دوشنبه 5 بهمن 1394-15:40 کد خبر:19408

تابلوها و تندیس های بی هدف!!

نصب تندیس و تابلو در بهشهر بدون مصوبه شورا

اگر گذری به بهشهر داشته باشید، بعضاً شاهد تابلوها و تندیس‌هایی هستید که بی‌هدف و بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی سفارش داده و نصب شده اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، داستان سفارش و نصب تندیس و تابلوهایی که بدون مجوز و مصوبه شورا در سطح شهر و به ‎ویژه بلوارهای بهشهر قرار داده می‎شوند، تمامی ندارد.

چند سالی است که روابط عمومی شهرداری بهشهر بدون مصوبه شورای شهر، نسبت به سفارش تابلو یا تندیس‌های مختلف در این شهر اقدام می‌کند و با نصب آنها نه‌ تنها کمکی به زیباسازی شهر نمی‌کند بلکه هیچ فرهنگ یا مفهومی از این تابلوها و بعضاً تندیس‌ها به شهروندان منتقل نمی‎شود.

صبح امروز با حمید آزموده شهردار بهشهر گفت‌وگویی تلفنی انجام شد و در آن از چرایی این اقدامات پرسیدیم که او در پاسخ، از کمیته‌های فرهنگی و زیباسازی سخن به میان آورد که پیگیر چنین فعالیت‌هایی هستند.

صحبت‌های او به‌گونه‌ای بود که نشان می‌داد اطلاعی از این اقدامات ندارد و گویا سفارشات و مشورت‌ها با نظر یک‌ نفر و به‌ صورت کاملاً شتاب‌زده و غیراصولی انجام می‌شود.

از دو عضو شورای شهر بهشهر نیز در این زمینه جویا شدیم و آنها اظهار کردند: که برخی اقدامات شهرداری در بخش سفارش تابلوها و تندیس‌ها بدون مصوبه شورا بوده و روابط عمومی نیز دور از چشم شورا، سفارش‌ها را انجام داده که مراتب را به آنها اعلام کردیم.

براساس این گزارش، تندیس امام خمینی (ره) در حالی در بلوار امام خمینی (ره) روبه‌روی زمین چیت‌سازی و مسکن مهر 240 واحدی نصب شده است که مکان آن به شورا اعلام نشده و البته بسیاری از شهروندان معتقدند که این تندیس، شباهتی به امام (ره) ندارد.

نصب تابلوهایی که بی‎هدف در سطح شهر بهشهر نصب شده است، نیز مورد سئوال است؛ به‌عنوان مثال تابلوی دوچرخه‎سوار و پروانه که در بلوار اصلی شهر نصب شده نیز نه‌ تنها مفهومی را به عابران نمی‌دهند بلکه محل نصب آنها در چنین مکانی نبوده و معمولاً در پارک‌ها و شهر بازی‌ها نصب می‎شوند و آن‌هم باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در بردارنده یک مفهوم روشن باشد.

قرار دادن دو پروانه کنار هم، شاید نشان از آن داشته باشد که شهرداری خواسته به‌نوعی از شر تابلوها خلاص شود، تابلوی دوچرخه‌سوار نیز شاید تلاش داشته تا به فرهنگ استفاده از این وسیله بپردازد اما طراحی آن بیش از آنکه بخواهد در این زمینه گام بردارد، به آموزش دوچرخه‌سواری بدون رعایت قوانین می‌پردازد!

این‌ها بخشی از اقداماتی است که بدون در نظر گرفتن مصوبات شورای شهر بهشهر انجام می‎شود و درآمدهایی که در این‎ زمینه دریافت یا هزینه می‎شود، نیز لیست مشخصی ندارد.

با توجه به اینکه بهشهر از جمله شهرهای توریستی و گردشگرپذیر کشور است، لذا می‌طلبد تا نسبت به زیباسازی و فرهنگ‌سازی این شهر، از نظرات و طرح‌های افراد متخصص استفاده شود و از فعالیت‌های شتاب‌زده و سفارشی که نتیجه‌ای جز ایجاد یک فضای بدون هویت ندارد، پرهیز شود.