چهارشنبه 9 دی 1394-11:53 کد خبر:18247

چه کسانی راهی بهارستان می شوند!!!

رقبای جدی نمایندگان فعلی مازندران برای مجلس دهم!؟

چه کسانی جدی ترین رقیب انتخاباتی برای نماینده گان فعلی مردم مازندران در مجلس هستند!؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، 44 داوطلب برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مرکز استان مازندران ثبت نام کردند، این خبر را احمد حسین زادگان فرماندار شهرستان ساری در اختیار رسانه ها قرار داد.

شاید ثبت نام 44 نفر برای 2 کرسی صندلی در شهرستان های ساری و میاندورود ، آمار نسبتاً بالایی نسبت به دوره های اخیر باشد ولی مطمئناً باعث ایجاد شور و نشاط و خلق حماسه سیاسی دیگر در مرکز استان مازندران خواهد شد.

در میان 44 نفر ثبت نام کننده ، نام محمد دامادی و سیدرمضان شجاعی نمایندگان فعلی این حوزه انتخابیه در خانه ملت نیز دیده می شود .

 دامادی جوان و شجاعی باتجربه ، نه به تعداد 42 نفر بلکه حتماً به تعداد بسیار کمتر ، رقیب جدی برای حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ، در حال حاضر که دو ماه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است و با بررسی تبلیغات داوطلبان مجلس در دو سال اخیر، از فرامرز نقیبی رئیس سابق شورای شهر ساری و رئیس سابق شورای استان مازندران با حمایت جریان مستقل ، علی اصغر یوسف نژاد نماینده اسبق مردم ساری در مجلس با حمایت جریانات حامی دولت و اصلاح طلبان و منصورعلی زارعی فرماندار سابق مرکز استان مازندران با حمایت جریان اصولگرا به عنوان جدی ترین رقبای دامادی و شجاعی نمایندگان فعلی مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نام برده می شود.

همچنین در کنار اسامی ذکر شده ، از کوروش یوسفی و سیدمحمد آقامیری اعضای سابق شورای اسلامی شهر ساری ، عباسعلی بهاری نماینده اسبق مردم ساری در مجلس ،علی بابائی کارنامی مدیرکل سابق کار و تعاون استان مازندران ، عباسعلی ابراهیمی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، محمدعلی امیری مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران ، عادل روحی بخشدار سابق در شهرستان ساری ، سید باقر پیشنمازی مدیر کل اسبق آموزش و پرورش مازندران و سید احمد شجاعی فرزند آیت الله شجاعی نیز نباید غافل شد که با توجه به  فعالیت های اخیر تبلیغاتی در شهرستان های ساری و میاندورود ، از شانس بالائی برای حضور در خانه ملت برخوردار هستند.

هر چند دیگر داوطلبان مجلس هم تلاش خواهند کرد در صورت گرفتن تائید صلاحیت شانس شان را برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسنجند ولی در هر صورت باید منتظر ماند و بعد از برگزاری انتخابات 7 اسفند ، ثمره تلاش هر یک از داوطلبان مجلس را در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود مشاهده نمود .

براساس این گزارش،آمار ثبت نام 50 نفری داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی ، نشان از شور و هیجان زیاد انتخاباتی در این حوزه شلوغ و پرجمعیت دارد.

بی شک هر چه به انتخابات 7 اسفند نزدیک شویم ، رقابت سیاسی - انتخاباتی هر یک از داوطلبان مجلس  در حوزه انتخابیه قائم شهر،جویبار ، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی به عنوان یکی از پرجمعیت ترین حوزه های انتخاباتی شمال کشور، برای به دست آوردن یک صندلی از دو کرسی این حوزه در خانه ملت بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در این بین هر چند با توجه به تجربیات انتخابات گذشته و به احتمال فراوان بیش از نیمی از ثبت نام شدگان ، موفق به اخذ تائید صلاحیت نخواهند شد ولی تا زمان اعلام تائید صلاحیت ها ، ثبت نام شدگان به رقابت خواهند پرداخت.

با گذر ازبحث تائید یا عدم تائید صلاحیت ها ،تحرکات انتخاباتی داوطلبان ، گرمای خاصی را در روزهای ابتدایی فصل زمستان ، در شهرستان های قائم شهر ، جویبار، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی به وجود آورده است.

پیش بینی می شود با توجه به برسی عملکرد تبلیغاتی داوطلبان در دو سال گذشته ، کمتر از تعداد انگشتان یک دست از میان 50 نفر ثبت نام کننده رقبای اصلی و جدی هادی حسینی و کمال علیپور نمایندگان فعلی شهرستان های قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی برای حضور در مجلس دهم باشند.

اکنون و دو ماه مانده به انتخابات 7 اسفند و با بررسی میدانی از 5 شهرستان ذکر شده ، از اصغر گرزین مدیرکل سابق در استان های گلستان و اصفهان و معاونت اقتصادی در وزارت کشور با حمایت جریانات حامی دولت و اصلاح طلبان ، ولی رعیت نماینده اسبق مردم این حوزه انتخابیه در مجلس ششم و هفتم با حمایت جریانات حامی دولت و اصلاح طلبان و سیدعلی ادیانی نماینده سابق مردم این حوزه انتخابیه در مجلس هشتم با حمایت جریان اصولگرا به عنوان جدی ترین رقبای نمایندگان فعلی در مجلس نام برده می شود.

همچنین در گروه دوم از داوطلبانی یاد می شود که احتمال خلق شگفتی از آنها نه تنها بعید نیست بلکه بسیار هم بالاست.

عزت الله اکبری نماینده اسبق مردم این حوزه انتخابیه در مجلس ، مرتضی هاشم پور مدیرکل سابق صنعت ، معدن و تجارت مازندران و مدیرعامل فعلی احداث صنعت کشور ، رحمان چالاکی تولیدکننده نمونه استان مازندران ، عبدالله رضیان رئیس سابق دادگستری ، محبوب قبادیان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صدرا و رئیس امور مالیاتی منطقه شمال تهران ، قربان بوداغی معاون سابق مدیرکل در مازندران ، میکائیل فرج‌‎پور بازنشسته نیروهای مسلح سپاه پاسداران و مسئول سابق سازمان عتبات عالیات در کشور عراق ، یوسفعلی جوانی رئیس مجمع عالی نخبگان قائم شهر ، داریوش رحیمی رئیس سابق حراست آموزش و پرورش استان، مجید عابدی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه و سودابه مهری معاون سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از دیگر داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی هستند که مطمئناً همزمان با 7 اسفند حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

لازم به ذکر است ، مطمئناً دیگر داوطلبین مجلس که نامی از آنها ذکر نشده است ، شانس خود را برای حضور در خانه ملت خواهند سنجید و شاید در 2 ماه آینده با تائید و یا رد صلاحیت چهره های صاحب نام ، در نهایت شاهد اتفاقات غیرمنتظره زیادی در این حوزه شلوغ شمال کشور باشیم.

برپایه این گزارش، با توجه به تعداد بالای ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی ، مطمئناً شاهد برگزاری انتخابات پرشور در این حوزه انتخابیه 5 شهرستانی خواهیم بود که حتماً هدف اصلی همه داوطلبان و کاندیداها خواهد بود.

برهمین اساس،اکنون که پروسه ثبت نام از نامزده های انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان پذیرفت همه نگاهها به اعلام نظر هیئت های اجرایی،نظارت و شورای محترم نگهبان است تا ضمن بررسی صلاحیت ها، اسامی کاندیدای مورد تایید را رسما اعلام نمایند.

با آنکه اعلام اسامی نامزدها به بعد از تایید صلاحیت آنها موکول شده است اما از سراسر استان براساس شنیده ها و مشاهدات بصورت غیر رسمی اسامی نامزدها اعلام می شود .

حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار از  ثبت‌نام 17 نفر  خبر می دهد :ولی‌الله نانواکناری ،مقداد نجف‌نژاد، اعظم یزدانخواه،کیوان کاوه حقیقی،عباس احمدی‌نژاد کاسگری،علی‌اصغر باقرزاده دوغی‌کلایی، مهدی محمدی‌راد، محمدامین طاهریان، حمیدرضا روح‌اللهی،ابراهیم هاشم‌ورزی،اکبر غلامیان،حسین عظیمی، ابوذر حسینی،رجبعلی علیزاده، ابوالقاسم انتظارالمهدی،حسین نیاز آذری (کارمند دادگستری)، آقای مهدی‌تبار، افرادی هستند که پا به عرصه رقابت برای راه یابی به بهارستان گذاشته اند.