شنبه 29 اسفند 1394-19:18 کد خبر:21640

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر،دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر، اظهار کرد: هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفظ میراث معنوی است و حمایت از برگزاری جشنواره‌های اینچنینی هم‌ردیف وظایف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی و گردشگری روستایی از مسائلی است که در سال‌های اخیر در مازندران مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، تصریح کرد: گردشگران به روستاها و ییلاقات مازندران سفر کرده و از فضای ساده و سنتی روستا همراه با جذابیت‌های طبیعی بهره‌ می‌برند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر برای معرفی این روستا به گردشگران و همچنین استفاده از فرصت گردشگری این منطقه برگزار می‌شود، افزود: مازندران جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری در شهر و همچنین در روستاها دارد که می‌توان با تمرکز بر قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری، اقدامات موثری در این حوزه انجام داد.

*شکر سرخ، محور جشنواره توسعه گردشگری ریکنده

عضو شورای اسلامی روستای ریکنده قائم‌شهر نیز اظهار کرد: شکر سرخ، محصول روستای ریکنده قائم‌شهر است و نیشکر را به‌عنوان محور برگزاری جشنواره توسعه گردشگری این روستا مورد توجه قرار دادیم.

عبدالرزاق هدایتی افزود: در حالی که استحصال نیشکر به‌صورت سنتی، می‌تواند گردشگران بسیاری را به این روستا جذب کند اما امروز بیشتر از وسایل صنعتی استفاده کرده و کم‌تر به سراغ وسایل سنتی فرآوری نیشکر می‌روند.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به بخش فرهنگی برگزاری این جشنواره، نگاه اقتصادی هم داریم، تصریح کرد: توجه به اقتصاد گردشگری از دیگر مسائلی است که در برگزار این جشنواره مورد نظر است.

هدایتی با اشاره به اینکه این جشنواره امروز شنبه 29 اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر ساعت 14 آغاز می‌شود و علاقمندان می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

بر پایه این گزارش، روستای ریکنده با جمعیت هفت هزار نفری از توابع دهستان کوهساران در بخش مرکزی قائم‌شهر قرار دارد.