سه شنبه 6 آبان 1393-17:57 کد خبر:2107

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

دستگیری سارقي با 47 فقره سرقت/ سارقان مسلح به 45 فقره سرقت اعتراف کردند/افزايش 70 درصدي کشفيات جرايم درعباس آباد/ انهدام باند سارقان خودرو در بابل/ هوشياري راننده خودرو ، نقشه مامور قلابي را نقش برآب کرد


به گزارش خزرخبر و به نقل از معاونت اجتماعی ناجای مازندران،فرمانده انتظامي شهرستان " بابل " مازندران ، از شناسايي و دستگيري سارق حرفه اي با 47 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ " علي فقيه عبدالهي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کارت هاي عابر بانک از سوي فردي کلاهبردار که با شيوه اي خاص پس از جلب اعتماد شهروندان اقدام به سرقت کارت هاي عابر بانک مي کرد، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصريح کرد : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي سرانجام رد اين کلاهبردار و سارق حرفه اي به نام " اميد- ع " 34 ساله اهل و ساکن شهرستان بابل را در يکي از روستاهاي حومه اين شهرستان زدند .

وي افزود : با شناسايي مخفيگاه متهم، ماموران با هماهنگي قضائي در عملياتي غافلگيرانه متهم را دستگير کردند. سرهنگ فقيه افزود : متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ضمن اقرار به 47 فقره کلاهبرداري وسرقت کارت هاي عابر بانک شهروندان ، اظهار داشت : با سوار شدن بر خودرو هاي عمومي در طول مسير با جلب اعتماد راننده خودرو به بهانه انتقال وجه به حساب خود، به علت همراه نداشتن کارت عابر بانک ، کارت و شماره رمز راننده خودرو را گرفته و در فرصتي مناسب از خودرو پياده شده و متواري مي شدم .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل خاطر نشان کرد : اين فرد پس از سرقت کارت عابر بانک رانندگان در کمترين زمان ممکن با استفاده از دستگاه هاي کارت خوان در پمپ بنزين ها و فروشگاه هاي بزرگ اقدام به خريد کالا و برداشت وجه نقد از حساب اشخاص مي کرد. سرهنگ فقيه افزود : متهم که در آخرين عمل مجرمانه خود بيش از 34 ميليون تومان از فردي به جيب زده بود، با وجه سرقتي يک دستگاه خودرو و مقاديري طلا جات خريداري کرد .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل گفت : متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد .

 سارقان مسلح به 45 فقره سرقت اعتراف کردند

فرمانده انتظامي شهرستان "آمل" مازندران، از شناسايي و دستگيري دو سارق مسلح حرفه اي و کشف 45 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ولي الله گنجيان مقدم" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي وقوع سرقت هاي داخل خودرو در سطح شهرستان آمل و شهر هاي همجوار، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت. وي تصريح کرد: ماموران انتظامي مستقر در کلانتري ها و يگان امداد شهرستان با انجام اقدامات عملياتي و افزايش گشت هاي انتظامي، در يک عمليات منسجم موفق شدند سارقان را شناسايي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل گفت: ماموران با شناسايي متهمان، آنان را تحت تعقيب و مراقبت قرار داده و در عملياتي غافلگيرانه هر دو متهم را در حاليکه در مقابل ماموران با استفاده از تجهيزات دفاع شخصي قصد مقاومت داشتند، دستگير کردند. سرهنگ گنجيان افزود: ماموران در اين عمليات موفق شدند، از متهمان يک قبضه سلاح کمري به همراه تجهيزات دفاع شخصي کشف و ضبط کنند. فرمانده انتظامي شهرستان آمل عنوان داشت: متهمان که افرادي غير بومي استان هستند در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به 45 فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان هاي آمل، محمودآباد و استان قم اقرار کردند. سرهنگ گنجيان در پايان اظهار داشت: ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهمان موفق شدند اموال سرقتي به همراه مقاديري کيف دستي و دوربين هاي فيلم برداري کشف کنند.

انهدام باند سارقان خودرو در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل استان مازندران از شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان به عنف و کشف سه دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ " علي فقيه عبدالهي " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : در پي وقوع چندين فقره سرقت به عنف خودرو و زورگيري از رانندگان خودرو در محور " آمل بابل "، موضوع به طور ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي با دريافت مشخصات يکي از سارقان موفق شدند، فردي به نام "جلال ن" 27 ساله از افراد سابقه دار و متهم به سرقت را در يکي از مناطق مسکوني شهر شناسايي کنند. سرهنگ فقيه افزود: ماموران با شناسايي مخفيگاه متهم در عملياتي غافلگيرانه، با هماهنگي قضائي اين فرد را دستگير کردند. فرمانده انتظامي شهرستان خاطر نشان کرد: متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به دو فقره سرقت به عنف و سرقت دو دستگاه خودروي سواري پرايد با زور سلاح سرد و گرم به اتفاق همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ فقيه يادآور شد: ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي يکي از همدستان متهم به نام " سعيد- ق" 29 ساله که داراي سوابق متعدد کيفري بود در عملياتي پليسي اين فرد را با يک دستگاه خودرو سرقتي در محل سکونتش شناسايي و دستگير کردند.

وي عنوان داشت: اين فرد نيز در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي و سرقت سه دستگاه خودرو سواري پرايد اقرار کرد. فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود: ماموران در ادامه يکي ديگر از همدستان متهم به نام "هاني الف" 27 ساله را به عنوان مالخر که از زندانيان فراري و محکوم به 9 سال حبس بوده را شناسايي و دستگير کردند. متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

افزايش 70 درصدي کشفيات جرايم در" عباس آباد "

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد مازندران ، از افزايش 70 درصدي کشفيات سرقت در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ " کشاورزي " در گفت و گو با خبرنگار ايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : با تلاش ماموران پليس آگاهي و پيشگيري اين فرماندهي در راستاي مقابله بي امان با سارقان وقوع سرقت در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشته است . وي تصريح کرد : در همين مدت با اقدامات خوب امنيتي و انتظامي و انجام طرح هاي مقابله اي با سرقت ، کشفيات سرقت بيش از 70 درصد افزايش داشته است . فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد خاطر نشان کرد : ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر نيز در ارتباط با برخورد و مقابله با قاچاقچيان و سوداگران مرگ در طول اين مدت موفق شدند، بيش از30 کيلو گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند. وي از افزايش 120 درصدي شناسايي و دستگيري سوداگران مرگ در طول اين مدت خبر داد و افزود : طرح جمع آوري معتادان پر خطر و پاکسازي نقاط لوده همواره دردستور کار پليس قرار دارد . سرهنگ کشاورزي اظهار داشت : در بخش پليس راهور با اقدامات موثر در زمينه هاي مختلف آموزش فرهنگ ترافيک ، اصلاح هندسي معابر ، برگزاري جلسات و تعامل با دستگاهاي اجرايي حوادث رانندگي در اين شهرستان 45 درصد کاهش داشته است .

افزايش 34 درصدي کشفيات موادمخدر در شهرستان نور

فرمانده انتظامي شهرستان " نور" مازندران، از افزايش 34 درصدي کشفيات موادمخدر در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ " نوروزعلي شاليکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، با اعلام اين خبر افزود : ماموران پليس مبارزه با موادمخدر و ماموران کلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي اين فرماندهي در راستاي در رساتاي مقابله بي امان با سوداگران مرگ در طول سال جاري موفق شدند، 43کيلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند. وي با اشاره به افزايش 34 درصدي کشفيات مواد مخدر در اين شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ، گفت : در اين ارتباط تعداد زيادي قاچاقچي و معتادان تابلو شناسايي و دستگير شدند. سرهنگ شاليکار همچنين از کشف يک کيلوگرم مواد مخدر روز گذشته در اين شهرستان خبر داد و افزود : در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام " حسن س" 38 ساله در امر خريد و فروش موادمخدر موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت . وي افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم را دستگير و در بازرسي بدني از وي موفق شدند ، يک کيلو  و 62 گرم ترياک را کشف و ضبط کنند. متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند .

 

کلاهبردار 2ميليارد ريالي در ساري دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان" ساري " استان مازندران از شناسايي و دستگيري کلاهبردار دو ميليارد ريالي تحت تعقيب خبر داد .

سرهنگ " يارعلي نيازي " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت : در پي مراجعه فردي به يکي از پارکينگ هاي تصادفات شهر ساري براي ترخيص خودرو 206 و استفاده از غفلت مسئول پارکينگ و سرقت خودرو ، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت . فرمانده انتظامي شهرستان ساري خاطر نشان کرد : ماموران انتظامي کلانتري 14 اين فرماندهي روز گذشته حين گشت زني در يکي از خيابان هاي شهر به يک دستگاه خودرو 206 که با پلاک مخدوش در حال تردد بوده مظنون شده و اين خودرو را متوقف کردند. سرهنگ نيازي افزود : ماموران در عملياتي غافلگيرانه با متوقف کردن خودرو ، متهم به سرقت خودرو را دستگير کردند. وي گفت : ماموران در ادامه تحقيقات با بازجويي از متهم و بررسي سوابق وي ، دريافتند، متهم از کلاهبرداران سابقه دار و تحت تعقيب مرجع قضائي استان کرمانشاه است . نيازي عنوان داشت : اين فرد که داراي سابقه کلاهبرداري به ارزش 220 ميليون تومان است ، با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد .

دستگيري سارقي با 10 فقره سرقت درشهرستان نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري سارق منزل ولوازم داخل خودرو با 10 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد .

سرهنگ نوروزعلي شاليکارفرمانده انتظامي شهرستان نور درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل و داخل خودروهاي پارک شده در منازل موضوع در دستور کار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت. سرهنگ شاليکار افزود: ماموران با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسايي و دستگيري سارق به نام "کريم- ج"در حين سرقت شدند. فرمانده انتظامي شهرستان نور تصريح کرد : متهم دربازجوئيها و تحقيقات بعمل آمده به 10 فقره سرقت منزل و اموال داخل خورو در اين شهرستان اعتراف کرد . شاليکار در خاتمه اظهارداشت: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و تحقيقات پليس در اين زمينه همچنان ادامه دارد

 تعهد و اخلاص از ويژگي هاي بارز خانواده هاي شهدا است

فرمانده انتظامي استان مازندران در ديدار با خانواده شهيد احمد حسيني وجانبازپناهي گفت : عزت، تعهد و اخلاص را از ويژگي هاي بارز خانواده هاي معظم شهداء وايثارگران است .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سردار مسعود جعفري نسب فرمانده انتظامي استان مازندران و به منظور دلجوئي وديداربا خانواده معظم شهداء وايثارگران از خانواده شهيد سيد علي اکبر حسيني و جانباز 70 درصد نيروي انتظامي علي اکبر پناهي ديدار وملاقات کرد . سردار جعفري نسب در اين ديدار ها گفت : شهداي نيروي انتظامي با ايثار و فداکاري هاي مثال زدني شجاعانه در راه اعتلاي امنيت کشور کوشيدند و دراين راه با نثار خون خود جام شهادت را سر کشيدند تا پرچم امنيت در کشور پر افتخار ايران اسلامي هميشه در اهتزاز بماند .

فرمانده انتظامي استان مازندران با يادآوري مجاهدت هاي خالصانه و بي توقع شهيدان گفت: ما براي هميشه مديون خون پاک شهداي پر افتخار انقلاب اسلامي هستيم و اميدواريم ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشيم.

فرمانده انتظامي استان مازندران همچنين درديدار با جانباز 70 درصد نيروي انتظامي علي اکبر پناهي تصريح کرد : آنچه که در مناطق مرزي توانسته به نيروهاي از جان گذشته مرزباني قدرت و صلابت مضاعف بخشد، روحيه ايمان و دينداري آنهاست که گشاينده بسياري از مشکلات است.

وي درادامه با تجليل از صبر واستقامت خانواد هاي معظم شهداء خاطر نشان کرد : شهداء در خانواده هائي پرورش يافته اند كه آنها خود نمونه هاي واقعي ايثار و از خودگذشتگي و مناديان استقامت و ولايتمداري هستند.

سردار جعفري نسب در خاتمه پايبند بودن به راه و اهداف شهدا را تنها راه حفظ امنيت دانست و بر رواج و نهادينه شدن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه به ويژه در بين قشر جوان تأكيدکرد و بيان داشت: اين انقلاب به آساني بدست نيامده و با خون پاكترين و رشيدترين فرزندان اين ملت تضمين شده پس نبايد در پاسداري از آن غفلت شود.

دزدان مغازه هاي نور دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان نور مازندران ، از عمليات ضربتي پليس در شناسايي و دستگيري دو متهم به سرقت واحد هاي صنفي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ " نوروز علي شاليکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، با اعلام اين خبر افزود : در پي وقوع چند فقره سرقت مغازه مشاوران املاک در بخش چمستان و حوزه استحفاظي پاسگاه انتظامي " آغوزبن" شهرستان آمل ، موضوع در دستور کار يگان امداد ، پليس اطلاعات و آگاهي اين فر ماندهي قرار گرفت . فرمانده انتظامي شهرستان نور خاطر نشان کرد : ماموران پاسگاه انتظامي " بنفشه ده " با شناسايي سارقان و مخفيگاه متهمان اين افراد را مورد تعقيب ومراقبت قرار دادند وي افزود : ماموران در ادامه تحقيقات ، متهمان به سرقت را حين سرقت از يک واحد صنفي مشاور املاک در يکي از روستاي حومه اين شهرستان در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند. فرمانده انتظامي شهرستان نور يادآور شد : متهمان به نام هاي " عيسي ن " و " ابراهيم ن " در تحقيقات و بازجويي هاي اوليه به پنج فقره سرقت از مغازه ها در سطح بخش اعتراف کردند. وي افزود : متهمان که با سرقت اموال شهروندان انها را به تهران انتقال و به فروش مي رساندند ، تلاش در جهت شناسايي مالخران همچنان ادامه دارد . فرمانده انتظامي شهرستان نور از متوقف کردن يک دستگاه خودرو در اين ارتباط خبر داد و افزود : در همين خصوص مقاديري اموال مسروقه از متهمان کشف و ضبط شد .

هوشياري راننده خودرو ، نقشه مامور قلابي را نقش برآب کرد

فردي که با معرفي خود به عنوان مامور پليس، قصد اخاذي از راننده يک دستگاه خودور را داشت با هوشياري اين شهروند و اقدام سريع پليس شناسايي و دستگير شد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، در پي کسب خبري از مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر اينکه فردي در جاده " هراز" قصد اخاذي از راننده يک دستگاه خودرو سواري پژو پارس را دارد ، بلافاصله ماموران انتظامي پاسگاه " گزنک " به محل مورد نظر عزيمت کردند. ماموران با حضور در آدرس اعلامي در بررسي هاي اوليه دريافتند، فردي با نصب چراغ گردان بر روي يک دستگاه خودرو سواري سمند و در دست داشتن بي سيم دستي قلابي قصد اخاذي از يک شهروند را داشته و اين شهروند نيز با هوشياري پس از درخواست کارت شناسايي از مامورنما، پي به قلابي بودن آن مي برد. مامور قلابي وقتي با تيزبيني راننده خودرو مواجه مي شود، قصد فرار از محل را داشته که با حضور به موقع پليس شناسايي و دستگير شد . ماموران پليس در بازرسي از خودروي متهم، يک دستگاه بي سيم قلابي به همراه چراغ گردان پليسي را از وي کشف و ضبط کردند. متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.