پنجشنبه 8 بهمن 1394-12:13 کد خبر:19444

جشن روز پرستار یا سخنرانی کاندیدای مجلس !!

جشن زودهنگام روز پرستار در شرق مازندران!

در حالی‌که بیش از دو هفته به  روز پرستار باقی مانده است، جشن زودهنگام این ‌روز با قرار سخنرانی یکی از کاندیداهای مجلس در شرق مازندران، حاشیه‌هایی را قبل از مراسم با خود همراه کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، 25 بهمن‌ماه در تقویم 94، به نام روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار نام‌گذاری شده است و معمولاً جشن‌های مربوط به این ‎روز در یکی دو روز مانده به این مناسبت یا روزهای پس از آن برگزار می‌شود، اما تدارک برنامه‌ای به نام روز پرستار در 17 روز مانده به این تاریخ، جای سوال دارد.

با نگاهی به پوستر این برنامه که در شبکه‎های مجازی همچنان دست ‎به ‎دست می‌شود، ایرادات متعددی بر آن وارد شد؛ سخنران این برنامه یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است، زمان آن هشتم بهمن ‌ماه ذکر شده، محل برگزاری برنامه نیز در سالن شبکه بهداشت بهشهر در نظر گرفته شده است و مجری اصلی آن نیز مشخص نیست.

ماجرا از این قرار است که سازمان نظام پرستاری شعبه بهشهر، در اقدامی جالب میزبانی همایش روز پرستار شرق مازندران را با همکاری شعبه‌های گلوگاه، نکا، ساری و جویبار برعهده و مکان آن را نیز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت بهشهر در نظر گرفت.

انتخاب گزینه‌های ساری و جویبار و از طرفی دعوت از یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه و انتخاب محل همایش در بهشهر، در واقع گریزی رو به جلو برای رهایی از انگ انتخاباتی بودن همایش بود تا چیزی متوجه فرد کاندیدا نشود، در حالی ‌که تمام موضوع حول تبلیغات بود و طراحان اصلی برنامه نیز از ستاد انتخاباتی کاندیدای مورد نظر هستند.

این خبر با انتشار در فضاهای مجازی، سرانجام به اطلاع مسئولان حوزه بهداشت و درمان و سیاسی و انتخاباتی مازندران رسید و در نخستین اقدام سعی شد که مکان برگزاری همایش از شبکه بهداشت بهشهر که حوزه دولتی بوده و تبلیغات در آن ممنوع است، به جای دیگری منتقل شود.

رایزنی‌ها همچنان ادامه یافت و در نهایت، تصمیم بر آن شد که تغییری در مکان ایجاد نشود، اما سخنران باید تغییر کرده و کاندیدای مورد نظر نیز در این مراسم شرکت نکند.

با این اوصاف، هشتم بهمن ‌ماه و در حالی‌که 17 روز به روز پرستار باقی مانده است، قرار است جامعه پرستاری شرق مازندران گرد هم جمع شوند و طبق برنامه، از سخنان باب‌علی آزادیان مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش، پیش از این نیز برخی از کاندیداها سعی کردند تا به نام شهید، جشن‌ها و مناسبت‎های مختلف از امکانات دولتی به‎ سود خود استفاده کنند که با ورود به‌ موقع مسئولان مربوطه، از سخنرانی و حتی حضور کاندیداها جلوگیری شد.