چهارشنبه 21 آبان 1393-9:23 کد خبر:2147

دادستان عمومی و انقلاب میاندرود بیان کرد:

دستگيري اغفال‌گر دختران در وایبر توسط اطلاعات سپاه میاندرود

اسماعیل ملاکریمی گفت: شبکه‌های ارتباطی مانند وایبر، واتس‌آپ، لاین و انواع دیگر صدمات غیرقابل جبرانی به افراد و خانواده ها وارد مي كنند که تا پایان عمر قابل جبران نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی با اشاره به استفاده مردم از فناوری‌های جدید ارتباطی موبایلی و رایانه‌ای افزود: کسی مخالف استفاده از این امکانات در عصر ارتباطات نیست اما همان‌طور که خانواده‌ها این امکانات را فراهم می‌کنند، داشتن کنترل و پایش نسبت به فرزندان در این فضا بسیار لازم است.

وی ادامه داد: در هفته جاری با پیگیری و تلاش اطلاعات سپاه ناحیه میاندرود یک مجرم فضای مجازی که اقدام به فریب و انتشار تصاویر نوامیس مردم کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

دادستان میاندرود افزود: این فرد دختران 14 تا 20 ساله را اغفال کرده بود و با استفاده از ترفندها و تهدیداتی تصاویر شخصی آن‌ها را دریافت کرده بود و در فضای مجازی در دسترس کاربران ناشناس قرار داده بود.

وی با قدردانی از اطلاعات سپاه ناحیه شهرستان میاندرود گفت: پس از بازداشت این مجرم در رایانه شخصی وی تصاویر متعددی از نوامیس مردم وجود داشت.

ملاکریمی با اشاره به اینکه این متهم هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، خطاب به خانواده‌ها هشدار داد: اگر فردی بدون نظارت و اطلاع لازم وارد شبکه‌های ارتباطی مانند وایبر، واتس‌آپ، لاین و انواع دیگر شود صدمات غیرقابل جبرانی به وی و خانواده‌اش وارد می‌شود که تا پایان عمر قابل جبران نیست.

این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت دوری جوانان از شرکت در مجالسی که در آن قمار و مشروبات الکلی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به کشاورزی بودن شهرستان مردم با حصارکشی از منازل و باغ‌های خود محافظت کنند.

دادستان میاندرود با اشاره به برپایی مراسم سنتی عزاداری و به دور از انحرافات در این شهرستان به ویژه در شهر سورک در محرم امسال از تلاش‎های امام جمعه شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی، سپاه و فرماندهی انتظامی این شهرستان قدردانی کرد.

وی به اقدام نادرست قمه‌زنی در سورک اشاره کرد و افزود: جلسات مختلفی در دادستانی شهرستان با حضور مسئولان هیئت‎های عزاداری برگزار شد که نتیجه این جلسات و تلاش‎های دیگر مسئولان به برگزاری یک مراسم عزاداری در شان مردم شهر سورک بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه عزاداری مردم شهر سورک برای معرفی حرکت اباعبدالله‌الحسین (ع) بود نه تالم و اندوه ایشان افزود: با تلاش‎هایی که انجام شده امسال قمه‌زنی در سورک نداشتیم.

ملاکریمی از صدور عفو عمومی دادستانی شهرستان میاندرود برای کسانی که در سال‎های گذشته اقدام به قمه‌زنی کرده بودند، خبر داد و گفت: پرونده سال‎های گذشته این افراد به پاس همکاری خردورزانه آن‌ها در برپایی عزاداری سالم و امام حسین (ع) پسند با عفو عمومی بسته شد تا در سال‎های آینده شاهد ریشه‌کنی کامل این سنت اشتباه باشیم.

وی با تاکید بر توجه و عنایت ویژه دادستانی میاندرود به مقوله امنیت اجتماعی افزود: با کسانی که بخواهند به امنیت اجتماعی شهرستان خدشه وارد کنند با قاطعیت برخورد می‌شود.

ملاکریمی در پایان وضعیت امنیت در شهرستان میاندرود را در سطح مطلوب عنوان کرد و گفت: با همکاری نزدیک فرماندهی انتظامی، اطلاعات سپاه، دستگاه قضایی و دادستانی این شهرستان و همچنین مردم با مشکلاتی مانند فروش مواد مخدر یا دایر کردن مراکز مزاحمت برای نوامیس با قاطعیت برخورد می‌شود.