چهارشنبه 21 آبان 1393-9:42 کد خبر:2149

تاخیر 400 روزه استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در زیراب سوادکوه

از شهریور سال 92 که مصوبه راه‌اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان سوادکوه تصویب شد، هنوز شاهد راه‌اندازی آن نیستیم  و اقدامات انجام شده بر خلاف انتظار بوده است که تاخیر 400 روز برای ایجاد آن، دلیل این مدعا است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، توسعه و تعمیم ورزش و هماهنگ کردن فعالیت‌های ورزشی از اهداف وزارت ورزش و جوانان است که ایجاد و اداره امور مراکز ورزش و توسعه ورزش قهرمانی را نیز می‌توان در اهداف وزارت ورزش و جوانان مشاهده کرد.

اگر راه‌اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر زیراب را که با حضور مدیرکل سابق ورزش و جوانان مازندران در سالن اجتماعات شهرداری زیراب و با حضور مسئولان شهرستان سوادکوه را در راستای ارائه شیوه‌های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های جوانان و بهره‌گیری بیشتر از امکانات و منابع دستگاه‌های مختلف تعریف کنیم باید به عوارض تاخیر در اجرایی شدن این مصوبه هم بپردازیم.

تمرکز فعالیت‌های حوزه ورزش و جوانان، کاهش هزینه و اتلاف وقت ورزشکاران، استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهر برای ورزش و جوانان، مدیریت تاثیرگذارتر بر وضعیت ورزش و جوانان و ارتباط قوی‌تر با سایر حوزه‌ها و برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت بخشی از ثمرات ایجاد نمایندگی اداره ورزش و جوانان در زیراب سوادکوه است.

مصوبه تاسیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان در زیراب سوادکوه

بسترسازی لازم برای استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه و شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب شامل تجهیز دفتر نمایندگی آن در شهر و پرداخت حقوق یک سال مسئول آن بخشی از تعهدات مصوب برای استقرار اداره ورزش و جوانان در زیراب بوده است که عدم اجرایی شدن آن جای تاسف دارد.

معرفی چهار گزینه برای نمایندگی ورزش و جوانان شهر زیراب انداختن توپ در زمین اداره کل و تاخیر بیشتر در معرفی نماینده ورزش و جوانان زیراب و ایجاد تنش در فضای ورزشی شهرستان شده است که نوعی بی‌تدبیری و عدم آینده‌نگری و ندیده‌گرفته شدن فواید ایجاد نمایندگی ورزش و جوانان در زیراب سوادکوه بوده است که استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان ورزشی و مصاحبه با کاندیداها می‌توانست در این زمینه کارساز باشد.

دریافت برگه محضری از برخی کاندیداهای نمایندگی ورزش و جوانان به منظور عدم دریافت حقوق یک‌ساله از شورای شهر نیز از نکات قابل تامل است.

انتظار از اداره ورزش و جوانان سوادکوه و شورای اسلامی شهر زیراب آن است که ضمن احترام به مواد مصوبه راه‌اندازی نمایندگی ورزش و جوانان در شهر و تلاش برای تسریع آن، در ایجاد مقدمات آن تعجیل کند ولی اقدامات انجام شده بر خلاف انتظار بوده است که تاخیر 400 روز برای ایجاد آن، دلیل این مدعاست.

موانع ایجاد نمایندگی ورزش و جوانان در زیراب سوادکوه

تنگدستی شورای اسلامی شهر زیراب برای تجهیز دفتر نمایندگی ورزش و جوانان در شهر زیراب و پرداخت حقوق یک‌ساله یا عدم تمایل اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه برای استقرار نمایندگی ورزش و جوانان دور از ذهن است و بایگانی شدن ایجاد نمایندگی ورزش و جوانان در شهر زیراب به دلیل تغییر مدیرکل و یا موانع دیگر نیز قابل قبول نیست.

احترام به مصوبه تاسیس نمایندگی ورزش و جوانان که احترام به حضور مسئولان و ورزشکاران و امام جمعه زیراب و وقت و هزینه‌های انجام شده است و انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان با تدبیر لازم امید ورزشکاران زیراب سوادکوه برای تغییر و تحول موثر در ورزش شهر و شهرستان را جدی بگیرند.