سه شنبه 20 آبان 1393-14:12 کد خبر:2142

برای نخستین بار در مازندران صورت گرفت:

استفاده از لوله های upvc در طرح فاضلاب تنکابن

مدیر امور اجرایی طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه جنس لوله های استفاده شده در طرح شبکه جمع آوری فاضلاب تنکابن upvc است، اظهار داشت: این لوله ها، میزان نشت آب را کاهش داده و برای نخستین بار در سطح  مازندران به کار گرفته شد.


به گزارش خزرخبر  و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، افشین عبادی  با اشاره به اینکه فاز مطالعاتی طرح فاضلاب تنکابن در سال 75 و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شد، گفت: این طرح در دوره 25 ساله به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی، اجرای پروژه فاضلاب تنکابن در دستور کار شرکت آبفای شهری استان قرار گرفت.

وی، با بیان اینکه پیش بینی می شود در پایان این طرح، 76 هزار و 450 نفر تحت پوشش طرح جمع آوری فاضلاب قرار گیرند، افزود: سرانه تولید فاضلاب تنکابن بعد از جاری سازی 252 لیتر در روز خواهد بود.

مدیر امور اجرایی طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری مازندران، طول شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر را 164 کیلومتر دانست  وگفت: تا کنون 22 کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب انجام و زمین مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه و 4 ایستگاه پمپاژ خریداری شد .

عبادی، ادامه داد: ریزشی بودن زمین، بالا بودن آبهای زیرزمینی و توریستی بودن منطقه ، اجرای عملیات طرح فاضلاب را با کندی مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه زمین تصفیه خانه فاضلاب نیز به مساحت 5 هکتار خریداری شده است، گفت: این تصفیه خانه با فرایند  لجن فعال BNR از نوع A2o با قابلیت  حذف مواد مغذی (ازت و فسفر ) در قالب دو دوره مستقل بهره برداری طراحی شد.

مدیر امور اجرایی طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری مازندران، ادامه داد:  دوره اول بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب تنکابن با  ظرفیت  8500 متر مکعب در روز ، 30 هزار نفر را پوشش می دهد و دوره دوم با ارتفاء فرآیند پیشین تا ظرفیت 22200 متر مکعب در روز پیش بینی می شود.

وی، با اشاره به اینکه مبلغ 33 میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد، افزود: مابقی هزینه طرح از اعتبارات منابع عمومی تامین می گردد .