سه شنبه 18 اسفند 1394-10:54 کد خبر:20597

غضب پدر خوانده یا کم کاری استاندار!!

پدرخوانده سياست مازندران به دنبال تغيير استاندار

آنچه که قطعی است رفتن ربیع در فصل بهار است، ربیع فلاح که تاکنون مورد حمایت پدرخوانده بود چرا ناگهان مورد غضب وی واقع شده است؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، نفوذی در جریان اصلاحات جمله‌ای است که خود در وصف خود می‌گوید اما معاون سابق روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، این روزها نقش پدرخوانده را برای استان مازندران بازی می‌کند.

معاون سابق وزارت اطلاعات دولت اصلاحات و سرپرست وزارت ورزش و جوانان دولت اعتدال اما مرموزترین چهره تأثیرگذار این روزهای مازندران است.

صالحی‌امیری روز به روز در حال افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی خود در مجموعه دولت بوده و در حال ایجاد شبکه‌ای قوی از سیاست‌مداران و اقتصادیون است.

این روزها اما زمزمه جدیدی در استان مازندران به گوش می‌رسد، گویا صالحی‌امیری که در قائم‌شهر توانسته است با حمایت‌های مالی خواهرزاده‌اش که از قضا مالک مجموعه خونه به خونه نیز است، یکی از یاران خود را در غیاب کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان به مجلس راهی کند، این روزها در فکر گام بعدی خود است که همانا تعیین جانشین ربیع فلاح است.

اما سوال اینجاست که ربیع فلاح که تاکنون مورد حمایت پدرخوانده بود چرا ناگهان مورد غضب وی واقع شده است؟ پاسخ این سوال را باید در نقش ضعیف فلاح در جایگاه استانداری دانست و این البته بهترین زمان برای آن است که صالحی‌امیری، بتواند نان خود را در تنور داغ فضای بین مجلس نهم و دهم بچسباند.

اخیراً در فضای مجازی شایعه‌ای در حال چرخش است که سه سید به‌عنوان گزینه‌های صالحی‌امیری برای استانداری مازندران مطرح‌اند؛ سیدمناف هاشمی، سیدهادی حسینی و سیدخلاق میرنیا.

مناف هاشمی با حکم پدرخوانده از شهرداری تهران به معاونت وزارت ورزش رسید و هادی حسینی از طریق صالحی‌امیری خود را به جریان دولت نزدیک کرد، تا جایی که صالحی در جریان همایش انتخاباتی حسینی در تهران حمایت کامل خود را از نماینده قائم‌شهر اعلام کرد و در آخر هم میرنیا که به همراه صالحی‌امیری از موسسین یکی از موئسسات آموزش عالی غیرانتفاعی شمال کشور است.

اما باید دید این مرد واقعاً از استان مازندران چه می‌خواهد و اصرار او بر چینش مهره‌های نزدیک به خود در فضای سیاسی استان چیست؟

آیا تیغ لابی او در جریان دولت برای به کرسی نشاندن حرفش خواهد برید یا نه؟

فضای سیاسی استان و به‌ ویژه آن دسته از کاندیداهایی که حامی جریان دولت بوده و مورد بی‌ مهری شورای نگهبان قرار گرفتند و طبعاً برای دولت هزینه پرداخت کرده‌اند اجازه حضور این سه گزینه را بر مسند استانداری می‌دهند یا خیر؟

در هر صورت آنچه که قطعی است رفتن ربیع در فصل بهار است، هرچند این روزها تماس‌های وی با یاسر هاشمی رفسنجانی بیشتر شده و از او برای ماندن در مسند استانداری استمداد می‌طلبد اما جریانات سیاسی استانی و فرا استانی در مازندران پیچیده‌تر از آن است که پدرخوانده مسیر همواری برای رسیدن به مقصد داشته باشد.