روزانه یک تا 3 میلیون لیتر سوخت نفت‌گاز از مخازن شرکت روزانه افغانستان می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با مدیران تأمین و توزیع و عملیات، امور بین‌الملل و مدیران ستادی شرکت نفت در مورد صادرات نفت‌گاز به کشور افغانستان، اظهار کرد: مجوز بارگیری روزانه یک تا 3 میلیون لیتر سوخت نفت‌گاز به منظور صادرات به کشور افغانستان صادر شده است.

طالبی با بیان اینکه براساس مجوز صادر شده، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری وظیفه مهیا کردن بسترهای لازم برای بارگیری نفت‌کش‌ها را بر عهده دارد، تصریح کرد: به این منظور دو مخزن ذخیره نفت‌گاز برای ذخیره 20 میلیون لیتر سوخت برای صادرات به افغانستان در نظر گرفته شد.

وی از اختصاص چهار سکوی بارگیری به میزان روزانه یک تا 3 میلیون لیتر به منظور تسریع در عملیات بارگیری نفت‌کش‌ها خبر داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری سودآوری و ارزآوری برای کشور و بهره‌برداری از ظرفیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری را از مزایای مهم صادرات نفت‌گاز به کشور افغانستان عنوان کرد و گفت: با این کار همچنین زمینه اشتغال بسیاری از رانندگان ماشین‌های نفت‌کش فراهم شد.