يکشنبه 11 آبان 1393-10:16 کد خبر:2119

رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد:

کلاهبرداری سیصد میلیون ریالی یک شبکه ماهواره ای

رییس پلیس فتای مازندران از شناسايي و دستگيري گردانندگان شبکه ماهواره ای که از اعتماد و سادگی مردم سوء استفاده می نمودند ، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از پايگاه خبري پليس مازندران،احمدرضا رستمی در تشریح این خبر اعلام نمود: در پی شکایت و حضور فردی به هویت « رضا . ه » اهل و ساکن قائم شهر به پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه همسر بنده از سال 1384 تاکنون به بیماری مبتلا شده و به دلیل افسردگی و اختلال مشاعر (عقلی) که به واسطه این بیماری پیدا کرده وحشت بسیار زیادی از مرگ دارد و در زمان استفاده خود از اینترنت و ماهواره به واسطه تبلیغات پر زرق و برق آنها در شبکه اجتماعی و فضای مجازی، با مسئولین یکی از این شبکه های ماهواره ای که در تهران نیز نمایندگی دارد آشنا شده و شروع به برقراری ارتباط تلفنی با آنها نموده بطوری که چندین بار جهت دریافت CD آموزشی مبنی بر آموزش مسائل عرفانی و همچنین در خصوص زندگی پس از مرگ با آن شبکه و نمایندگی آن در تهران ارتباط برقرار کرده و چندین CD آموزشی در این زمینه از آنها خریداری نموده است.

این مرد در ادامه افزود:پس از مدتی نماینده آن شبکه به بهانه اینکه شفاعت همسر مرا بعد از مرگ خواهد نمود و وی را راهی بهشت می نمایند بدون اجازه بنده از وی مبلغ 300،000،000 ریال دریافت کرده اند که در این خصوص تقاضای رسیدگی  به پرونده را نمود.

رستمی افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه کارشناسان سرانجام هویت اصلی نمایندگان شبکه فوق که هر دو اهل تهران بودند احراز گردید.

وی اظهار داشت: پس از شناسایی، با هماهنگی مقام محترم قضایی و اخذ دستورات لازم افراد مورد نظر به این پلیس احضار و در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشته اند که اینجانبان دارای دفتر نماینگی در تهران بوده و جهت رسیدگی به امورات این شبکه ماهواره ای نو ظهور به مدیریت (آ. ش) با انجام تبلیغات از طرق شبکه فوق و در فضای مجازی سعی در جذب مخاطب داشتیم و مبلغی از وجوه دریافتی از مردم را از طریق صرافی به حساب مالک شبکه فوق در خارج از کشور واریز می نماییم و در این مورد با شناخت از روحیات همسر ایشان از اعتماد ایشان سوء استفاده نموده و با دادن وعدهای مختلف به وی این عمل را مرتکب شده ایم.

رستمی تصریح کرد:پس از اقاریر صورت گرفته ، سرانجام متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل گردید.

رییس پلیس فتای مازندران همچنین افزود: مجرمین در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می کنند، لذا از ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا خودداری نمایید و با بالا بردن بصیرت دینی و اعتقادی و تقویت باور های دینی خود از به دام افتادن در خرافه های تبلیغی اینترنت و ماهواره در امان بمانید.