پنجشنبه 24 دی 1394-10:24 کد خبر:18337

با تجمعی مسالمت آمیز:

جلوگیری جوانان بیکار از ورود کارگران غیر بومی به چوب فریم دودانگه

جوانان جویای کار روستای سنگده از بخش دودانگه ساری در اقدامی شبه مسالمت آمیز اعتراض خود را نسبت به جذب کارگران غیر بومی اعلام کردند.


به گزارش خزرتیترخبر،علی رغم وجود شرکت بزرگ و کار آفرین در منطقه دودانگه ساری بیکاری در این منطقه هم  مانند اکثر مناطق و شهر های استان بیداد می کند.

جوانان جویای کار دیروز در کنار جوانان امروز روستای سنگده از بخش دودانگه ساری در اقدامی شبه مسالمت آمیز اعتراض خود را نسبت به جذب کارگران غیر بومی در شرکتی که واقع در این روستاست اعلام کردند.

با وعده وعید های مسئولین اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار و در مراتب بعد مدیران چوب فریم  مبنی بر الویت قرار دادن بکارگیری نیروها از منطقه، نه تنها جوانان کار دو دهه اخیرمنطقه مظلومانه کنار گذاشته شده اند و بیکاری هم  رو به افزایش نهاده بلکه  علی رغم اینکه مدیران این شرکت  مدعی اند با کسری پرداخت حقوق کارگران مواجهه  بوده و نمی توانند کارگری جذب کنند، اما بر اساس سفارشات برخی ذی نفوذان، کارگران غیر بومی براحتی در این شرکت بکار گرفته می شوند!

بالاخره پس از مدتها طاقت جوانان بیکار و البته قراردادی در همین شرکت سرآمد و همدل و همصدای هم در یک روز زمستانی از ساعت 6:30 صبح با اجتماع در مسیر ورودی روستای سنگده راه اتوبوس ها و کارگرانی  که قصد رفتن به سر کار در شرکت چوبفریم داشتند را بسته و اعتراض خود را نسبت به اتفاقات ناعادلانه ای که مدعی شدند اعلام کردند.

گرچه این اتفاق که تا ساعت 10:30 سه شنبه 22 دیماه  با حضور نیروی انتظامی محل مسالمت امیز و بدور از درگیری بطول انجامید اما  پس از ورود نیروهای امنیتی استان این قائله پایان یافت و برای اتخاذ تصمیم نهایی در ایجاد امنیت و اشتغال جوانان روستای سنگده جلسه مشورتی باتفاق بخشدار و مسئولین امر در ساختمان مدیریتی چوبفریم پی گیری شد و البته خبری که مربوط به اشتغال بیکاران باشد از آن بیرون نیامد.

در همین رابطه منصوری یکی از کارگران این شرکت با بیان اینکه حق روستائیان است که از خود دفاع کنند گفت:علی رغم اینکه مدیران به جوانان بیکار سنگده اعلام کردند امکان پذیرش کارگر جدید وجود ندارد اما اخیرا تعداد7 نفر از نور چشمیان  ذی نفوذ در داخل این شرکت مشغول گردیده اند و از این باب نا عدالتی و اعتراض بوجود می آید.

ذولفقاری یکی دیگر از کارکنان این شرکت گفت: در شرایطی که شرکت از هر لحاظ دچار مشکل است و مسئولین پایتخت نشین منتظر بهانه و فرصت برای تعطیلی هستند، اعتراض جوانان روستایی راه تعطیلی و بسته شدن دروازه نان رسانی و امید واری منطقه یعنی چوبفریم را مسهل تر و بی در سر تر فراهم می کند.

 وی اظهار کرد:خبر مسدود کردن راه کارگران در حالی اطلاع داده شد که مدیر عامل شرکت احتشام به سبب حضور در جلسه فرمانداری ساری هنوز ازآن مطلع نشد.

وی در خصوص جذب کارگران سفارشی بیان کرد:چوب فریم به سبب کم بود بودجه و منابع مالی و حمایت نکردن آنچنانی حتی قادر نیست حقوق همین حداقل کارگرانش را بپردازد چگونه امکان دارد 7 نیروی جدید را بکارگیری نماید!

با این حال معترضین معتقدند که به لحاظ جمعیت بیش از 3هزار نفری بزرگترین روستای دودانگه(سنگده) و وجود بیکارانی که با داشتن اهل و عیال  محتاج نان شب هستند الویت بکارگیری نیروها، ولو یک نفر هم به ترتیب باید با سنگده و جوانانش باشد که در همه مواقع اعم از آسیب ها و اتفاقات غیر مترقبه مثل سیل، طوفان، آتش سوزی جنگل همین روستائیان بی چشم داشت  از آن حراست کرده و همانند اموال خود برایش دل می سوزانند و در گرفتاری چوبفریم غمخوار و مدد رسان مادی و معنوی هستند، در حالی که کارکنان چوبفریم، پس از پایان کار  روزانه به شهر ها ی دور و نزدیک رفته و بی دغدغه در کنار خانواده روز می گذرانند.

فشار بی کاری و بی پولی خانواده های بیکار و جوانان زحمتکش به حدی رسید که در سوز سرمای زمستانی اقدام به انسداد راه کارگران چوبفریم کردند و با مشاهده غیر منتظره خبرنگار بسیج سپاه کربلا - که اغلب در تاریکی برای انجام رسالت به ساری میرفت و به سبب انجام کاری این روز دیر تر عازم کار شد - از این خبرنگار هم ناراحت بوده و  از اقدامش در خصوص رسانه ای کردن موضوع «حضور مختلط گردشگران و جولان بی حیایی در سنگده » انتقاد شدید  و تهدید آمیز کردند، زیرا براین باور پنهان بودند گرچه حضور گردشگران دختر و پسر در قالب های کوهنورد، گردشگر، ورزشکار و ... با وضع بد حجاب و بی حجاب با اوضاع غیر متعارف اسلامی هرچند درسنگده ابعاد ناخوشی دارد اما خوشبینانه اینگونه تصور کرد که برای جوانان بیکاری که با ورود گردشگران از طریق همراهی و راهنما، یا ایاب و ذهاب انهم خوش بینانه فقط  نان در می آورند منظری خوش دارد.

خبرنگار بسیج سپاه کربلا این تهدید را بحساب حق هم آبی و هم خاکی، همنوعی و نیز درد بیکاری آورده، و برای این عزیزان سلامتی و آرزوی عاقبت بخیری دارد و از مسئولین می خواهد به داد بیکاری ،اشتغال، مسکن و ازدواج  بیکاران و جوانان باشد و در این راستا موضوع سازنده فرهنگ اسلامی را هم در الویت قرار دهد.

 انشاالله تعالی