دوشنبه 5 آبان 1393-0:59 کد خبر:2100

خبرها و حاشیه های جلسه شورای شهر ساری:

جلسه این هفته شورای شهر ساری تحت تاثیر ماه محرم

تذکر به برخی از کارکنان شهرداری ساری/مسکوت ماندن طرح ساری کارت قابل توجیه نیست/عزاداری ها نباید موجب اذیت مردم شود/مشکل بزرگ در کشور ما بی کفایتی برخی از صاحبان قدرت است/ارسال نامه بازنشستگي يك معاون


جلسه این هفته شورای شهر ساری تحت تاثیر ماه محرم بوده است که بخش های خبری و غیر خبری آن را به قلم خبرنگار خزرخبر منتشر می کنیم:

&&&حاشیه های خبری جلسه:

&شمشیربند:

*بسیاری از افرادی که اقدام به پخت و پخش غذاهای نذری می کنند متاسفانه حق الناس را رعایت نکرده و با پخش ظروف غذا در خیابان ها،سر و صداهای غیر شرعی و گوش خراش و عدم رعایت بهداشت باعث نارضایتی مردم می شوند.

&پیری:

*باید یک الگوی صحیح از عزاداری توسط دستگاه های زیربط مشخص شود که در این زمینه اقدامات کمی صورت گرفته است.

*نباید مراسم عزاداری تحت الشعاع مسایل دیگر و جریان های منفعت طلب قرار گیرد.

*منابع فرهنگی در سطح جامعه در سطح پایینی قرار دارند که اگر همه دستگاه ها تجمیع شوند این منابع بیشتر و موثرتر می شود.

*کمیسیون فرهنگی شورا با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری،برنامه های متنوعی را برای داشتن عزاداری متفاوت و معنوی تر در دست اجرا دارد.

&ذلیکانی:

*مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی باید فکری به حال برخی از هیئت های عزاداری که فاقد روحانی می باشند بنمایند.

&یوسفی:

*در سال های اخیر که تاکید عامرانه در جلوگیری از اجرای بدعت‌ها مانند قمه زنی  در ماه محرم مانند بوده، این مسئله نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته است.

*مردم استقبال خوبی به استفاده از ساری کارت نشان داده اند اما سازمان مرتبط با این موضوع، مشغول کار دیگری شد و ساری کارت مسکوت ماند.

*پاسخ سازمان مرتبط درباره مسکوت ماندن ساری‌ کارت، قانع‌کننده نیست.

*بین شهرداری و برخی از مجموعه شهرداری فاصله وجود دارد و عده‌ای از کارکنان شهرداری، با ارتباطات قوی که دارند، اقدامات خود را انجام می‎‌دهند و این به صلاح شهردار نیست.

&آقامیری:

*سر و سینه زدن های ظاهری ارزشی ندارد و این ظلم به امام حسین(ع) است که فلسفه قیام آن حضرت را فقط در مسائل ظاهری ببینیم.

* تاکید امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر بر این مسئله بود که قدرت، منشا فساد است.

* کسانی که در عرصه قدرت هستند بدانند که امام حسین(ع) نیازی به کوبیدن بر سر و سینه ندارد و باید بر سر و سینه مشکلات واقعی کوبید.

*باید به سر و سینه مشکلات اساسی مردم یعنی مشکل اشتغال، بیمار بدون دوا و دارو و ... است.

*در ایام محرم بهتر است به نقد مسئولان بپردازیم.

&باقری:

*متاسفانه در سال های اخیر به ظواهر محرم بیشتر از حالات معنوی و فلسفه محرم پرداخته شد.

&عبوری:

*بعداز راه‌اندازی ساری‌ کارت با مشکلاتی مواجه بودیم و در صدد رفع این مشکلات هستیم تا این سیستم در خدمت شهروندان ساروی باشد.

*درباره مشکلات برخی کارکنان شهرداری در وصل شدن به برخی اصحاب قدرت و استفاده از این ارتباطات، گفت: در مجموعه شهرداری با بیش از 2 هزار نفر از کارکنان، مانند هر دستگاه و اداره دیگری برخی افراد بیکار، بی‌مسئولیت و افراد مسئولیت‌پذیر وجود دارد و باید از افراد مسئولیت‌پذیر در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بهره ببریم و به افراد بی‌مسئولیت هم تذکر دهیم و البته این مسئله قابل پیگیری بوده و نکته مبهمی ندارد و جای نگرانی نیست.

&&&حاشیه های غیر خبری جلسه:

*جلسه این هفته شورای شهر ساری با 10 دقیقه تاخیر و با قرائت قرآن توسط   نایب رییس شورا آغاز گردید.

*بنا به اعلام مسئولان شورا،رییس اداره اوقاف ساری،رییس سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانده انتظامی ساری مهمانان این جلسه می باشند.

*پس از سخنان شمشیربند،شعبانی در مورد ماه محرم مطالبی بیان کرد.

*سید محمد جعفری به علت بیماری پدرش،در جلسه حضور نداشت.

*نقیبی هم از اینکه این جلسه شورا با دعوت از برخی از مهمانان به برنامه ریزی های دهه محرم می پردازد انتقاد کرد و افزود:برای انجام برنامه ریزی های لازم برای ماه محرم،لازم بود که در جلسات قبلی به این موضوع پرداخته شود.

*یوسفی در وسط جلسه از شمشیربند به علت عدم رعایت عدالت در زمان داده شده به هر یک از اعضای شورا انتقاد نمود.

*احمدی نایب رییس شورا در وسط جلسه شروع به مداحی نموده است.

*صادقی رییس سازمان تبلیغات اسلامی ساری با انتقاد از اینکه استاندار مازندران تاکنون حتی برای یکبار هم که شده به حوضه های علمیه سر نزده افزود:متاسفانه هیچ بودجه ای هم به حوزه های علمیه مساعدت نشد.

*شنيده ها از ارسال نامه بازنشستگي يك معاون شهردار به مسئولين استانداري حكايت دارد كه به زودي جاي خود را به يكي ديگر از مسئولين شهرداري خواهد داد.

*خبرهاي ديگري از تغييرات جديدي در حوزه كادر اداري و يكي از قسمت هاي مهم شورا نيز به گوش مي رسد كه به زودي اطلاع رساني مي شود.

*حضور تعداد زیاد خبرنگاران در این جلسه شورا بسیار چشمگیر بود.