يکشنبه 20 دی 1394-17:24 کد خبر:18307

گفتگو با یک فعال سیاسی غرب استان مازندران:

استقبال برخی از اصلاح طلبان از رد صلاحیت نامزد خود

یک فعالان سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب گفت: برخی از اصلاح طلبان در غرب مازندران از رد صلاحیت نامزد خود استقبال میکنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، حسن ایزک جمالی از فعالان سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: انتخابات پیش رو می تواند به «مبارزه برای بقا و یا ارتقاء »جناح  های سیاسی تعبیر شود چراکه رقابت میان جناح های سیاسی  در کشور مان به اوج خود رسیده  و تا کنون، هیچ انتخاباتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از چنین اهمیتی برخوردار نبوده است.

وی با اشاره به سردرگمی و نوع آرایش اصلاح طلبان غرب مازندران جهت ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه رویه ای که جریان اصلاح طلبی در این حوزه انتخابیه به کار گرفته است متضمن نتیجه مقبول و خوشبینانه نیست.

اصلاح طلبان در حال حاضر با الگو گیری غلط از نزاع های درون گفتمانی ،از تریبون های عمومی در حال بحث ، تبادل نظر و حتی کشمکش و گفتگو بایکدیگرند و این رویکرد  به هیچ عنوان  نخواهد توانست پیام مثبت و روشنی از نوع مکانیسم انتخاباتی و وحدت رویه این جریان سیاسی به جامعه مخابره کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر پرهیز اصلاح طلبان از واگرایی  افزود:در حالی که افتراق و انشقاق بر انسجام و آرایش تشکیلاتی  اصلاح طلبان سایه انداخته است جریان سیاسی «اصولگرایی» توانسته است با موقعیت سنجی و بهره برداری از فضای موجود آرایش منطقی تری اختیار کند وبتواند با تکیه بر شعار عملگرایی تاحدودی وضعیت خودرا بهبود ببخشداما این شرایط برای اصولگرایان نیز ناپایدار خواهد بود.

این فعال رسانه ای تاکید کرد:در فضای فعلی به مجموعه دلایل موجود ،از جمله وضعیت شکننده نامزد شاخص اصلاح طلب بعلت عدم پشتیبانی یکپارچه اصلاح طلبان و تاحدودی فضای دوقطبی انتخاباتی و حتی برخی منافع فردی،برخی از اصلاح طلبان عمیقا از رد صلاحیت نامزدجریان سیاسی خود استقبال میکنند تا بتوانند ضمن انعطاف به سمت برخی نامزدهای با شانس رای آوری بالا،علنا و بدور از محافظه کاری در کوران رقابت انتخاباتی  حاضر شوند.

ایزک جمالی پیرامون وضعیت فضای  انتخابات درحوزه انتخابیه رامسر،تنکابن و عباس آباد افزود:تا این لحظه فضای انتخابات فقط معطوف و محدود به شبکه های اجتماعی و نشست های خصوصی است و با توجه به زمان محدود باقیمانده تا انتخابات و بعلت عدم اطلاع رسانی درست و نیز انفعال در برگزاری نشست های سیاسی و همایش های مرسوم پیش از انتخابات نتوانسته است طیف های مختلف مردمی را آنگونه که باید وشاید درگیر کند.

اما با همه  این نواقص میتوان با اتکا به برخی از فاکتورهای قابل اشاره اذعان داشت که شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و متفاوت از گذشته محیاست، ضمناآنگونه که از فعالیت ها و کنشگری های نسل جوان پیداست به نظر میرسد که نیروی محرکه و بازوی اصلی جریان سازدرجهت افزایش مشارکت اجتماعی در انتخابات آینده دراین حوزه انتخابیه، جوانان باشند و نه جریانات سیاسی.